Citat:
Såg det där UG avsnittet och tycker det är rent för djävligt i hur snåla staten kan vara i vissa fall.
Man har inget som helst problem att fylla upp landet med 100 000 nyanlända varje år som man ger mat och boende på skattebetalarnas bekostnad och man har heller inget problem att riktigt slösa på belysning i storstäderna.
I storstäderna är det ju faktiskt så illa så man talar om ljusförorening som stör fåglarnas orientering och gör dem nattaktiva, samt det påverkar nattaktiva djur negativt.
Sedan snålar man in på några lampor ute i byarna för lokalbefolkningen.
Jag hoppas verkligen att de sätter stopp för detta med att ta bort belysningen.
Man har inget som helst problem att fylla upp landet med 100 000 nyanlända varje år som man ger mat och boende på skattebetalarnas bekostnad och man har heller inget problem att riktigt slösa på belysning i storstäderna.
I storstäderna är det ju faktiskt så illa så man talar om ljusförorening som stör fåglarnas orientering och gör dem nattaktiva, samt det påverkar nattaktiva djur negativt.
Sedan snålar man in på några lampor ute i byarna för lokalbefolkningen.
Jag hoppas verkligen att de sätter stopp för detta med att ta bort belysningen.
väl talat !
Håller med att det är väldigt små snålt spara in på detta man såg ju att armaturerna var nya LED till och med, dock såg jag att det var trästolpar och hängkabel (Alus) troligen från 1970-80 talet , så stolparna har ruttnat i jordbandet och är farliga då dom kan ramla , samt kablarna är nu så gamla att dom troligen inte klarar ett stolpbyte utan att spricka och måste då bytas, nu hade dom ju fuskat å det grövsta med besiktningen men fattar att det kan bli dyrt underhålla och byta till vanliga belysning stolpar och nedgrävda kablar.
Förr fanns det något som elbolagen kallade för farmare belysning, det funkade så att abonnenten på ett hus i glesbygden vid sitt hus kunde beställa att elbolaget satte upp en belysningsarmatur i någon stolpe vid huset som redan fanns för matningen av el till huset och då betalade man bara en fast avgift varje månad för denna armatur inklusive el, nu är väl merparten nergrävt och man sålt ut sina gatubelysnings avdelningar till privata aktörer
jävla idiot. Du använder inte några vägar, sjukvård? Skattebetalarna står väl för ditt bidrag så att du överlever
) får statsbidrag.