2026-05-11, 00:05
Medlem
Vad tillför dessa till ordningsmakten egentligen? Roligt att vara en man och jobba med en 1.60 kvinna och bli attackerad av en 2 meters neger med massor av muskler....

Kan någon förklara för mig vad kvinnor tillför inom polisen? Visst om de måste visitera en kvinna så ja (kränkt) i dagens samhälle.....

Vad tänker ni om dessa kvinnliga poliser?
Citera
2026-05-11, 00:08
Medlem
dude2ks avatar
Ja, det är en väldigt bra fråga.. vad tillför de egentligen? Kan inte komma på en enda sak.
Citera
2026-05-11, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dude2k
Ja, det är en väldigt bra fråga.. vad tillför de egentligen? Kan inte komma på en enda sak.
Exakt, möjligen kan de tillföra en dialog med andra kvinnor, MEN i de videos jag sett med svenska kvinnliga poliser är att det är mer konfrontativa än manliga, sedan räknar de med att få manlig backup om något händer..

För de har inte en chans mot en man rent fysiskt
Citera
2026-05-11, 00:20
Medlem
Nej de med sina hästsvansar ger ingen respekt
Citera
2026-05-11, 00:25
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TordNyman
Nej de med sina hästsvansar ger ingen respekt
Det är svensk lag som gör att de saknar respekt. Hade de haft möjlighet att öppna eld närhelst de känner hot om snar kroppsskada hade de haft respekt.
Citera
2026-05-11, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Det är svensk lag som gör att de saknar respekt. Hade de haft möjlighet att öppna eld närhelst de känner hot om snar kroppsskada hade de haft respekt.
Ja det är sant, men kvinnor är ju så emotionella så de skulle ju inte skjuta ..... Det kan ju vara synd om gärnings personen ...
Citera
2026-05-11, 00:38
Medlem
Balansaktens avatar
Jag inser att de flesta här inte förstår eftersom detta är Flashback med dess klientel, men som polis är storlek och muskler inte det primära i många situationer.
Förmågor kring att lugna ner, deskalera situationer och få vittnen och brottsoffer att känna sig trygga är minst lika viktigt, och här är kvinnliga poliser väldigt ofta en stor tillgång.
Citera
2026-05-11, 00:40
Avslutad
Jag har tänkt göra en närbesläktad tråd där jag undrar vad det är för fel på mansdominerade yrken. Allt handlar om den rådande politiska och sociala agendan. Det finns inga fördelar, precis som att det inte finns några fördelar med att försvaret ska agera pride-aktivister. Försvaret tjänar ingenting på att kvotera in kvinnor och transor i försvaret.

Låter jag som en sexist? Nejdå, kvinnor har så många viktiga områden där dom är naturligt bättre än män som till exempel vård och omsorg och speciellt att ta hand om barn. Feminister försöker dock indoktrinera kvinnor till att det är en kvinnofälla och majoriteten av unga kvinnor har tyvärr köpt detta narrativ rakt av.
Citera
2026-05-11, 00:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Balansakten
Jag inser att de flesta här inte förstår eftersom detta är Flashback med dess klientel, men som polis är storlek och muskler inte det primära i många situationer.
Förmågor kring att lugna ner, deskalera situationer och få vittnen och brottsoffer att känna sig trygga är minst lika viktigt, och här är kvinnliga poliser väldigt ofta en stor tillgång.

Av det jag har sett så är de flesta så kallade "dialogpoliser" män, är du villig att förklara det? Kan dock medge att du har en poäng i det du skriver.
Citera
2026-05-11, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TordNyman
Exakt, möjligen kan de tillföra en dialog med andra kvinnor, MEN i de videos jag sett med svenska kvinnliga poliser är att det är mer konfrontativa än manliga, sedan räknar de med att få manlig backup om något händer..

För de har inte en chans mot en man rent fysiskt
Ja, och jag har sett videos där folk tror jorden är platt också. Du har knappast dragit en vetenskaplig slutsats här.
Citera
2026-05-11, 01:00
Medlem
Balansaktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormivattenglas
Av det jag har sett så är de flesta så kallade "dialogpoliser" män, är du villig att förklara det? Kan dock medge att du har en poäng i det du skriver.

Jag har inte sett några aktiva "dialogpoliser" varken i verkligheten, i dokumentärer eller liknande, men det är väl dokumenterat att kvinnor, generellt, är bättre än män när det gäller att lugna ner upprörda situationer.

Vad gäller offer för vålds- och sexualbrott så är dessa ofta kvinnor, och det är väl högst troligt att dessa är bekvämare med att prata med en kvinnlig än en manlig polis, eller?
Citera
2026-05-11, 01:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Balansakten
Jag har inte sett några aktiva "dialogpoliser" varken i verkligheten, i dokumentärer eller liknande, men det är väl dokumenterat att kvinnor, generellt, är bättre än män när det gäller att lugna ner upprörda situationer.

Vad gäller offer för vålds- och sexualbrott så är dessa ofta kvinnor, och det är väl högst troligt att dessa är bekvämare med att prata med en kvinnlig än en manlig polis, eller?

I alla videor och klipp jag sett från olika demonstrationer senaste åren så har alla dialogpoliser varit män, inte sett en enda kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in