2025-01-16, 18:00
Avslutad
Ovanliga saker ni sett på nudiststrand i Sverige eller utomlands.

Besökte nudiststranden i Maspalomas (Gran Canaria) idag tillsammans med frugan. Efter att ha solat och druckit rom och cola i baren tog vi en promenad längs stranden. Fantastisk frihetskänsla att gå där naken i solen, höra vindens bris och chocka icke ont anande flanörer som inte känner till att det ligger en nudiststrand där. De flesta går förbi med ett stort leende, men det finns även en del sammanbitna (haha).

Gick upp till gay beachen, på vägen tillbaka, för att köpa en drink där (finns två parallella gay-beacher och en nudiststrand i Maspalomas) och känna ännu mer frihetskänsla (inte bara bögar där utan också många damer, grupper och par (man/man, kvinna/kvinna & man/kvinna) ..).

Finns ett antal bord som man kan stå vid i sanden utanför baren/kiosken, och där stod det ett cuckoldpar som såg riktigt bra ut i 35-45årsåldern, och mannen i paret, som hade en tämligen stor kuk, hade en kyskhetsanordning på sig, ungefär som den här:

https://www.kinkstasy.com/products/bird-cage-smooth-metal-chastity-device

Det var första gången jag såg det i verkligheten.

Har tidigare även sett en Master med sub (kvinna/man) på nudiststranden. Kvinnan hade harness och ett strypkoppel på sig, liknande detta:

https://www.etsy.com/de-en/listing/1237739820/wide-leather-choker-collar-necklace

Det senare var för några år sedan, och BDSM-folket har nog flyttat till gay-stranden sedan dess, för har inte sett mycket sådan där sedan dess.

Haft sex på några nudiststränder också men det har varit vanligt vanilj. Den här tråden handlar om mer ovanliga saker man sett. Så ...

---

Topic för tråden är som rubriken lyder: Vad för ovanliga/udda saker har ni sett/upplevt på nudiststrand/nudiststränder?
Citera
2025-01-16, 19:01
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster

Besökte nudiststranden i Maspalomas (Gran Canaria) idag tillsammans med frugan. Efter att ha solat och druckit rom och cola i baren tog vi en promenad längs stranden. Fantastisk frihetskänsla att gå där naken i solen, höra vindens bris och chocka icke ont anande flanörer som inte känner till att det ligger en nudiststrand där. De flesta går förbi med ett stort leende, men det finns även en del sammanbitna (haha).

Gick upp till gay beachen, på vägen tillbaka, för att köpa en drink där (finns två parallella gay-beacher och en nudiststrand i Maspalomas) och känna ännu mer frihetskänsla (inte bara bögar där utan också många damer, grupper och par (man/man, kvinna/kvinna & man/kvinna) ..).

Finns ett antal bord som man kan stå vid i sanden utanför baren/kiosken, och där stod det ett cuckoldpar som såg riktigt bra ut i 35-45årsåldern, och mannen i paret, som hade en tämligen stor kuk, hade en kyskhetsanordning på sig, ungefär som den här:

Har tidigare även sett en Master med sub (kvinna/man) på nudiststranden. Kvinnan hade harness och ett strypkoppel på sig, liknande detta:

https://www.etsy.com/de-en/listing/1237739820/wide-leather-choker-collar-necklace

Det senare var för några år sedan, och BDSM-folket har nog flyttat till gay-stranden sedan dess, för har inte sett mycket sådan där sedan dess.

Haft sex på några nudiststränder också men det har varit vanligt vanilj. Den här tråden handlar om mer ovanliga saker man sett. Så ...

---

Topic för tråden är som rubriken lyder: Vad för ovanliga/udda saker har ni sett/upplevt på nudiststrand/nudiststränder?

Måste säga att jag är förvånad över att det sker så många kinky grejer på nudiststränder.

Själv är jag novis och det konstigaste jag sett var ett fullt påklädd par som satt och läste varsin tidning och tittade ut över vattnet.
Citera
2025-01-16, 19:04
Medlem
Snackar man om nudiststränder i allmänhet förekommer inget i antydan till sexuellt. Men det är väl bara för att hålla masken utåt och fortsätta ha sina offentliga sammanställningar..
Citera
2025-01-16, 19:29
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Det är kul det där med nudism.

I Tyskland finns en utbredd Freikörperkultur, frikroppslig kultur. Därav byter kvinnor och män om i samma omklädningsrum på badhus. Vidare är alla helt nakna i det som kallas för spa-delen, dock utan sexuella inslag. Nåväl, när det kommer till tyska nudiststränder finns det generellt två fraktioner, den strikt nudistiska och den strikt sexuella. På den informella och sexuella delen vid en sjö i gamla Östtyskland gick det runt en naken gammal kärring med en yngre man i koppel, kvinnan ville att andra besökare smiskade honom på kuken med typ en läderflugsmälla. Det var fan sjukt, speciellt jämfört med allt vanligt knullande som försiggick extremt öppet.
Citera
2025-01-16, 23:15
Medlem
Apanluktardiesels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster

---

Sett mycket kul under åren, återkommer 🤓 Maspalomas kiosker är kul att vara på, men inte fan ställer man sig i gaykiosken, det är 99,999999999999999999990% bögar där, därav namnet🏖️😃
Citera
2025-01-17, 02:56
Medlem
VAr på Maspalomas som 15åring och blev helt chockad över hur folk hade sex helt öppet!

Varit på Mellbystrand 2 gånger och minns mest hur idioterna som står och runkar på sanddynorna...
Minns första gången då jag och min tjej var där, vi började hångla lite utan ha sex, när jag tittade mej omkring så står 7-8 äckliga gubbar och tokrunkar.
Citera
2025-01-17, 16:00
Medlem
En dvärg med rejäl dase och kukring av metall på Mellbystrand.
Citera
2025-01-18, 20:24
Medlem
Apanluktardiesels avatar
Jag skulle säga att de allra allra flesta mycket väl känner till att det är naket längs stora delar av sträckan mellan Maspalomas till Playa Inglès, knappast någon som höjer på ögonbrynen när man skall ned och bada..
Vad som däremot kan vara väldigt kul är att flanera hela den långa strandsträckan mellan PDE till maspalomassisdan spritt språngande näck😂
När vi är där soå brukar vi alltlid bo i Playa ingles men helst vilja bada och hänga borta vid Kiosko No7 eftersom det är roligast där. Så vi går ned till stranden, passerar den första extremt vanliga stranddelen med barnfamiljer osv som ligger alldeles nedanför affärerna där. Direkt efter det så sliter vi av oss alla kläder och stoppar ned dem i ryggsäcken och spatserar helt näck de kilometrarna bort till andara sidan. Det kan vara lite småroligt ibland, att gå bland alla påklädda och låtsas som ingenting. Detta är väl dock inget fullständigt ovanligt här heller skall sägas, men det är en speciell känsla.
Till saken hör att jag har turen att ha en fru som är helt fantastisk snygg kroppsmässigt, så jag brukar gå strax bakom henne och observera alla gubb/kärringpar som man möter och skratta åt hur gubbarna har svårt att låta bli att kolla.. men å andra sidan, när man gör detta varje dag på semestern så blir även det vardag tillslut, vi tycker mest att det är skönt med friheten att faktiskt kunna göra så samt att slippa alla kläder som klibbar i värmen under den promenaden.

Roliga observationer denna gången

Nr 1 är utan tvekan han som vi kallade ”Räven”. Det var en kolsvart neger som var där varje dag. Han specialitet var att alltid ha på sig svans, en sån där som sitter i en butplugg. Han hade dessutom en hel garderob med olika svansar med sig som han bytte frekvent under dagen. Så gick han där och spatserade fram och tillbaks på stranden och visade upp sig, han skapade många skratt det skall sägas.

Förutom detta så hände faktiskt inte så värst mycket speciella saker detta året. Det var ett milfgäng där varje dag och festade ganska mycket i baren och runt omkring, nu pratar vi den allra bästa sortens milfar, som ser ut ungefär som min egen fru gör. Tajta tonade kroppar med silikon (lagom mycket) och dessutom piercingar på alla strategiska ställen, just detta saknar min fru, jag försöker övertala henne då det är hett. Så det var en fröjd att kolla på dem hela dagarna

Vi har sett väldigt mycket saker här under åren, det blir för mycket att skriva om. Ett ställe som vi alltid pratat om att testa är ju givetvis Cap Dagde, det verkar vara en sjuhelvetes vuxencirkus med vackra människor. Vi är dock inga swingers, jag tror dem har ut alllra mest utav att fara till Cap, men vi tänker att det nog kan vara ganska roligt ändå!
Citera
2025-01-18, 20:41
Medlem
Apanluktardiesels avatar
Just spanien är ju så himla fria när det gäller nakenhet. Vi har varit nere på Vera Playa en gång, det är en kuststad i södra Spanien alldeles vid vattnet. Hela staden där är naturist! Alltså alla gator och allting, det är ganska surrealistiskt första gången. Det finns dessutom inga klara gränser för var naturistzonen är någonstans kontra den vanliga delen av stan. Den är inte fysiskt avgränsad på något sätt utan det är en naken stadsdel kan man säga. Och ingen vet riktigt i vilken korsning eller gata som det slutar vara naturist, det finns en uppgjord gräns någonstans men ingen vet var.
Nu bodde vi i en lägenhet mitt på stranden i naturistdelen av staden. På morgonen gick vi ned och tog ett morgondopp, näck självfallet. Sedan tänkte vi gå en promenad längs stranden bort, sagt och gjort vi traskade iväg en bra bit bort. Sedan när vi skulle vända tillbaks hemåt så tyckte väl jag att det är himla trist att traska samma strandsträcka tillbaks igen, kan vi inte gå upp från stranden och så vandrar vi gatorna tillbaka till vår lägenhet?
Jovisst tyckte min fru, det gör vi. Så vi gick rakt upp från stranden där vi var och traskade upp längs första bästa gata, fortfarande helt nakna alltså. Vi mötte ju en del på trottoarerna, ingen var naken men vi tänkte ju att desssa spanjorer fryser ju alltid när vi tycker att det är skitvarmt, så de vill väl helt enkelt inte vara nakna i endast 24 grader typ.
Vi traskade vidare, vi var rätt mycket längre bort än vi trodde. Fortsatte möta en del folk boende i området, de flesta hälsade glatt, en del kollade lite extra… men det är jag van vid eftersom frugan drar blickar till sig, jag tycker bara den biten är kul.
Vi kom tillbaka till lägenheten till slut. Senare pratade vi med våra kompisar som vi hyrde lägenheten utav, berättade om vår lilla promenad, sade var nånstans vi gick upp i stan och tog den vägen tillbaka. Då sade våra vänner att vi minsann hade passerat LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGT bortanför det som var officiell nauristzon, så vi hade alltså spatserat helt nakna kilometervis längs stadsgator som inte alls var en naturistzon. Men det skall ju sägas att ingen reagerade negativt på något sätt, tänk att göra detta i Sverige..
Det var en kul upplevelse iallafall, men vi gjorde inte den promenaden igen, det räckte med en gång😂
Citera
2025-12-26, 21:43
Avslutad
Är väl inte jätteudda på nudiststranden i Madpalomas men i Sverige är det mycket ovanligt på nudiststrand (dock inte på swingersklubb).

Två svenska par i 30-35 årsåldern, båda männen hade kukringar i silver (alternativt vitt guld men tveksamt eftersom de pratade om pressad budget). En av dem gick omkring med stånd (skön snubbe hahaha).

Dömer ingen, tycker väl snarare att det ser lite coolt ut, men vad är den praktiska funktionen? Hålla kvar blod i kuken så den ser större och hårdare ut?

Deras utrustning imponerade inte direkt storleksmässigt kan tilläggas utan tämligen medioker.
Citera
2025-12-31, 21:41
Avslutad
Avslutar året med en liten anekdot från igår eftermiddag på Maspalomas nudiststrand.

Precis varit och köpt öl i kiosken med min respektive och börjat röra oss mot våra solstolar när jag ser en man med fullt stånd på väg till kiosken.

Uppe på sanddynen till höger om kiosken sitter samtidigt tre tyska par i 50-60-årsåldern (sammanlagt var det minst 500 pers runt kiosken och solstolarna). När de får syn på mannen med inte särskilt imponerande storlek så brister samtliga tre tyska damer ut i ett rungande hånskratt som hördes över hela stället. .

Ytterst osvenskt men ack så tyskt.

Gott nytt år!
Senast redigerad av machineman 2025-12-31 kl. 21:43.
Citera
2026-05-10, 14:37
Medlem
Flera av de "upplevelser" som nämns i den här tråden är ju påhittade, men här är en som faktiskt är sann:

För några år sen var jag på ett nakenbad, där man liksom går på stenar ner i havet. Mycket smalt och enkelriktat allltså. I vattnet fanns redan bl a en 40-50 årig dam med sin fru (förmodligen), och helt plötsligt blev hon rosenrasande och rusade upp ur vattnet, samtidigt som jag hade börjat gå på dom där stenarna och var ungefär halvvägs, när hon kom rusandes och stannade först när hon pressade sitt könsorgan mot mitt, och då stod vi där och visste inte riktigt vad vi skulle göra samtidigt som snoppen växte.
Senast redigerad av Friese 2026-05-10 kl. 15:08.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in