2026-05-06, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaLund89
Lämna för att hon är sjuk? Schysst kille! 🤦‍♀️

Det är väl det normala att om mannen förlorar jobbet, får försämrad hälsa osv så drar kvinnan vidare.

De flesta män hade nog gjort nog samma sak om de kunde. Det är nog mest så människor är.
Citera
2026-05-06, 16:51
Medlem
CaLund89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Det är väl det normala att om mannen förlorar jobbet, får försämrad hälsa osv så drar kvinnan vidare.

De flesta män hade nog gjort nog samma sak om de kunde. Det är nog mest så människor är.

Jag har nog en annan uppfattning av hur en relation ska vara. Skulle inte lämna min man om han inte ville ha sex pga medicinering, inte heller om han förlorade jobbet.
Citera
2026-05-06, 16:52
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaiman
Just av henne att låta mig va sexlös i evighet, eller???
Var det inte ett år? ETT år av hela ert liv tillsammans.

Efter att ha läst dina inlägg förstår jag att hon torkar ihop i musen. Du låter som ett korkat, bortskämt barn. Rätt långt från en man som.kvinnor trånar efter.
Citera
2026-05-06, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaLund89
Jag har nog en annan uppfattning av hur en relation ska vara. Skulle inte lämna min man om han inte ville ha sex pga medicinering, inte heller om han förlorade jobbet.

Det låter vettigt. Jag blir mest inte så förvånad över sånt längre antar jag.
Citera
2026-05-06, 17:00
Medlem
Låter ohållbart för er relation attt du åker bort varje helg och myspyser med älskarinnan. Livet är gött med henne så hon kan nog lätt bli en språngbräda ut ur äktenskapet. Och tänk om frugan blir stressad fastän hon sagt ja till att du kan ha sex vid sidan av, då lär hennes ocd bli ännu värre. Skilsmässa är nog det bättre alternativet här.

Du låter trött och leds, frugan är säkert det hon med. Ingen vidare bra förutsättning för heta stunder hemma i bingen, ens utan ocd. Ni kanske skulle gynnas båda två av nya partners? Kan ju hända att frugan kickar igång med variation. Win-win vare sig ni skiljs eller fortsätter tillsammans.
Citera
2026-05-06, 17:15
Medlem
ett år? Nu får du väl för fan sluta. Finns massor av män som inte hat haft sex på 5 år
Citera
2026-05-06, 17:16
Medlem
MKGs avatar
Citat:
Frugan har gått på sertralin ett år och lusten är död.
Testat med dosändring och annan medicin. Inget funkar.
Det är verkligen helt stendött.

Ingen lösning i sikte finns.

Jag har föreslagit att jag kan träffa andra.
Jag vill ha ett liv.
Hon tycker jag är egoistisk och bara tänker på migsjälv.

Vad skulle ni gjort?
Är det dags att lämna?

Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
TS fru tvingar väl honom inte att avstå sex med andra, så hur menar du egentligen?

Är det inte det har skriver i första postningen?

Livet är kort, det finns ingen anledning att dröja sig kvar i förhållanden som man uppenbarligen funderar på att lämna, vilket men inte funderar på om förhållandet är bra.
Citera
2026-05-06, 17:21
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MKG
Är det inte det har skriver i första postningen?

Livet är kort, det finns ingen anledning att dröja sig kvar i förhållanden som man uppenbarligen funderar på att lämna, vilket men inte funderar på om förhållandet är bra.

Han kan ju göra slut när han vill och då ha sex med andra. Hon tvingar honom inte att vara kvar.
Citera
2026-05-06, 17:23
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure

Vadå om de kunde?
Citera
2026-05-06, 17:25
Medlem
Citat:
Hon blev mycket bättre när hon började med sertralin.
Som bäst var hon när hon gick på maxdos,
Ocd blir sämre ju mindre hon äter.

Såklart går hon även i terapi.
Jag tog någon antidepp, venlafaxin tror jag det var.
Men jag förstår frugan din, min sexlust var zero, noll nada. (Är man men antar att det påverkar båda könen på liknande sätt).
Likaså känslolivet, man blir helt avtrubbad. Helt. 😬
Det var därför jag slutade med dem, finns ingen mening i att vara människa utan känslor.
Få henne att sätta ut dem så att du kan sätta på henne sen. 😁
Ni måste hitta tillbaka till varandra, och det är nu du behöver vara där för henne så hon finner sig själv igen.
Först då kan ni ge kärlek ömsesidigt. 🙏
Citera
2026-05-06, 17:56
Medlem
jcockers avatar
Tuff sits, väldigt tuff sits. Jag håller med i det SOS skriver och jag tror inte att utöva påtryckningar av något slag är lösningen på problemet alls, även om det finns en naturlig frustration.

Om du ställer dig öppen till självreflektion så skulle ett sätt kunna vara att ställa dig själv frågan hur berättigad du upplever dig vara till sex med din fru, och ställa dig öppen inför dom tankar och känslor som uppstår.

Kanske är det ett råd för döva öron, jag vet inte riktigt, men det är vad som kommer upp inom mig. Önskar dig stort lycka till.
Citera
2026-05-06, 18:10
Medlem
slaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaaaaaaa
ett år? Nu får du väl för fan sluta. Finns massor av män som inte hat haft sex på 5 år

Möjligt ja men det är en fråga vad man vill ha ut av livet.
Leva eller inte leva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in