2026-05-07, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Det har visst med oss att göra. Sverige tar ofta ställning i andra konflikter som Ukraina trots att det inte handlar om Sverige.
Det gäller hennes släkts hus ungefär som om Kristerssons släktgård i Sörmland hade bombats. Det är det som är poängen.
Att säga att det kanske fanns Hizbollah där flyttar fokus. Israels agerande har handlat om att göra områden obeboeliga och driva bort civilbefolkning, inte bara om enskilda militära mål.
Mohamsson är en nyttig idiot som används för att locka röster från de tusentals barn till invandrare som finns i Sverige och inte som någon som styr. Därför blir tystnaden ännu mer tydlig.

Svenska staten har bestämt att engagera oss i säg Ukraina. Om Mohams släktgård i Libanon blir bombad, mer eller mindre av misstag, av Israel är inte ett svenskt problem. Det har inte något med staten Sverige att göra. Möjligen en tragedi för släkten. Vill hon eller hennes släkt göra något åt det får de göra det. Men det är inte ett problem för staten Sverige. Kan du inte se skillnaden så är det lite av ett problem för dig.

Om Mohamsson är en nyttig idiot eller inte vet jag inte. Men hon verkar inte vara speciellt bra på att locka till sig svartskalle-röster med tanke på valresultat och undersökningsresultat för L. Något av ett rent misslyckande kan tyckas med tanke på att de sedan senaste valet mer eller mindre har nästan konstant legat under spärren för att komma in till riksdagen igen. Jag tror inte att bombningen är någon manöver för att frammana flera röster för henne bland judehatarna.
Citera
2026-05-07, 17:08
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Förstår att det inte är så lätt att vara en vänstermupp och troligen ha Stalin som sin stora idol, men Hizbollah är en vidrig terroristorganisation och de ska utplånas från jorden yta, vad än du nu tycker om det!

Jag har hamnat i alla kategorier du kan tänka dig, vänster, höger, rysstroll, rasist, PKK, hamaskramare.
Kalla mig vad du vill, men jag och många andra ser vad som egentligen händer i världen. Jag vet vart jag står

Israel expanderar, det ser vi. Israel styr de flesta politiker med makt inkl våra politiker. Det ser vi tydligt. Det är ren fakta. Kolla bara hur AIPAC har greppat tag i USA.
Att Mohamsson inte vågar kritisiera Israel ser vi också, att du inte kan räkna ut 1+1 är uppenbart.
Citera
2026-05-07, 17:10
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Svenskar har inte tillgångar i sina hemländer. Måwe är det hon rumänskan? Ja hon har säkert en massa odeklarerade tillgångar i Rumänien.

Svenskar har inte tllgångar i sina hemländer? Du tror alltså att Åkesson, Ebba och Tåwe bara har det du ser på deras deklaration??
Du är så jävla söt
Citera
2026-05-07, 17:47
Medlem
Esprades avatar
Vi skriver Hezbollah men egentligen är det Hizballah, Guds parti. De är islamister, de vill döda dig bara för att du råkade födas i ett nominellt kristet land
Citera
2026-05-07, 18:32
Medlem
Eurodiscos avatar
Hon har valt Israel före sin familj . Det måste man göra som partiledare för Sveriges mest jude vänliga parti. Men lustigt är det
Citera
2026-05-07, 18:42
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Jag har hamnat i alla kategorier du kan tänka dig, vänster, höger, rysstroll, rasist, PKK, hamaskramare.
Kalla mig vad du vill, men jag och många andra ser vad som egentligen händer i världen. Jag vet vart jag står

Israel expanderar, det ser vi. Israel styr de flesta politiker med makt inkl våra politiker. Det ser vi tydligt. Det är ren fakta. Kolla bara hur AIPAC har greppat tag i USA.
Att Mohamsson inte vågar kritisiera Israel ser vi också, att du inte kan räkna ut 1+1 är uppenbart.

Det är tydligt och "ren fakta" att Israel styr de flesta svenska politiker med makt, men ditt bästa belägg för detta är "se bara på AIPAC i USA"?
Citera
2026-05-07, 19:00
Medlem
Tintinikongos avatar
Hezbollah attackerarade Israel. De vägrar låta sig avväpnas. Nu får de betala priset.
Citera
2026-05-07, 19:25
Medlem
Kalaskula544s avatar
DEN SOM LEKEN GER FÅR LEKEN TÅLA.

Det är ett svenskt ordspråk.

Muslimerna kan när dom vill bojkotta Koranen, då blir det fred jorden runt.
Citera
2026-05-07, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Expressen skriver att Simona Mohamssons släkthus i södra Libanon har bombats sönder. Det handlar inte bara om ett hus utan om en hel by som ska ha lagts i ruiner.
Det här gör hela saken ännu mer obehaglig. När Israel slår sönder civila områden och hela byar förstörs verkar det ändå som att vissa i svensk toppolitik hellre talar försiktigt än säger som det är. Man får nästan intrycket att regeringslinjen är viktigare än att faktiskt markera mot det som sker.

Nu när det drabbar Simona Mohamsson personligen blir det ännu svårare att låtsas som att allt bara är en juridisk detalj. Kommer utrikesministern kalla den israeliska ambassadören till UD för att markera, så som man gjort med den ryska ambassadören? Eller gäller den sortens tydlighet bara när det passar den politiska linjen?

Är det här ännu ett exempel på hur man i Sverige slingrar sig när frågan blir obekväm för den politiska ledningen?
I Sverige har vi äganderätt och lagfarter och om ryssar köper fastigheter nära flygplatser här så får man naturligtvis inte lagra fientliga robotar och rent av krigsmateriel där, fast man äger fastigheten. Detta problem är Libanons och i förlängningen Israels problem. Då Israel ständigt blir attackerade från fredliga områden men där terrororganisationer tar sig friheter och Libanons arme är underbemannad så skapas det en zon här som Israel har påtalat måste skapas innan vapenvila i området. Var en bro som skapade en naturlig avgränsning, vad jag hört från media. I en framtid med stabil utveckling i området möjligtvis kan området användas igen.
Citera
2026-05-07, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyOpinion2
I Sverige har vi äganderätt och lagfarter och om ryssar köper fastigheter nära flygplatser här så får man naturligtvis inte lagra fientliga robotar och rent av krigsmateriel där, fast man äger fastigheten. Detta problem är Libanons och i förlängningen Israels problem. Då Israel ständigt blir attackerade från fredliga områden men där terrororganisationer tar sig friheter och Libanons arme är underbemannad så skapas det en zon här som Israel har påtalat måste skapas innan vapenvila i området. Var en bro som skapade en naturlig avgränsning, vad jag hört från media. I en framtid med stabil utveckling i området möjligtvis kan området användas igen.

Israel kommer givetvis inte lämna ifrån sig den sk buffertzonen, ens i en stabil framtid.
Citera
2026-05-07, 19:46
Medlem
mlon.eusks avatar
Simona med sin klan har ju deserterat och lämnat sin hemby och blivit parasiter på Sverige istället.

Hon har inte så mycket att klaga på.
Citera
2026-05-07, 19:49
Medlem
mlon.eusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
DEN SOM LEKEN GER FÅR LEKEN TÅLA.

Det är ett svenskt ordspråk.

Muslimerna kan när dom vill bojkotta Koranen, då blir det fred jorden runt.
Bojkotta koranen skulle innebära att läma islam, vilket de säger är dödsstraff för att göra.

Islam är en livsfarlig sekt som måste bort helt från svensk mark innan den sprider sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in