2026-05-08, 20:41
  #3817
Medlem
Drickbacks avatar
Bruno Fernandes, Manchester United korad till årets spelare av FWA.
Citera
2026-05-08, 23:45
  #3818
Medlem
Drickbacks avatar
Southampton Football Club has today been charged with a breach of EFL Regulations, and the matter will be referred to an Independent Disciplinary Commission. 

This follows a request from the EFL for the Club’s observations after a complaint from Middlesbrough relating to alleged unauthorised filming on private property ahead of the two Clubs meeting in Saturday’s Sky Bet Championship Play-Off Semi-Final First Leg. 

  The charges relate to the following Regulations: 

EFL Regulation 3.4, which requires Clubs to act towards each other with the utmost good faith; and 
EFL Regulation 127, which prohibits any Club from observing, or attempting to observe, another Club’s training session within 72 hours of a scheduled match between the two Clubs. 
Under EFL Regulations, Southampton would ordinarily have 14 days to respond to the charges. However, given the nature of the matter, the EFL will ask the Independent Disciplinary Commission to shorten the response period and to list a hearing at the earliest opportunity. 

The League will make no further comment whilst proceedings are ongoing. 
Citera
2026-05-09, 09:51
  #3819
Medlem
Beaver14s avatar
Dagens "det finns ingen agenda mot Arsenal"

I tisdags gick Arsenal som bekant till final i CL. Direkt var "celebrarion police" framme igen. Bl.a. satt Wayne Rooney i TV och sa att de inte borde fira för de har inte vunnit nåt. Ansenliga BBC slog till med följande "subjektiva" rubrik.

Was Arsenal's extacy justified or a "bit too much"
https://www.bbc.com/sport/football/articles/cg5py534dvlo

I torsdags vann Aston Villa det engelska slaget om finalplatsen i EL. Det firades vilt efter slutsignalen. BBC påpekar naturligtvis detta, eller?

Vibrant and victorious, Villa ready to end 30-year trophy drought
https://www.bbc.com/sport/football/articles/cddpy80r5dgo

Självklart påverkar detta fansen till andra lag, som är lika intelligenta som en MAGA-väljare och tror på allt som skrivs så länge det går i linje med vad man själv tycker.
Citera
2026-05-09, 10:09
  #3820
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Dagens "det finns ingen agenda mot Arsenal"

I tisdags gick Arsenal som bekant till final i CL. Direkt var "celebrarion police" framme igen. Bl.a. satt Wayne Rooney i TV och sa att de inte borde fira för de har inte vunnit nåt. Ansenliga BBC slog till med följande "subjektiva" rubrik.

Was Arsenal's extacy justified or a "bit too much"
https://www.bbc.com/sport/football/articles/cg5py534dvlo

I torsdags vann Aston Villa det engelska slaget om finalplatsen i EL. Det firades vilt efter slutsignalen. BBC påpekar naturligtvis detta, eller?

Vibrant and victorious, Villa ready to end 30-year trophy drought
https://www.bbc.com/sport/football/articles/cddpy80r5dgo

Självklart påverkar detta fansen till andra lag, som är lika intelligenta som en MAGA-väljare och tror på allt som skrivs så länge det går i linje med vad man själv tycker.

Enormt löjligt att påstå att ett lag firar "för mycket", kan man ens göra det? Låt människor få vara visa sin glädje tänker jag.
Citera
2026-05-09, 10:24
  #3821
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Dagens "det finns ingen agenda mot Arsenal"

I tisdags gick Arsenal som bekant till final i CL. Direkt var "celebrarion police" framme igen. Bl.a. satt Wayne Rooney i TV och sa att de inte borde fira för de har inte vunnit nåt. Ansenliga BBC slog till med följande "subjektiva" rubrik.

Was Arsenal's extacy justified or a "bit too much"
https://www.bbc.com/sport/football/articles/cg5py534dvlo

I torsdags vann Aston Villa det engelska slaget om finalplatsen i EL. Det firades vilt efter slutsignalen. BBC påpekar naturligtvis detta, eller?

Vibrant and victorious, Villa ready to end 30-year trophy drought
https://www.bbc.com/sport/football/articles/cddpy80r5dgo

Självklart påverkar detta fansen till andra lag, som är lika intelligenta som en MAGA-väljare och tror på allt som skrivs så länge det går i linje med vad man själv tycker.

Tröttsam agenda…

Om man bara får fira när man vinner troféer så är det inte många spelare och fans som får glädjas överhuvudtaget under en säsong. Varför ens kolla på fotboll om man har en sån deprimerande syn på det. Att nå en CL final är en bedrift i sig, likaså när Sverige tog sig till VM. Skäms inte ett dugg att jag firade båda dessa med glädje.

Stämningen på Emirates har nog aldrig varit så bra heller, måste varit helt magiskt att vara där på plats. Det är la sånt man vill uppleva som både fan och spelare, 20 år sen sen sist och man vet inte när nästa möjlighet kommer.
Citera
2026-05-09, 10:28
  #3822
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Bruno Fernandes, Manchester United korad till årets spelare av FWA.

Inte att han inte förtjänar det, men Rice har vunnit fler matcher (35) i alla tävlingar än vad Bruno har spelade matcher (34) den här säsongen.
Citera
2026-05-09, 11:11
  #3823
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Tröttsam agenda…

Om man bara får fira när man vinner troféer så är det inte många spelare och fans som får glädjas överhuvudtaget under en säsong. Varför ens kolla på fotboll om man har en sån deprimerande syn på det. Att nå en CL final är en bedrift i sig, likaså när Sverige tog sig till VM. Skäms inte ett dugg att jag firade båda dessa med glädje.

Stämningen på Emirates har nog aldrig varit så bra heller, måste varit helt magiskt att vara där på plats. Det är la sånt man vill uppleva som både fan och spelare, 20 år sen sen sist och man vet inte när nästa möjlighet kommer.

Tänker att det är en form av försvarsmekanism. Fans och media är vana att kunna ha Arsenal som en "slagpåse". Nu när vi är med och tävlar om titlar är de rädda helt enkelt och börjar gå på redan innan titlarna.

Jag kan inte hitta något någonsin om att ett annat lag anklagats för att fira för mycket. Så nåt måste det vara som gör det.

Men det gör ju bara att man firar än mer, ju mer man retar upp andra så. Vill inte föregå nåt men jag kommer inte sky (särskilt riktade) mina ord i detta forum om det blir en eller två titlar inom ett par veckor.
Citera
2026-05-09, 12:54
  #3824
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Inte att han inte förtjänar det, men Rice har vunnit fler matcher (35) i alla tävlingar än vad Bruno har spelade matcher (34) den här säsongen.
Om han nu förtjänar det, varför ta upp en statistik som på något sätt skall förminska Bruno som dessutom tar med alla andra tävlingar?

Bruno har än så länge 19 assist, har skapat 120 målchanser, har gjort 8 mål - att göra det efter ha spelat halva säsongen som en hybrid-sexa i ett disfunktionellt United visar ännu mer hur ensam han är i översta skiktet sedan KbB lämnade.
Citera
2026-05-09, 12:56
  #3825
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Tröttsam agenda…

Om man bara får fira när man vinner troféer så är det inte många spelare och fans som får glädjas överhuvudtaget under en säsong. Varför ens kolla på fotboll om man har en sån deprimerande syn på det. Att nå en CL final är en bedrift i sig, likaså när Sverige tog sig till VM. Skäms inte ett dugg att jag firade båda dessa med glädje.

Stämningen på Emirates har nog aldrig varit så bra heller, måste varit helt magiskt att vara där på plats. Det är la sånt man vill uppleva som både fan och spelare, 20 år sen sen sist och man vet inte när nästa möjlighet kommer.

Enligt Malajandersson så är det den bästa stämningen hen upplevt sen han var på Emirates 1986! Bara en sån sak.
Citera
2026-05-09, 13:10
  #3826
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Sen kan man ju undra varför det skulle locka att ta över Palace istället för att stanna i Bournemouth i så fall? Palace ägare känns också lite nyckfulla även om det inte är lika illa som i Chelsea eller United.

Och Bournemouths trupp känns det som att den har större potential än Palace.

Ja det håller jag med om, speciellt då Bournemouth ser ut att ta sig till minst Europa League samt att Glasner sägs lämna för att styrelsen inte vill satsa några pengar. Så det hade varit ett konstigt val men jävlar vilken respekt till honom om han skulle välja dom före Chelsea/United.

Men han kanske är en person som älskar utmaningar och ser att Palace har mer potential att kunna nå högre nivåer. Londonlag, större fanbase, större arena osv osv..
Citera
2026-05-09, 13:13
  #3827
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Tänker att det är en form av försvarsmekanism. Fans och media är vana att kunna ha Arsenal som en "slagpåse". Nu när vi är med och tävlar om titlar är de rädda helt enkelt och börjar gå på redan innan titlarna.

Jag kan inte hitta något någonsin om att ett annat lag anklagats för att fira för mycket. Så nåt måste det vara som gör det.

Men det gör ju bara att man firar än mer, ju mer man retar upp andra så. Vill inte föregå nåt men jag kommer inte sky (särskilt riktade) mina ord i detta forum om det blir en eller två titlar inom ett par veckor.

Jo så kan det ju absolut vara. Man blir ju en ganska enkel måltavla för troll och sensationalistiska pundits när man faller på målsnöret gång på gång. Känns som att många hejjar på City nu bara för att de eggas på av tanken att vi kan misslyckas ännu en gång och alla rubriker man kan skapa av det.

Sen handlar det inte bara om att fira, utan också rena lögner om hur Arsenal spelar. Visst jag kan ibland hålla med om att Arsenal spelar lite väl mycket med riskminimering i åtanke och att det kan bli lite statiskt i spelet, men vissa påstår ju att Arsenal bara spelar ”haramball”, parkerar bussen och bara kan göra mål på fasta, vilket helt enkelt inte stämmer. Jag tror faktiskt Arsenal har högst backlinje av alla i ligan om man kollar över hela säsongen, samt näst flest mål. Anledningen att man får så många hörnor är ju att man anfaller mer än motståndarna, och då är det väl inte så konstigt att man vill kunna utnyttja de situationerna också.

Det är också svårt för Arsenal ibland att spela anfall med fart och fläkt när majoriteten av lagen man möter sitter väldigt långt nere med hela laget och försvarar. Statistiken visar att vi möter fler lag som sitter djupare än någon annan i ligan. Sen är det såklart inte alltid så, Arsenal fick stryk av City i finalen på ett fair and square sätt spelmässigt, där City inte parkerade bussen hela matchen. Tycker man ser en klar skillnad i CL iallafall där Arsenal mycket oftare får chanser där de kan utnyttja sin fart och skicklighet i anfallen när större ytor öppnas upp.

Om man kollar på när PSG mötte Bayern senast så var det ju en tydlig skillnad i returmötet. PSG spelade lite mer likt Arsenal i den andra matchen och kontrollerade matchen på bortaplan när man hade tvåmålsledning, vilket var en smart strategi. Problemet är om Arteta hade gjort det hade alla kallat honom för haram och terrorist, men när Enrique gör det är det fine. Anledningen att det blev så otroligt många mål i första matchen var ju för att båda lagen spelade väldigt öppet och gjorde bort sig defensivt.
Citera
2026-05-09, 13:14
  #3828
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Dagens "det finns ingen agenda mot Arsenal"

I tisdags gick Arsenal som bekant till final i CL. Direkt var "celebrarion police" framme igen. Bl.a. satt Wayne Rooney i TV och sa att de inte borde fira för de har inte vunnit nåt. Ansenliga BBC slog till med följande "subjektiva" rubrik.

Was Arsenal's extacy justified or a "bit too much"
https://www.bbc.com/sport/football/articles/cg5py534dvlo

I torsdags vann Aston Villa det engelska slaget om finalplatsen i EL. Det firades vilt efter slutsignalen. BBC påpekar naturligtvis detta, eller?

Vibrant and victorious, Villa ready to end 30-year trophy drought
https://www.bbc.com/sport/football/articles/cddpy80r5dgo

Självklart påverkar detta fansen till andra lag, som är lika intelligenta som en MAGA-väljare och tror på allt som skrivs så länge det går i linje med vad man själv tycker.

Och glöm inte att nämna att förra säsongen när PSG tog sig till final så firades det lika mycket, om inte mer, än vad Arsenal gjorde. Blev det en diskussion om det då? Inte vad jag kan minnas iaf.

Men, pundits och dåliga journalister vet hur dom får sina clicks/views. Dom framstår som rena dårar, men egentligen spelar dom bara clowner. Bara Arsenal tar hem en av titlarna så kommer det så småningom att dö ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in