2026-05-05, 22:13
Medlem
Tjena, behöver lite input.

Ligger på Test E, dag 39 ungefär.

Kör 0,6 ml E3D. Vialen är testad till 239,91 mg/ml, så det blir runt 336 mg test/vecka.

Hade HCG inne tidigare men tog bort det då jag misstänkte att det drog upp E2/vatten.

E2 har sett ut så här:

Pre-cycle: 171 pmol/L
På test + HCG: 465 pmol/L
Nu efter HCG bort + Arimidex 0,25 mg E3D sedan 13 april: 572 pmol/L

Senaste provet var vanligt östradiol, inte sensitive. Det togs innan pin och innan AI. Inga missade doser.

Test låg tidigare på >100 nmol/L, så labbet capade där.

Det skumma är att jag inte direkt har klassiska hög-E2-symtom:

BT är bra, senast runt 110/57.
Ingen nipple sensitivity/itching/lump.
Ingen tydlig moonface.
Bloaten ser snarare bättre ut än innan.
Humöret är lugnt.
Libido/erektioner är kanske inte 100%, men använder tadalafil så svårt att tolka.

Min tanke är att jag kanske aromatiserar rätt hårt. Hade redan ganska högt E2 pre-cycle och 0,25 mg Ari E3D verkar inte ha räckt, åtminstone inte enligt vanligt E2-prov.

Funderar på att gå upp till 0,5 mg Ari E3D och sedan ta om E2 med sensitive test efter några veckor.

Vad säger ni?

Är 0,5 mg Ari E3D rimligt här eller riskerar jag att krascha E2?
Hur mycket litar ni på vanligt E2-test vid så här höga värden jämfört med sensitive?
Kan man ligga på 500+ pmol/L med få symtom, eller bör man ändå agera?
Citera
2026-05-06, 06:55
Medlem
Munkees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s0ar
Tjena, behöver lite input.

Ligger på Test E, dag 39 ungefär.

Kör 0,6 ml E3D. Vialen är testad till 239,91 mg/ml, så det blir runt 336 mg test/vecka.

Hade HCG inne tidigare men tog bort det då jag misstänkte att det drog upp E2/vatten.

E2 har sett ut så här:

Pre-cycle: 171 pmol/L
På test + HCG: 465 pmol/L
Nu efter HCG bort + Arimidex 0,25 mg E3D sedan 13 april: 572 pmol/L

Senaste provet var vanligt östradiol, inte sensitive. Det togs innan pin och innan AI. Inga missade doser.

Test låg tidigare på >100 nmol/L, så labbet capade där.

Det skumma är att jag inte direkt har klassiska hög-E2-symtom:

BT är bra, senast runt 110/57.
Ingen nipple sensitivity/itching/lump.
Ingen tydlig moonface.
Bloaten ser snarare bättre ut än innan.
Humöret är lugnt.
Libido/erektioner är kanske inte 100%, men använder tadalafil så svårt att tolka.

Min tanke är att jag kanske aromatiserar rätt hårt. Hade redan ganska högt E2 pre-cycle och 0,25 mg Ari E3D verkar inte ha räckt, åtminstone inte enligt vanligt E2-prov.

Funderar på att gå upp till 0,5 mg Ari E3D och sedan ta om E2 med sensitive test efter några veckor.

Vad säger ni?

Är 0,5 mg Ari E3D rimligt här eller riskerar jag att krascha E2?
Hur mycket litar ni på vanligt E2-test vid så här höga värden jämfört med sensitive?
Kan man ligga på 500+ pmol/L med få symtom, eller bör man ändå agera?

När det kommer till östrogen bör man behandla symtomen, inte ett värde på papperet.
Upplever du inte några negativa effekter hade jag avvaktat. Du vet dock att du ligger högt så kan ju ändå va vettigt att va uppmärksam och redo med AIn.
Citera
2026-05-06, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Munkee
När det kommer till östrogen bör man behandla symtomen, inte ett värde på papperet.
Upplever du inte några negativa effekter hade jag avvaktat. Du vet dock att du ligger högt så kan ju ändå va vettigt att va uppmärksam och redo med AIn.
Fattar. Håller med om att man inte ska behandla enbart siffran.

Det jag funderar på är att jag kanske inte är helt symtomfri ändå. Har lite mer känsla i höger nipple än vänster, orgasm är lite svårare att nå och libido/erektioner är inte riktigt 100%. BP är dock bra och jag ser inte extremt bloated ut.

Så jag tänker inte nuka E2, men 572 pmol/L känns ändå lite väl högt att bara ignorera, även om det var vanligt E2-test och inte sensitive.

Tanken är att köra 0,5 mg Ari E3D stabilt och ta om sensitive E2 efter 3-4 veckor när det passar, och följa leder, pumps, libido, BT och nipple-känsla. Målet är inte att krascha E2 utan bara få ner det från 500+.
Citera
2026-05-08, 16:01
Medlem
Go fredag gott folk.
Kör 0.6-0.7ml testo e (300mg) e3d. Blir väl runt 420 mg i veckan ungefär.
Är inne på andra månaden.

Allt tickar på fint. Gjorde blodprov nyligen och fick tillbaks detta:

Östradiol 260 pmol/l
Fritt testosterone 62 nmol/l
Shbg 32 nmol/l
Testosterone 86 nmol/l

32 år. Frisk. Har ni något att påpeka på detta?

Har inte känt några bieffekter ännu.
Dock är jag relativt känslig för gyno och börjar inbilla mig att ena bröstvårtan är lite känslig (opererat gyno innan i tonåren)

Tankar på mina blodprov? Gjorde inte en hel hälsoundersökning. Körde endast hormontest.
Citera
2026-05-08, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LyingInADitch
Go fredag gott folk.

Östradiol 260 pmol/l
Shbg 32 nmol/l
Testosterone 86 nmol/l

Dock är jag relativt känslig för gyno och börjar inbilla mig att ena bröstvårtan är lite känslig (opererat gyno innan i tonåren)

Tankar på mina blodprov? Gjorde inte en hel hälsoundersökning. Körde endast hormontest.

Jag hade börjat ta en 0,25-0,5mg arimidex tillsammans med testot e3d
Citera
2026-05-08, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exploreuranus
Jag hade börjat ta en 0,25-0,5mg arimidex tillsammans med testot e3d

Lite det min tanke är.
Körde ett stick idag så slänger i mig 0.5mg adex.
Har 1mg tabletter som är oerhört svårdelade så blir i runda slängar
Citera
2026-05-08, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LyingInADitch
Go fredag gott folk.

Östradiol 260 pmol/l
Shbg 32 nmol/l
Testosterone 86 nmol/l

Inte skithögt östro i relation t testot, hur långt efter stick gjorde du blodprov? Ingen anledning att kasta in adex om du inte har tydliga biverkningar, nojja om gyno gör var och varannan på första testo kuren. Målet är att behandla symptom och inte ett värde på papper.
Citera
2026-05-08, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ermex
Inte skithögt östro i relation t testot, hur långt efter stick gjorde du blodprov? Ingen anledning att kasta in adex om du inte har tydliga biverkningar, nojja om gyno gör var och varannan på första testo kuren. Målet är att behandla symptom och inte ett värde på papper.

Tisdag kväll stack jag och torsdag em gjorde jag blodprov.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in