2025-10-31, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MomsPlusSkatt
Vad är det som är från en annan skola? Vet att Sydsvenskans artikel missat detaljer/håller på info. Gissar att de håller på det till nästa artikel.

Annars är det ju bra att/om skolan lämnat över det till polisen så det får en prövning så misstankarna kan skingras.

På fd skola gick hans kollegor till chefen av samma anledning … den rektorn utredde inte vidare och c slutade några månader senare för att börja på nuvarande arbetsplats där han hade varit innan
Citera
2025-10-31, 15:17
Medlem
Bassplays avatar
Skulle läraren till mitt barn göra så där så blir det ett oväntat åk i bakluckan på min bil, vilket även blir den sista resan.
Citera
2026-01-14, 06:47
Medlem
Vem är Malmö läraren som driver ut djävulen? Hittar ingen egen tråd om det
Citera
2026-01-14, 06:48
Medlem
Citat:
Ja. Ursprunget till anklagelserna i skolan i VH är en kollega som uppenbarligen inte gillar att han är homosexuell (kolla vilka grupper hon är med i på facebook) och har kört ett drev mot honom väldigt länge. Det som står i sydsvenskan är i princip bara hennes uppgifter och de har "missat" att ta med detaljer som att föräldrar varit medvetna om kontakt utanför skolan för sportaktivitet och så vidare. Mannen har inte uttalat sig annat än att neka till anklagelserna i väntan på att en intern utredning blir klar. Efter artikeln publicerades säger skolan att ärendet är överlämnat till polisen som med all sannolikhet kommer lägga ner ärendet. Rektorn vill såklart behålla sitt jobb. Allt det här framgår i samma handlingar som sydsvenskan begärt ut men man vill ju smaska till det så det blir några prenumerationer... Mitt barn går där och jag är inte alls orolig. Jag råkar bara ha en aning om hur man tillämpar källkritik.

Hot take: det finns psyksjuka skvallerkärringar där ute i arbetslivet med och källkritiken hos folk är pinsamt låg.

Vad heter kollegan ?
Citera
2026-04-30, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arktiska.oceanen
Den här tråden handlar om Hyllievång.

Det som Sydsvenskan avslöjade i oktober handlar om Västra hamnens skola. Så det är två olika män och skolor.
Finns det tråd om VH skolan
Han blev utköpt 480 000 årslön
Rektorn skyddat honom i alla år
Citera
2026-04-30, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigneKanin
Det är fanimej båda två. Två olika skolor, två olika äckel: https://www.facebook.com/share/v/1FiFst5WyQ/?mibextid=wwXIfr (klipp från facebook där politiker från Malmölistan står utanför Västra Hamnens skola och sedan Hyllievång och pratar om fallen).

Den här tråden handlar dock ursprungligen om den anställde på Hyllievång, redan namngiven i tidigare inlägg.

Den anställde på Västra Hamnens skola är 48 år gammal och heter C*rl eller C*lle (*=a) V*ebke (*=i). Han har redan lyckats radera sig från samtliga upplysningssiter utom Hitta.se där adressen fortfarande står kvar. Bild på honom: https://ibb.co/DPktsSC7

Länk till artikeln igen där lärarkollegor desperat försöker slå larm och få en helt pantad skolledning att agera: https://www.sydsvenskan.se/malmo/anklagelser-mot-pedagog-i-malmo-kramar-smeker-och-har-privat-kontakt-med-favoritpojkar/
Tack tack för fakta!
Malmölistan Littorin är ju super

Står i dag att V*beke blev utköpt årslön.480000 och ska omskola sig
Fy fn vidrigt
Citera
2026-04-30, 18:54
Medlem
Var väl gay med och bara pojkar som "favoriter"
Ryser

Ps
Rektorn borde gå med
Senast redigerad av popll 2026-04-30 kl. 19:03.
Citera
2026-05-05, 11:00
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Tack tack för fakta!
Malmölistan Littorin är ju super

Står i dag att V*beke blev utköpt årslön.480000 och ska omskola sig
Fy fn vidrigt
Haha du ryggdunkar Littorin och ger cred för det här men beklagar dig över resultatet.

Snyggt jobbat av kärringen och Littorin, kan tänka mig att han tackar och bockar för pengarna och går vidare med livet.

Det hade blivit noll om det nu fanns fog för anklagelserna.

Det är bara att sparka honom och låta honom försöka få upprättelse i domstol men efter Littorins mediala påtryckningar blev det stora vinsten. Allt han behövde betala för det var lite trista artiklar.

Under tiden flyger de riktiga pedofilerna under radarn men det skiter Littorin i.

Han är bara intresserad av att marknadsföra sig själv och dela ut skattepengar och det funkar för att ni sväljer allt ni hör och läser med hull och hår som lättledda får.

Vilken soppa.
Senast redigerad av MomsPlusSkatt 2026-05-05 kl. 11:06.
Citera
2026-05-05, 13:30
Medlem
Citat:
Haha du ryggdunkar Littorin och ger cred för det här men beklagar dig över resultatet.

Snyggt jobbat av kärringen och Littorin, kan tänka mig att han tackar och bockar för pengarna och går vidare med livet.

Det hade blivit noll om det nu fanns fog för anklagelserna.

Det är bara att sparka honom och låta honom försöka få upprättelse i domstol men efter Littorins mediala påtryckningar blev det stora vinsten. Allt han behövde betala för det var lite trista artiklar.

Under tiden flyger de riktiga pedofilerna under radarn men det skiter Littorin i.

Han är bara intresserad av att marknadsföra sig själv och dela ut skattepengar och det funkar för att ni sväljer allt ni hör och läser med hull och hår som lättledda får.

Vilken soppa.
Nja
Det är ju den praxis mellan fack och kommun som du ska kritisera
Inte visselblåsaren Littorin
Citera
2026-05-06, 16:19
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Nja
Det är ju den praxis mellan fack och kommun som du ska kritisera
Inte visselblåsaren Littorin
Det hade inte hetsats på såhär utan mediepådraget. Skyll inte på verktygen, klandra klåparna till hantverkare. Han var på väg att bli utknuffad utan en halv mille som det var före det kom upp i media sen blev det brådis.
Senast redigerad av MomsPlusSkatt 2026-05-06 kl. 16:21.
Citera
2026-05-06, 19:32
Medlem
Citat:
Det hade inte hetsats på såhär utan mediepådraget. Skyll inte på verktygen, klandra klåparna till hantverkare. Han var på väg att bli utknuffad utan en halv mille som det var före det kom upp i media sen blev det brådis.
Jag ser facket som problemet i dessa kommunhistoriker
Om han var påväg ut hade han redan fått sluta
Detta var ju förra terminen
Så.. nej
Men vi retar oss bägge på utköpet
Citera
2026-05-06, 19:36
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Jag ser facket som problemet i dessa kommunhistoriker
Om han var påväg ut hade han redan fått sluta
Detta var ju förra terminen
Så.. nej
Men vi retar oss bägge på utköpet
Nej, att han inte fick sluta tidigare betyder inte att han hade jobbat kvar för evigt om han inte blev utköpt. Ligger ingen nödvändighet i det.

Stör mig på politiker som gör mer skada än nytta för att det snart är val. Jävla PR apor och folk som du köper det rakt av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in