Citat:
Ursprungligen postat av
Fridafogel99
Blir nyfiken när folk här skriver om podden, så lyssnade på den senaste. Får som vanligt panik av deras babyröster och artikulerande och orkade som vanligt inte lyssna klart. Deras s k "trendspaning" är 100% navelskåderi, det handlar ju enbart om dem själva och deras nojor.
Ja. Podden har blivit alltmer anekdotisk och saknar ofta en blick utanför deras egen bubbla. I senaste avsnittet pratar de om vänskap, och Elsa säger på slutet:
"Inga bra vänskaper har börjat med småprat. … Man måste gå rätt in i någonting kroppsligt något, köttsligt, någon ångest man har. … Man måste direkt hoppa in i något äkta och genuint. …
Mitt enda tips är: Overshara det första du gör om du gillar en person. Omedelbart. … Ingen vänskap börjar med artighetssnack. Man måste våga vara sig själv och med det sagt: Ingen människa är smalltalk i sin personlighet för då har man grejer att jobba på." Sofia tycks hålla med.
Igen: "Ingen människa är smalltalk i sin personlighet för då har man grejer att jobba på.". Eh, va? Vad får hon det ifrån, vårdslöst slänger hon ur sig saker som om det vore sanningar. Jag är själv ingen expert på området men en enkel googling visar på fördelar med småprat som steg in i vänskap (finns såklart många som skulle säga det motsatta - men det är just det som är min poäng).
Jag lyssnar på ganska många poddar, både lite mer ytliga men även politikpoddar (mycket av den sorten blir det) och ingervjupoddar med mera. I princip alla poddar jag lyssnar på tackar man lyssnarna för att ha lyssnat och så vidare - händer nästan aldrig i Billgren-Wood podden (rätta mig om jag har fel). Jag tänker att det säger något, eller så överanalyserar jag?