Citat:
Ursprungligen postat av
Beaver14
Tänker att det är en form av försvarsmekanism. Fans och media är vana att kunna ha Arsenal som en "slagpåse". Nu när vi är med och tävlar om titlar är de rädda helt enkelt och börjar gå på redan innan titlarna.
Jag kan inte hitta något någonsin om att ett annat lag anklagats för att fira för mycket. Så nåt måste det vara som gör det.
Men det gör ju bara att man firar än mer, ju mer man retar upp andra så. Vill inte föregå nåt men jag kommer inte sky (särskilt riktade) mina ord i detta forum om det blir en eller två titlar inom ett par veckor.
Jo så kan det ju absolut vara. Man blir ju en ganska enkel måltavla för troll och sensationalistiska pundits när man faller på målsnöret gång på gång. Känns som att många hejjar på City nu bara för att de eggas på av tanken att vi kan misslyckas ännu en gång och alla rubriker man kan skapa av det.
Sen handlar det inte bara om att fira, utan också rena lögner om hur Arsenal spelar. Visst jag kan ibland hålla med om att Arsenal spelar lite väl mycket med riskminimering i åtanke och att det kan bli lite statiskt i spelet, men vissa påstår ju att Arsenal bara spelar ”haramball”, parkerar bussen och bara kan göra mål på fasta, vilket helt enkelt inte stämmer. Jag tror faktiskt Arsenal har högst backlinje av alla i ligan om man kollar över hela säsongen, samt näst flest mål. Anledningen att man får så många hörnor är ju att man anfaller mer än motståndarna, och då är det väl inte så konstigt att man vill kunna utnyttja de situationerna också.
Det är också svårt för Arsenal ibland att spela anfall med fart och fläkt när majoriteten av lagen man möter sitter väldigt långt nere med hela laget och försvarar. Statistiken visar att vi möter fler lag som sitter djupare än någon annan i ligan. Sen är det såklart inte alltid så, Arsenal fick stryk av City i finalen på ett fair and square sätt spelmässigt, där City inte parkerade bussen hela matchen. Tycker man ser en klar skillnad i CL iallafall där Arsenal mycket oftare får chanser där de kan utnyttja sin fart och skicklighet i anfallen när större ytor öppnas upp.
Om man kollar på när PSG mötte Bayern senast så var det ju en tydlig skillnad i returmötet. PSG spelade lite mer likt Arsenal i den andra matchen och kontrollerade matchen på bortaplan när man hade tvåmålsledning, vilket var en smart strategi. Problemet är om Arteta hade gjort det hade alla kallat honom för haram och terrorist, men när Enrique gör det är det fine. Anledningen att det blev så otroligt många mål i första matchen var ju för att båda lagen spelade väldigt öppet och gjorde bort sig defensivt.