2026-05-11, 13:08
Medlem
rex144s avatar
Kvinnliga poliser behövs då de kan lugna en konfrontativ situation mellan män, de kan bättre förhöra kvinnliga brottsoffer och barn.
Men man ska aldrig ha två kvinnliga poliser i en polisbil.
Det bör alltid vara en manlig polis ifall man behöver brotta ner en våldsverkare.

En gång såg jag två polisbilar som kom till ett bråk, i den första var det två kvinnor och i den andra också två kvinnor
Det var först när en tredje polisbil med två manliga poliser kom till platsen som de fick kontroll över situationen.
Citera
2026-05-11, 13:11
Medlem
Q-Trons avatar
Varför det finns kvinnliga poliser? Vilka ska annars gå igenom en polisutbildning med sänkta intagningskrav, arbeta i yttre tjänst i fem år och sen upptäcka att inre tjänst vid ett skrivbord i ett varmt och tryggt kontor är mycket trevligare än att valla runt pöbeln ute på gatorna?
Citera
2026-05-11, 13:13
Medlem
Polisen behöver inte använda våld i 99% av fallen därför finns det kvinnliga poliser.
Citera
2026-05-11, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TordNyman
Vad tillför dessa till ordningsmakten egentligen? Roligt att vara en man och jobba med en 1.60 kvinna och bli attackerad av en 2 meters neger med massor av muskler....

Kan någon förklara för mig vad kvinnor tillför inom polisen? Visst om de måste visitera en kvinna så ja (kränkt) i dagens samhälle.....

Vad tänker ni om dessa kvinnliga poliser?

Kvinnliga poliser har nog mer en avväpnande effekt än en överspänd manlig polis med massa muskler.
Båda behövs.
Citera
2026-05-11, 13:24
Medlem
Merwinnas avatar
De är bara där av Politiskt Korrekta skäl. Det är så sorgligt, för sedan får unga män som drömt om detta inte bli poliser, för att de små kvinnorna - som mest kommer att bli problem och öka faran för sin arbetskollega, jämfört med om han hade varit ensam - måste kvoteras in.

(Nu kanske det inte är så längre att de bra männen inte får bli, för att det är råder brist, men jag kände i ett sammanhang för 20+ år sedan två unga män som hade blivit perfekta poliser, men nekades gång på gång... samtidigt som 50 procent kvinnor kvoterades in vid varje antagning. De gav båda upp till slut och blev ambulanssjukvårdare i stället, och de blev säkert toppen på det också - men rättvist, var det inte!)
Citera
2026-05-11, 13:59
Medlem
En ren resursfråga egentligen. Vi har polisbrist och nu växer dessutom polisen och många fler behöver rekryteras. Rent matematiskt går det inte om man väljer bort hälften av befolkningen som potentiella rekryter. I USA har man svårt att rekrytera kvinnor till polisen. Det leder till att mer olämpliga manliga poliser väljs.

Svårt att komma runt frågan om kroppsstyrka men lösningen är väl att kvinnor inte får patrullera ensamma, vilket jag uppfattar redan är fallet?
Citera
2026-05-11, 14:01
Medlem
Zaedrewss avatar
De gör inte så mycket nytta fysiskt nej. Blev vittne en gång när en kvinnlig och en manlig polis skulle gripa en pundare. Kvinnan flög bokstavligen i luften och den manliga polisen fick göra allt.

Grejen blir ju att med alla dessa småjäntor idag som är poliser så slits ju de manliga poliserna snabbare. Det ska ju redan idag vara ett problem detta med att kvinnliga poliser är utslitna innan 40 och måste förflyttas från patrullering. Männen kommer också slitas ut snabbare då de får göra dubbla jobbet. Det finns fortsatt bara ett begränsat antal innetjänster så det problemet lär bli gigantiskt inom kort.

Problematiken är nog detta att det är just småjäntor som blir poliser. Förr när kvinnor blev poliser var det ju bättre fysiskt lämpade sådana. Mer tomboys.
Citera
2026-05-11, 14:16
Medlem
Cadells avatar
Jag hade alkoholpsykos i baksätet på en polisbil en gång och blev tröstad av en kvinnlig polis.
Det tycker jag var trevligt faktiskt.
Nästan som att vara på dejt.
Jag tycker kvinnliga poliser är heta.
Citera
2026-05-11, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Menar du denna?
Om så är fallet så är han väldigt vit.

[url]https://youtu.be/Akv_axJv6Sc

från sommaren 2013

Hon blev 2014 dömd för misshandel i Tingsrätten med senare det året friad av hovrätten
Citera
2026-05-11, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Nivån här inne är helt sjuk, det finns så många kvinnohatare som verkar leva för att spy galla över kvinnor som… *checks notes*… utför ett samhällsviktigt arbete. Medan de själva sitter och gnäller bakom en skärm. Verkligen ingen respekt alls.

Du väljer att fultolka.
Det folk säger är det uppenbara, att det är en stor nackdel att ha svag muskelstyrka när man
skall övermanna en stor, stark person.

Du vet att det finns kvinnliga poliser som är 185 cm långa och tränat kampsport hela livet.
Citera
2026-05-11, 15:07
Medlem
KonungHonungs avatar
Bra fråga. Yttre tjänst är väldigt maskulint med massor av konfrontation & aggressivitet. Visst finns det maskulina tjejer men de blir ändå bara en Wish-version av en manlig polis.
Citera
2026-05-11, 15:15
Medlem
Cadells avatar
För att svara på frågan... för att de är inkvoterade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in