2026-05-07, 16:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Beryllium
Gubbgissning från mig är att när han spelar upp från mobilen blir det otydligt ljud, därför funkar det ej. Det är därför Baronen är så usel på att lägga in saker.
Ja, det är nog mer troligt
Citera
2026-05-07, 16:58
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraSlinky
Fast hur funkar det? Nu ska hennes lilla lön räcka till tre barn, henne själv och en äcklig aidsbaron, som singel skulle det bli högre bostadbidrag och minus alla kostnader för en styck äckelbaron?

Det är hennes far som borgat för lägenheten, utan baron ingen skillnad på den saken?

Jag fattar inte hur hon kan vara "ekonomiskt bunden" till runkäcklet. Däremot kan jag mkt väl tro att hon är gaslightad och psykiskt misshandlad bortom räddning, jag har trots allt hört henne säga att han är "den finaste mannen i världen" vid flera tillfällen

Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Detta har jag också frågat flera gånger men aldrig fått något svar.

Svaret är givetvis att hon hade haft det bättre ställt (bättre, men knappast ”bra”) som ensamstående.
Mer i bidrag och hon hade sluppit den vandrande utgiften Alexander med alla hans dyra hobbies (snus, trummor, en miljard nya kläder och bögiga accessoarer per månad osv) samt att jag har ”the feeling” av att hennes föräldrar skulle bidra med betydligt mer om hon dumpade honom.
På detta har personer flera svarat typ ”ja jag har aldrig gått på bidrag så vet inte”
Nej, men då kanske man inte heller tvärsäkert ska uttala sig om att hon är en ”ekonomisk slav”.
Hon trivs med den där losern, hon förlåter ju uppenbarligen honom vad han än gör.

Citat:
Ursprungligen postat av gronaljuset
Vad hände med nya videon? Den försvann på morgonen, fick medlemmarna bara exklusivitet över natten och sedan laddar baronen upp den på nytt för att den inte ska döljas och få lite visningar? Eller var den så genomusel att inte ens uslingen kunde stå bakom den?

Förstår inte riktigt hans problem, varför göra en video om Axels ordförråd när han kan reagera på hans reaktioner på Rasks videor? Kanske för lite kött på benen för baronen han verkade ju helt till sig över att Axel inte pausade varje sekund och kommenterade som baronen gör, ibland samma mening om och om igen, utan att ärthjärnan ens märker det.

Fantastiskt värde att bli medlem också, en månad sedan baronen hintade om mer vloggar osv, men endast en finns ute.. vuxenmys kanalen verkar också vara stendöd.. blir det ens en till video undrar jag.
Så, vad har man fått som betalande medlem senaste månaden? Bara en extra video…?

Tillägg: Tycker jag ändå att Alexander var ett jävla svin som nollade sitt eget skuldsaldo men inte hennes?
JA
Naturligtvis. Men hon protesterade inte, som vanligt…
Senast redigerad av mephedron 2026-05-07 kl. 17:51.
Citera
2026-05-07, 17:13
Medlem
Lonlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Carl-fredrik duger inte riktigt ännu, Jockiboi kräver sitt tribut. Men om carl-fredrik bara anstränger sig liiiite till och förtalar liiite mer och grövre...då kanske han blir förtjänt av att bli inbjuden...kanske...

Jag hör dig! Men tycker du inte rask har gjort tillräckligt mycket för jockiboi på sistone så att han förtjänar att bli bjuden!? anjo är bjuden och fick vara med på en häftig svensexa! Vad fan får rask? INGENTING 😢
Citera
2026-05-07, 20:02
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
VÄP sa ett förbjudet chockladtomte ord, vilket gjorde att tv-bolaget rev kontraktet och skickade tillbaka VÄP till tictoc. Rask vill ha med sig sina låtsasvänner till att dreva mot Axel, men dom andra är inte lika desperata som Rask är just nu.

Har du bevis för det? Att VÄP blev cancelled?

Jag blir mindre och mindre investerad var dag.

Axel har sina streams bakom betalvägg där han övertygar att hans spelregler är de enda relevanta och alltid följs, tar upp emot 2-5 timmar övertyga publiken per session.

Rask kör samma som vanligt: det en vikarie när du hämtar barnen på förskolan säger på 45 sekunder ältar i Rask en vecka.

Jag vill gå vidare till något nytt. zzZzZzz...
Citera
2026-05-07, 20:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota

Axel har sina streams bakom betalvägg där han övertygar att hans spelregler är de enda relevanta och alltid följs, tar upp emot 2-5 timmar övertyga publiken per session.

Rask kör samma som vanligt: det en vikarie när du hämtar barnen på förskolan säger på 45 sekunder ältar i Rask en vecka.

Axel har inte sina stream bakom betalvägg. De är öppna när han streamar och vem som helst kan gå in på streamen - och nå honom på discord.
När han släpper highlights brukar de först läggas för medlemmar och sedan släppas -- men streamen är i princip alltid öppen för alla när den pågår.
Citera
2026-05-07, 21:05
Medlem
7hhhs avatar
Fick PM att lolcow.se är aktivt igen, senaste Rask-videon ligger där
Citera
2026-05-07, 21:28
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:

Väp gjorde ju en video om det där han förklarade att tv-bolaget avbröt samarbetet med han direkt, när han hängdes ut för användandet av det hårda och förbjudna ordet chockladtomte.

Rask och alla tjänar sina pengar på engagemang, inte på kvalitet.
Värdet bestäms i engagemang.
Det är därför Rask och Jockiboi behöver tittarnas engagemang i deras liv och videos genom att tex massanmäla allt från personer till dokumentärer.

Bra att folk slutar engagera sig i idiotin på svensk Youtube.

Jag kan säga att jag hade känt mig rejält deppig om svensk Youtube var det enda jag engagerade mig i. Så jävla tråkigt.

Redbar räddar mig, för det är ju så roligt med expose, men när Anjo och Rask ska exposa, trots att dom själva alltid är ruttnare än den som exposar, så blir det inge bra.

Skönt också när den man ser på gör roliga exposar rotat i passion , istället för att gnälla och kräva betalt att av tittarna, som Skilleras med hans timer på skärmen, och reklamer som avbryter mitt i meningar som han säger men som är så oviktiga att företag får avbryta meningen för att försöka kränga produkter till tittarna.
Klart att det inte är kul att se på Skilleras och Rask, när ingen av dom gör det dom gör för att dom gillar det och har kul.

Jag kan erkänna dock att jag hade kollat om Rask eller Skilleras testade Redbars setup med skärm vid sidan om han, så att han kan zooma in och dissa folks kläder eller läsa av folks ögon när dom säger nått annat än munnarna.

Oändligt kul när Redbar vrålar åt skärmen som att influencers är där framför han och beter sig illa.
Citera
2026-05-07, 21:30
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Axel har inte sina stream bakom betalvägg. De är öppna när han streamar och vem som helst kan gå in på streamen - och nå honom på discord.
När han släpper highlights brukar de först läggas för medlemmar och sedan släppas -- men streamen är i princip alltid öppen för alla när den pågår.

Om du vill se axels AVSLUTADE streams i efterhand, efter avslutad stream (som ofta startar kl 10.00 och avslutas mitt på dagen) måste du vara betalande medlem eller vänta upp till 14 dagar eller aldrig se i sin helhet.

Förlåt att jag var superduperotydlig gällande detta.
Citera
2026-05-07, 22:34
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Väp gjorde ju en video om det där han förklarade att tv-bolaget avbröt samarbetet med han direkt, när han hängdes ut för användandet av det hårda och förbjudna ordet chockladtomte.

Rask och alla tjänar sina pengar på engagemang, inte på kvalitet.
Värdet bestäms i engagemang.
Det är därför Rask och Jockiboi behöver tittarnas engagemang i deras liv och videos genom att tex massanmäla allt från personer till dokumentärer.

Bra att folk slutar engagera sig i idiotin på svensk Youtube.

Jag kan säga att jag hade känt mig rejält deppig om svensk Youtube var det enda jag engagerade mig i. Så jävla tråkigt.

Redbar räddar mig, för det är ju så roligt med expose, men när Anjo och Rask ska exposa, trots att dom själva alltid är ruttnare än den som exposar, så blir det inge bra.

Skönt också när den man ser på gör roliga exposar rotat i passion , istället för att gnälla och kräva betalt att av tittarna, som Skilleras med hans timer på skärmen, och reklamer som avbryter mitt i meningar som han säger men som är så oviktiga att företag får avbryta meningen för att försöka kränga produkter till tittarna.
Klart att det inte är kul att se på Skilleras och Rask, när ingen av dom gör det dom gör för att dom gillar det och har kul.

Jag kan erkänna dock att jag hade kollat om Rask eller Skilleras testade Redbars setup med skärm vid sidan om han, så att han kan zooma in och dissa folks kläder eller läsa av folks ögon när dom säger nått annat än munnarna.

Oändligt kul när Redbar vrålar åt skärmen som att influencers är där framför han och beter sig illa.

Det har jag missat totalt. Var gjordes videon, vad heter den? Vilken plattform gjorde VÄP på? När? Kan du länka?

Så länge jag skriver här verkar jag säkert engagerad, men mer och mer ställer jag frågor som gäller jag missat (inte brytt mig) kolla ikapp. Men VÄNLIGEN förklara ALDRIG uppenbara saker som att jag är fem år, som hur sociala medier funkar.

Men framförallt, gatekeep inte saker och lek märkvärdig samtidigt som du LÅTSAS att "alla" vet. När jag inte har en aning efter 5 år men en veckas semester så kan du inte LÅTSAS alla vet. Eller förvänta dig styra en cirkus, mer rimligt att allabara ignorera dig. Men ger dig EN ärlig chans:

Förklara (istället) det bara du vet, när du beter dig som att det vore allmän kunskap samtidigt som du spelar ers höghet. Nej, inte hur kändiskap eller mediadrev fungerar. Bli satt på mute ELLER:

Vad/Vem är Redbar?

Viktigt för dig, eller alla?

Varför presenterar du "Redbar" som något alla känner till? Du vet mängden totalt överflöd av irrelevant content som produceras, varför bidra till upprätta bilden och "Redbar" ska vara allmängiltigt? Superkorkat och totalt oseriöst. Svara.
Senast redigerad av Spritnota 2026-05-07 kl. 22:41.
Citera
2026-05-07, 22:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Om du vill se axels AVSLUTADE streams i efterhand, efter avslutad stream (som ofta startar kl 10.00 och avslutas mitt på dagen) måste du vara betalande medlem eller vänta upp till 14 dagar eller aldrig se i sin helhet.

Förlåt att jag var superduperotydlig gällande detta.
Då får du se i efterhand, men vanligen behöver du inte vänta i 14 dagar, utan det brukar vara någon dag senare det släpps för alla. En del material är medlemsspecifikt, men det är ganska begränsat ändå.
Skälet till att medlemmar ser först är ju för att man ska få någonting för att man betalar - inte för att materialet är hemligt. Jag tror de flesta har så.

Nåja, jag missförstod dig helt enkelt och uppfattade som om du menade direkt-streamen.
Citera
2026-05-07, 22:55
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Det har jag missat totalt. Var gjordes videon, vad heter den? Vilken plattform gjorde VÄP på? När? Kan du länka?

Så länge jag skriver här verkar jag säkert engagerad, men mer och mer ställer jag frågor som gäller jag missat (inte brytt mig) kolla ikapp. Men VÄNLIGEN förklara ALDRIG uppenbara saker som att jag är fem år, som hur sociala medier funkar.

Men framförallt, gatekeep inte saker och lek märkvärdig samtidigt som du LÅTSAS att "alla" vet. När jag inte har en aning efter 5 år men en veckas semester så kan du inte LÅTSAS alla vet. Eller förvänta dig styra en cirkus, mer rimligt att allabara ignorera dig. Men ger dig EN ärlig chans:

Förklara (istället) det bara du vet, när du beter dig som att det vore allmän kunskap samtidigt som du spelar ers höghet. Nej, inte hur kändiskap eller mediadrev fungerar. Bli satt på mute ELLER:

Vad/Vem är Redbar?

Viktigt för dig, eller alla?

Varför presenterar du "Redbar" som något alla känner till? Du vet mängden totalt överflöd av irrelevant content som produceras, varför bidra till upprätta bilden och "Redbar" ska vara allmängiltigt? Superkorkat och totalt oseriöst. Svara.

Ääh, lugn. Gav bara tips på vad man kan se om man gillar expose som ju är vad Rask egentligen jobbar med, men han är så jävla rutten själv att han slår neråt istället för uppåt. Hänger ut mongos utan följare istället för mongos med många följare, som Jockiboi.

Axel slår väl lite uppåt han med, men mest neråt mot mongos i chatten.

Redbar slår enbart uppåt, för neråt är aldrig kul.

Redbar var först på Jorden med podcast, och började sin show redan år 2003. Pionjär typ.
Den sanna react lorden är Redbar, inte Skilleras, och definitivt inte Rask som inte ens orkar klippa in bilder åt tittarna.
Citera
2026-05-07, 23:23
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Då får du se i efterhand, men vanligen behöver du inte vänta i 14 dagar, utan det brukar vara någon dag senare det släpps för alla. En del material är medlemsspecifikt, men det är ganska begränsat ändå.
Skälet till att medlemmar ser först är ju för att man ska få någonting för att man betalar - inte för att materialet är hemligt. Jag tror de flesta har så.

Nåja, jag missförstod dig helt enkelt och uppfattade som om du menade direkt-streamen.

Nästan exakt alla som streamar på Twitch sedan 15 år tillbaka använder samma affärsmodell, inget konstigt eller unikt för Axel.

Nu mellan oss: Jag trodde, att om JAG tog första steget och bad om ursäkt skulle de minst 250 som verkligen borde göra, följa efter. Eller kanske 40, 20 eller 5. Så blev det inte. Istället upplever jag det nu som att du har extra fokus på mig. Antingen tror du jag är en som ALLTID kommer backa, eller så tror du jag var en av de värsta mot dig. Jag TRODDE på vad de värsta 200 pumpade ut om dig, och har bett om ursäkt.

Står för det. Det du fått utstå är omänskligt, fruktansvärt och jäääävligt fel på alla sätt och vis. Du rökte cigg på din uteplats på markplan, thats it. Det verkar vara ditt brott. Mot en dunge med träd, under en balkong där grannen ovanför lät gästerna röka. Du KEDJERÖKTE inte i en strut med 84-gradig vinkel mellan kl 18-19.10 för att störa en granne, eller få fiender för livet som hängt ut dig och din familj med lögner. Du fick ingen chans att "tisdag, torsdag och lördag är jag barnvakt och vädrar 18-19 där de sover, kan du röka utanför din uteplats då?" Det mesta tyder på att klagomål på röka utomhus är en undanflykt, efterhandskonstruktion. Du existerade och det var problemet.

Men, nu vill jag vara tydlig: jag har inte signat upp på vara en billig måltavla bara för att jag har hjärna, hjärna och ryggrad. Vänligen hoppa inte MIG extra hårt i tron jag är skyldig dig något jag inte är. Försök INTE "pass it on" på mig. Okej?
Senast redigerad av Spritnota 2026-05-07 kl. 23:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in