Citat:
Ursprungligen postat av
Stiert-Munning
Jag håller med om vad du skriver. Även jag föll i fällan av att "nu ska vi inte vara fördomsfulla här, ge tjejen en chans". Men det var innan den plötsligt uppdykande ungen.
Så hon ska alltså tillbaka till Thailand igen nu? Fick hon inte sex månader den här gången eller har det här med barnet och folks reaktioner fått Tim att börja fundera? Eller kanske människor runt honom som han lyssnar till och som kanske pratat med honom?
Man ska aldrig stensäkert säga att "hade detta var jag så hade jag..." förrän man själv är i situationen men jag vågar nog hävda att jag hade dragit öronen åt mig gällande barnet. Tim är absolut inte en loser. Han ser bra ut och är social och ute på vift alltid, han kan tveklöst hitta ett vettigt fruntimmer som inte har en massa bagage och lömska baktankar. Jag hade avslutat den här relationen innan hon börjar föda idéer om äktenskap eller råkar bli på smällen, för då är det klippt. Då blir han aldrig av med henne och rätt som det är står hela thaisläkten i farstun och vill ha Tim-peng.
Hans klipp dyker upp ibland i mitt flöde. Han berättar för oss om spännande kulturella upptäckte i Thailand. Liksom Thailand är asiens Mallorca, alla vet hur det är där men Tim får det att låta som en annan planet.
Han verkar ha väldigt låg IQ och dålig självkänsla som importerat en thaifru som redan har barn.