2026-05-07, 17:06
Avslutad
Usch jag borde inte läsa den här tråden, blir bara nojig nu när jag väntar på ett paket

Som någon skrev så kommer majoriteten av paket fram, man får försöka intala sig det när nojan kommer fram.
Senast redigerad av Lloyd.Christmas 2026-05-07 kl. 17:12.
Citera
2026-05-07, 19:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SlimMadness83
Ja piss e d.. Jag torskade 2023 och 2024 vid stora kontroller på terminaler.. Husis båda ggr men dom gick tomhänta från mig båda husisarna.. Men d e fan som rysk roulett att beställa idag asså, man undrar fan om procenten ligger på 50/50 idag om du får grejorna.. Grisarna och PN hr verkligen lärt sig ett å annat genom åren.. Så hittar inte alla Vedors på nått snart så kommer posten vara ett minne blott.. Visst majoriteten av breven tar dom inte ännu, men dom blir fan bättre å bättre på det dom gör..
Ja man får väl se hur det utvecklas..
Tråkigt för er som fastnat i kontroller nu bara 🥺, jag vet hur d känns..

Under en större insats kan nog polisen norpa nästan samtliga knarkbrev på en terminal vid ett givet tillfälle. Men polisen har inte resurser att upprätthålla en ständig kontroll av postflödet. Så utslaget över ett år blir upptäcktsrisken mycket låg.
Citera
2026-05-08, 13:53
Medlem
Aja, har dem haft kontroller nu så är det nog GGs för dem flesta
Citera
2026-05-08, 14:06
Medlem
Citat:
Ja tyvärr om det är en legit vendor... Dom hade kontroller på terminalerna runt om i landet direkt innan Valborg och kanske pågår fortfarande.. Alltid dumt å beställa innan högtider då grisarna är aktiva då..
Mycket från Rosersberg har inte nått många..
Skit när det blir såhär för många...
Skitigt e d, grönad vendor ja
Citera
2026-05-09, 11:21
Avslutad
Hur många dagar innan det kommer ny rubriker ”10 000 knarkbrev beslagtagna i stor insats på terminalerna ”.

I den insatsen som var i höstas i Stockholm verkar man ha skitit helt i köparna och i stället försökt kartlägga distributörerna. Får se om det var en tillfällighet eller en ny strategisk inriktning.
Citera
2026-05-09, 12:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkkman
Hur många dagar innan det kommer ny rubriker ”10 000 knarkbrev beslagtagna i stor insats på terminalerna ”.

I den insatsen som var i höstas i Stockholm verkar man ha skitit helt i köparna och i stället försökt kartlägga distributörerna. Får se om det var en tillfällighet eller en ny strategisk inriktning.
Troligtvis kommer de ha fler insatser framöver där de fokuserar på säljarna. Det måste de nästan ha om de verkligen vill komma nån vart och strypa flödet av droger i postflödet. Att enbart norpa brev från köpare lär inte minska drogerna särskilt mycket tror jag, då jag tror många fortsätter att beställa oavsett.
Citera
2026-05-09, 17:21
Medlem
Hur går det till när tullen tar något i beslag (för förverkande) - skickar de fysiskt brev eller till digital brevlåda? När i tid brukar man få veta (dröjer det någon vecka)? Syns det i leverantörens (t ex PN:s) app att det är beslagtaget?

Har aldrig beställt något som blivit narkotikaklassat, men det jag har beställt har ibland ”försvunnit ” med olika fraktbolag (t ex DHL och UPL), utan att jag fått något som helst meddelande om förverkande eller annat. Om det tagits i beslag, borde jag inte fått veta? Eller har ni andra fått reda på det först när ni själva ringt upp?
Citera
2026-05-09, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHILIEXPLOSION
Hur går det till när tullen tar något i beslag (för förverkande) - skickar de fysiskt brev eller till digital brevlåda? När i tid brukar man få veta (dröjer det någon vecka)? Syns det i leverantörens (t ex PN:s) app att det är beslagtaget?

Har aldrig beställt något som blivit narkotikaklassat, men det jag har beställt har ibland ”försvunnit ” med olika fraktbolag (t ex DHL och UPL), utan att jag fått något som helst meddelande om förverkande eller annat. Om det tagits i beslag, borde jag inte fått veta? Eller har ni andra fått reda på det först när ni själva ringt upp?
tog dom cirka 6 månader för mig att informera mig, tullen ringer då via okänt nummer och om du ej svarar så får du digital mail via kivra eller dyl.
Citera
2026-05-09, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkkman

Dom sket inte i köparna, 10 000 köpare fick husis å polisen höll på med detta över 1,5 år att åka runt till köpare. Jag va en av dom. Tog dom 7 månader att komma till mig..
Så skiter i oss gör dom verkligen inte..
Citera
2026-05-09, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av s0ar
tog dom cirka 6 månader för mig att informera mig, tullen ringer då via okänt nummer och om du ej svarar så får du digital mail via kivra eller dyl.

Oj, det var lång tid. Det verkar vara flera som i denna tråd vet t ex att ”Mitt paket togs av tullen i fredags”, men det kanske i så fall är att de själva ringt upp.
Citera
2026-05-09, 21:12
Avslutad
Citat:
Dom sket inte i köparna, 10 000 köpare fick husis å polisen höll på med detta över 1,5 år att åka runt till köpare. Jag va en av dom. Tog dom 7 månader att komma till mig..
Så skiter i oss gör dom verkligen inte..

Är du säker på att det var från insatsen som skedde i höstas? Den som det stod om i media.
Citera
2026-05-09, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHILIEXPLOSION
Oj, det var lång tid. Det verkar vara flera som i denna tråd vet t ex att ”Mitt paket togs av tullen i fredags”, men det kanske i så fall är att de själva ringt upp.
grejen är jag fick reda på att tullen hade tagit paketet typ direkt via trackingen men tullen kontaktade mig cirka 6 månader senare med förhör o grejer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in