2026-05-06, 04:55
Medlem
Köpte en rökvarnare vars batteri ska funka i 10 år, men nu efter ett halvår så piper det till låt säga var fjärde minut, tyder väl på dåligt batteri eller att den är trasig på annat vis, är lite jobbigt?
Citera
2026-05-06, 05:01
Medlem
Då byter man väl batteri.
Citera
2026-05-06, 05:26
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Ja jag hade tyckt att det hade varit drygt å testat att byta batteriet.
Citera
2026-05-06, 05:33
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Då byter man väl batteri.

Det är de flesta inte byggda för.
Utan batteriet skall räcka hel livslängden för brandvarnaren, dvs 10år.
Citera
2026-05-06, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Köpte en rökvarnare vars batteri ska funka i 10 år, men nu efter ett halvår så piper det till låt säga var fjärde minut, tyder väl på dåligt batteri eller att den är trasig på annat vis, är lite jobbigt?
Har du afrikanskt påbrå?
Citera
2026-05-06, 08:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CountBuster
Har du afrikanskt påbrå?

Hursa?

Proba byt batteri.
Citera
2026-05-06, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FilipDick
Hursa?

Proba byt batteri.
Hehe, skojar lite. Har ni missat typ "memen" med att brandvarnaren nästan alltid piper till i bakgrunden på videor hemma hos afroamerikaner, för att de aldrig byter batteri när det behövs, eller inte vet hur man gör? Finns tusentals videor.
Citera
2026-05-06, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountBuster
Hehe, skojar lite. Har ni missat typ "memen" med att brandvarnaren nästan alltid piper till i bakgrunden på videor hemma hos afroamerikaner, för att de aldrig byter batteri när det behövs, eller inte vet hur man gör? Finns tusentals videor.

Haha, den hade jag missat 🤣
Ja, steg ett är väl batteribyte, annars kassera den.
Citera
2026-05-06, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Haha, den hade jag missat 🤣
Ja, steg ett är väl batteribyte, annars kassera den.
Haha, kolla upp det. Det är sjukt roligt. Händer typ även i videor med nån svart congress woman i en nyhetssändning. Har blivit en grej. Och det verkar roligt nog vara en sann stereotyp.

"Nån pratar om nåt viktigt bla bla bla *Bip*", lol.
Citera
2026-05-06, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Det är de flesta inte byggda för.
Utan batteriet skall räcka hel livslängden för brandvarnaren, dvs 10år.
Nu tänker du dock på negersäkra brandvarnare, som oftast köps av hyresvärdar och monteras i hyresfastigheter. Värden kollar sedan att de fungerar regelbundet och byter dem innan bäst före datum på batteriet passerat eftersom at negrer inte förstår det här med att byta batteri i brandvarnaren. De flesta brandvarnare för normalt funtade människor har ett helt vanligt 9V batteri, och piper när det börjar bli dåligt med ström. Då är det som sagt dags att byta.
Citera
2026-05-06, 17:44
Medlem
Knivur-273s avatar
Jag har tagit ned dem från taket, för de fellarmade flera gånger, möjligen för radioaktivt sönderfall i betongen.

Nu håller de tyst på hatthyllan.

Jag har kanske några söta radondöttrar i huset, som jag ej visste att vara fader till
Senast redigerad av Knivur-273 2026-05-06 kl. 18:01.
Citera
2026-05-07, 05:27
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brukstrask
Nu tänker du dock på negersäkra brandvarnare, som oftast köps av hyresvärdar och monteras i hyresfastigheter. Värden kollar sedan att de fungerar regelbundet och byter dem innan bäst före datum på batteriet passerat eftersom at negrer inte förstår det här med att byta batteri i brandvarnaren. De flesta brandvarnare för normalt funtade människor har ett helt vanligt 9V batteri, och piper när det börjar bli dåligt med ström. Då är det som sagt dags att byta.

Eftersom ts pratade om 10 år så antog jag att det var en sån brandvarnare, då ett 9v batteri räcker i 6-8 år.
TS hudfärg vet jag inget om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in