2026-05-06, 15:08
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Ännu en som inte orkar börja med sommarträningen, Johan H hade ändå inte haft något i toppen att göra, de är lika bra att göra en Burman, jag väntar bara på att Calle ska kliva också, men de är en seg rackare.......
Citera
2026-05-06, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pronh
Mer om nye trenere.

Hans Kristian Stadheim forlater det norske privatlaget Team Aker Dæhlie for å bli trener for de finske landslagsstjernene i langrenn. Det opplyser Finlands skiforbund i en pressemelding onsdag. Stadheim har en doktorgrad i treningsfysiologi og har jobbet i hjertet av internasjonal toppidrett i over 15 år.
Även Mattias Strandvall går in som tränare i finländska landslaget.
Citera
2026-05-06, 15:58
Medlem
Blir alltså helt ny ledarstab i Finland med Jocke Abrahamsson, Hans Kristian Stadheim och Matias Strandvall. Ger bra vibbar tycker jag
Citera
2026-05-06, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Ännu en som inte orkar börja med sommarträningen, Johan H hade ändå inte haft något i toppen att göra, de är lika bra att göra en Burman, jag väntar bara på att Calle ska kliva också, men de är en seg rackare.......

Calle kör en säsong till kommer ingå i något långlopps team men målet är VM.
Citera
2026-05-06, 17:05
Medlem
Fyra tidigare A-lagsmän som slutar den här säsongen, måste väl vara något rekord.
Citera
2026-05-06, 18:35
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Förmodligen menar du Grate. Men varför denna negativa inställning till våra svenska skidåkare? Hoppas att de du nämner får en toppensäsong och motbevisar dina påståenden.
Nej Anger menar jag, och han har precis som Porris smittats av Calles negativism och surhet som färgat av sig på de flesta i laget. Men visst försvinner Calle kanske de övriga vågar tro på sig själva igen och prestera bra.

Calle är en rutten frukt som måste bort.
Citera
2026-05-06, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Nej Anger menar jag, och han har precis som Porris smittats av Calles negativism och surhet som färgat av sig på de flesta i laget. Men visst försvinner Calle kanske de övriga vågar tro på sig själva igen och prestera bra.

Calle är en rutten frukt som måste bort.

Calle var ju borta redan förra säsongen från landslaget träningsgrupp ändå gick det inte bra för någon av dom. Man kan säga att det gick jäkligt mycket sämre utan Calle för dom lite ironiskt.
Citera
2026-05-07, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Egil Kristiansen är fotograferad i svenska landslagskläder så han är garanterat klar som ny tränare:

https://www.nrk.no/sport/egil-kristiansen-avbildet-for-svenskenes-nye-sponsor_-_-en-ordentlig-svenskeblunder-1.17872840

Landslaget fortsätter briljera med sin kommunikationsförmåga Spännande val dock!
Citera
2026-05-07, 07:04
Medlem
USA har släppt sina landslagstrupper, de två kvarvarande damerna i A-laget Laukli och Kern petas ner till B-laget och A-laget består nu av Ogden, Schumacher och Schoonmaker. Zak Ketterson är tillbaka men annars känns det som att det är ganska mycket samma folk innan, Hailey Swirbul saknas dock - oklart om hon lagt av igen eller satsar vidare.
Citera
2026-05-07, 09:19
Medlem
Nån som har förstått om det blir nån pressträff vid presentationen av lagen eller är det bara skidor.com som gäller?
Citera
2026-05-07, 11:23
Medlem
Citat:
Vi är både glada och stolta över att kunna presentera Egil Kristiansen, i konkurrens med ett flertal andra längd- och skidskyttenationer, som ny landslagstränare, säger längdchef Lars Öberg.

Han kommer tillsammans med Lars Ljung och ta ansvar för herrarna i A-landslaget och Team BAUHAUS.

På damsidan står det klart att Johan Granath och Ida Ingemarsdotter förlänger och fördjupar arbetet med A-landslaget och Team BAUHAUS fram till OS 2030

Linda Danvind Malm fortsätter sitt arbete med Team Svenska Spel Juniorlandslaget, och en fortsatt roll som elitmiljötränare i Östersund.

Utöver tränarstaben kommer landslagsorganisationen även få en ny landslagschef.

Vi har jobbat intensivt och kommit långt i arbetet med att rekrytera en ny landslagschef, som kommer att presenteras inom den närmsta tiden, säger Lars Öberg.

https://www.skidor.com/idrotter/langdakning/nyheter/2026/2026-05-07-egil-kristiansen-kompletterar-tranarstaben---blir-ny-landslagstranare-pa-herrsidan
Citera
2026-05-07, 11:41
Medlem
Alkibiadess avatar
Lite tveksam är jag. Flera som hittills visat att de inte varit jättebra på kommunikation. Samt flera som varit starkt kopplade till sina orter och kanske inte velat vare ute så mycket.

Jag tycker att man kan ställa flera tuffa frågor kring detta.
Senast redigerad av Alkibiades 2026-05-07 kl. 12:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in