2026-03-16, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Skickat några tusenlappar från Avanza till Nordea då jag behöver dem till ett tingavtal imorgon, men än då länge har de inte kommit fram. De finns inte hos Avanza men inte på mitt personkonto heller. Konstigt egentligen. Hoppas de kommer snart.
Kan det vara så att du begärde ut pengarna till ett konto du inte registrerat tidigare?
Citera
2026-03-16, 22:20
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Kan det vara så att du begärde ut pengarna till ett konto du inte registrerat tidigare?

Nej, det är samma. Pengarna kom några timmar senare.
Citera
2026-04-02, 12:20
Avslutad
Steppa upp nu avanza källskatten tillbaka i kf varje månad som montrose och nordnet annars lämnar vi
Citera
2026-04-10, 11:00
Avslutad
Jag månadssparar i avanza till indexfond och jag har 56.000kr på kontot och jag vill nu ta ut 6.000kr men då står det bara att tillgängligt belopp är 34 kr. Vad menas med det?
Citera
2026-04-10, 11:14
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormivattenglas
Jag månadssparar i avanza till indexfond och jag har 56.000kr på kontot och jag vill nu ta ut 6.000kr men då står det bara att tillgängligt belopp är 34 kr. Vad menas med det?

Att du har 34 kr i likvida medel på kontot som är tillgängliga direkt. Om du vill "ta ut" 6 000 kr av fondvärdet måste du sälja andelar, vilket du gör antingen genom att klicka på SÄLJ till vänster om fondinnehavet eller genom att gå via fondens egen sida och lägga in försäljningen. Det brukar ta ett par dagar efter försäljningen innan pengarna finns på ditt konto så att du kan ta ut dem på riktigt.

Avanza Zeros sida: https://www.avanza.se/fonder/om-fonden.html/41567
Senast redigerad av ingetbranick 2026-04-10 kl. 11:17.
Citera
2026-04-10, 11:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Att du har 34 kr i likvida medel på kontot som är tillgängliga direkt. Om du vill "ta ut" 6 000 kr av fondvärdet måste du sälja andelar, vilket du gör antingen genom att klicka på SÄLJ till vänster om fondinnehavet eller genom att gå via fondens egen sida och lägga in försäljningen. Det brukar ta ett par dagar efter försäljningen innan pengarna finns på ditt konto så att du kan ta ut dem på riktigt.

Avanza Zeros sida: https://www.avanza.se/fonder/om-fonden.html/41567

Ah okej, fattar. Tack!
Citera
2026-04-10, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrikSimonsson
Steppa upp nu avanza källskatten tillbaka i kf varje månad som montrose och nordnet annars lämnar vi
Skaffade ett konto hos Montrose tidigt, men när jag insåg att de inte hade någon webb-version, så blev det inget insatt där. Kanske de ändrat det nu?

Hur som helst, vi ser alla olika fördelar med olika handlare.
Citera
2026-05-07, 09:53
Medlem
Lagerkommandants avatar
Driftstörningar nu på morgonen?
Hemsidan verkar inte svara, flera rapporter om störningar på Downdetector.
Citera
2026-05-07, 17:36
Medlem
Är den fortfarande nere?
Citera
2026-05-07, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Är den fortfarande nere?
Just nu så laggar den bara.
Citera
2026-05-07, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrikSimonsson
Avanza fakking horungar varannan aktie går inte köpa som tex main street. Fakking kommunist jävlar. Sen courtage som inte ändras automatiskt vilket leder till onödiga kostnader för att folk glömmer ändra beroende på ordervärde. Så dra åt helvete vi lämnar nu era äckel
Vad väljer du istället?

Håller för övrigt absolut med om skiten med courtaget, det går ju bara ut på att man ska göra fel och betala onödigt mycket. Vet inte hur många gånger jag själv gjort missen. I övrigt gillar jag Avanza.
Citera
2026-05-07, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Vad väljer du istället?

Håller för övrigt absolut med om skiten med courtaget, det går ju bara ut på att man ska göra fel och betala onödigt mycket. Vet inte hur många gånger jag själv gjort missen. I övrigt gillar jag Avanza.
Du vet väl om att dom har olika courtage klasser så vad är problemet?

Så många affärer gör du väl inte på en dag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in