2026-01-28, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Båda två är redan ekonomiskt oberoende och kan sluta jobba om de vill. Men deras två poddar handlar inte om småpengar utan mångmiljonbelopp i omsättning per år.

Har provat att lyssna på podden.
Det går inte, bara en konstant pladder.
Gillade deras tidigare program (ursäkta röran, 100 höjdare o.s.v).
Alla mot alla var bra också, så har dom lagt ner det!
Tjänar väl inga stora pengar på det troligen.
Tårtgeneralen var också bra.
Borde dra igång Alla mot alla igen, det var bäl bra tittarsiffror på det gissar jag?
Citera
2026-01-28, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharenbil

Borde dra igång Alla mot alla igen, det var bäl bra tittarsiffror på det gissar jag?

Det är inte Filip och Fredrik som har lagt ner Alla mot Alla utan Kanal 5/Discovery som avslutat samarbetet med gubbarna. Det var ju pga att de därmed fick mycket extra tid som de körde den där värdelösa showen i höstas. Och nu gör de dokumentär för Netflix.
Citera
2026-01-28, 14:09
Medlem
Citat:

Vad trodde du en podcast är?
Citera
2026-01-28, 14:25
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gassyoh
Vad trodde du en podcast är?
Haha, jovisst, men man fattar ju vad herrn menar; de avbryter konstant varandra, finns sällan en röd tråd, högljutt, snudd på skrikigt, Fredrik kan börja ett avsnitt med att säga "vet du vad jag läste för sjukt i tidningen", sedan får man följa med på en resa bestående utav ett tjugotal sidospår innan man får reda på vad det stod, osv.

Det kan ha sin charm, men pladdrigt är det.
Citera
2026-01-28, 15:38
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Båda två är redan ekonomiskt oberoende och kan sluta jobba om de vill. Men deras två poddar handlar inte om småpengar utan mångmiljonbelopp i omsättning per år.
Då kan det ju ändå vara så att de känner att den är en viktig källa för att upprätthålla den livsstil de har . Dubbelboende usa sverige, sommarhus i frankrike , jetsetresor med koimpisar till olika "spännade " storstäder osv.
Även om de nu inte direkt skulle vara fattiga om de inte hade den inkomsten.

Jag kan tänka mig att de skulle känna att de blir mer kulturellt irrelevanta också.
Det är väl som Sigge och Alex. Visst , hans böcker går bra. Men podden lyfter fram och håller kvar honom i rampljuset. Sigge skulle väl inte vara så mycket utan podden.
Citera
2026-01-28, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Då kan det ju ändå vara så att de känner att den är en viktig källa för att upprätthålla den livsstil de har . Dubbelboende usa sverige, sommarhus i frankrike , jetsetresor med koimpisar till olika "spännade " storstäder osv.
Även om de nu inte direkt skulle vara fattiga om de inte hade den inkomsten.

Jag kan tänka mig att de skulle känna att de blir mer kulturellt irrelevanta också.
Det är väl som Sigge och Alex. Visst , hans böcker går bra. Men podden lyfter fram och håller kvar honom i rampljuset. Sigge skulle väl inte vara så mycket utan podden.

Sitta och snacka skit med polaren några timmar varje vecka. Få fem miljoner om året för besväret.
Citera
2026-03-15, 19:55
Medlem
Oerongodiss avatar
Citat:
Sitta och snacka skit med polaren några timmar varje vecka. Få fem miljoner om året för besväret.

Ja, men det var väl rätt många år sedan som någon av dem tjänade så lite som fem miljoner kronor om året. Eller avser 5 milj enbart de direkta inkomster de får för skitsnacket där de försöker framställa sig som talespersoner för svaga och utsatta? Deras kapitalinkomster blir väl fem eller tio gånger så mycket per år.
Citera
2026-03-15, 22:18
Medlem
Oerongodiss avatar
Filip Hammar och kärleken Agnes Lindström Blomgren gifter sig

Filip Hammar och kärleken Agnes Lindström Blomgren gifter sig efter 10 år som par.

Filip Hammar och Agnes gifter sig: ”Älskar henne gränslöst”
Ja, lite gränslöst är det nog när han gifter sig med en 14 år yngre kvinna

Har han gjort barn med fru nummer två? Lever exfrun Jennie kvar i Los Angeles?
Senast redigerad av Oerongodis 2026-03-15 kl. 22:22.
Citera
2026-04-14, 15:25
Medlem
BavarianBeetles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Nån mer än jag som var f&f -frälsta och älskade podden första 4 åren men känner att det gått från helt ok till heldött från att podden kom tillbaka på svenska 2017 till nu?

Tror det handlar delvis om att de blivit etablissemang och bara vevar runt i geggan.i samma låsta ankdamm. Krunis, wikingsons gubbstorys från padelhallar och golfbanor, nämnda luncher med Emil Persson Siggw eller Herngewn. cirkelgång om Ulf Brunnberg /Per Andersson . Det är inte längre bjussigt piggt eller oväntat nånting.
De borde lägga ner podden

Det som sänker podden är att de har gått från att prata om kändisar till att prata om sig själva som kändisar. Det började 2017 men ökade lavinartat efter Alla mot Alla De har blivit kompis med alla man hatade och då har de inget roligt kvar att diskutera. Jag skiter väl i Fredriks middagar med Skavlan och Alex Schulman.
Senast redigerad av BavarianBeetle 2026-04-14 kl. 15:29.
Citera
2026-05-09, 18:31
Medlem
filip är med i sverige live nu, förlåt men vad har han för konstig hårfärg? och vad har han gjort med ansiktet? måste va botox eller nån sorts ansiktslyft, inte så lyckat iaf.
Citera
2026-05-09, 19:21
Medlem
Rackabajsares avatar
Hur har dessa två självcentrerade lyckats få så mycket mediatid? Sverige är verkligen en ankdamm.
Citera
2026-05-09, 19:34
Medlem
Storanglarens avatar
Citat:
Gillade deras tidigare program (ursäkta röran, 100 höjdare o.s.v).
Alla mot alla var bra också, så har dom lagt ner det!
Tjänar väl inga stora pengar på det troligen.
Tårtgeneralen var också bra.

De tjänade multum på Alla mot alla. Drog in minst en mille var varje säsong. Tror det var i podden TV-fabriken som Fredrik berättade om det. Det var väl därför som Kanal5 lade ned det för att budgeten var så enorm. Olle Lund fick ju tresiffrigt belopp för att vara med berättade han förut. Då borde ju rimligen de andra deltagarna också fått liknande summor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in