2026-05-04, 15:25
Medlem
Borka88s avatar
Citat:
alexkiing|94891959
Hade du någon ytterligare fråga till just mig om den saken som du önskar att just jag besvarar?

Jag har lite frågor och analyser att komma med och tänker att du får nog backa bandet lite och läsa din egen text utifrån, för som det ser ut nu är det mer partsinlaga än analys. (misstänker ai)

Du slänger dig med "det är bevisat" gång på gång, men det enda du faktiskt visar är en selektiv SMS-konversation och din egen tolkning av den. Det är inte vad bevisat betyder. Det är din version.

Hela inlägget är dessutom fullproppat med värdeladdade ord som: sinnessjuk, äcklig gubbe, stalker, vilket mest signalerar att du redan bestämt dig och sedan fyller på med argument som passar den bilden. Det är inte direkt självständigt tänkande, det är confirmation bias 101. (googla)

Du avfärdar Axels version som "ologisk" rakt av, men du gör inget seriöst försök att faktiskt gå igenom den eller hitta svagheter på ett sakligt sätt. Du bara konstaterar att den är orimlig och förväntar dig att folk ska köpa det. Vi som följer Axel vet att han inte är orimlig.

Samma sak med dessa påståenden som du kallar för lögner, du radar upp punkter och kallar dem lögner, men flera av dem är tolkningar eller ord mot ord snarare än evidence grundad fakta. Att du upprepar att det är "bevisat" gör det inte mer sant.

Kort sagt: det här läser man mer som att du försvarar en sida än att du försöker förstå vad som faktiskt hänt. Vill du bli tagen på allvar behöver du skala bort känsloargumenten och börja skilja på vad du vet, vad du tror och vad du tycker.

Till sist: Vem fan e horbarn, vi är alla horbarn!
Citera
2026-05-04, 15:26
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexkiing
Jag tänkte inte och har inte heller tänkt särskilt mycket på de sakerna, men LGD ställde en fråga till mig som jag besvarade, frågan löd:
Tror du på riktigt att Axel kallade Baronjävelns dotter för ett horbarn?
Jag har redan besvarat LGD's fråga:

Hade du någon ytterligare fråga till just mig om den saken som du önskar att just jag besvarar?

Du har inte tänkt särskilt mycket på påståendet du gjorde som löd:

"Nån gång kallar Axel dessutom Tessans dotter för horbarn, jag vet inte exakt datum när detta ska ha skett."

Du tänkte alltså inte särskilt mycket, när du anklagade Axel för detta?
Senast redigerad av LGD 2026-05-04 kl. 15:29.
Citera
2026-05-04, 15:35
Medlem
alexkiings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borka88
Du slänger dig med "det är bevisat" gång på gång, ... Det är inte vad bevisat betyder. Det är din version.

Med bevisat syftar jag i de flesta fall på att Alexander har bevisat det i någon av hans senaste videor.
Jag utvecklar gärna för dig om du pekar ut något enskilt exempel.

Citat:
Du avfärdar Axels version som "ologisk" rakt av, men du gör inget seriöst försök att faktiskt gå igenom den eller hitta svagheter på ett sakligt sätt.

Jag utvecklar gärna djupare och mer ingående varför jag anser att Axels bortförklaringar är ologiska om du pekar ut något exempel som du önskar att jag förklarar "mer seriöst" och på ett mer sakligt sätt.

Citat:
Samma sak med dessa påståenden som du kallar för lögner, du radar upp punkter och kallar dem lögner, men flera av dem är tolkningar eller ord mot ord snarare än evidence grundad fakta. Att du upprepar att det är "bevisat" gör det inte mer sant.

Peka gärna ut någon punkt som jag kallar lögn, som du anser inte är lögn, så kan jag vidareutveckla varför det är en lögn.
Senast redigerad av alexkiing 2026-05-04 kl. 15:40.
Citera
2026-05-04, 15:39
Medlem
alexkiings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Du har inte tänkt särskilt mycket på påståendet du gjorde som löd:

"Nån gång kallar Axel dessutom Tessans dotter för horbarn, jag vet inte exakt datum när detta ska ha skett."

Du tänkte alltså inte särskilt mycket, när du anklagade Axel för detta?

Förväntar du dig att jag ska omvandla mitt tänkande till mätbar form och presentera det för dig i nån form av diagram, eller vad är det du frågar mig egentligen?
Inte för att vara sån, men du verkar vara nära ett kognitivt meltdown just nu, vila dig och återkom när du har samlat dina tankar.
Citera
2026-05-04, 15:46
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ja, bilden på Alexander som Axel skickade till Tessan är helt uppenbart AI-manipulerad på ställen, och samtidigt verkar det vara flera andra äkta fotografier som har använts som "inspiration", då detaljer är hämtade från andra bilder. Alexander har gått igenom detaljerna i bilden på sin Youtube.

Det vet jag väl.

Men just detta jag påpekade kan antingen vara vara ren slump, men hur är direktiv till AI ren slump? Jag tänker prompten var "svensk kvinna ca 30 år som Rask skulle vara intresserad av" och AI hittade hans vidrigt respektlösa podcast så skapade ett ansikte Alex hade kunnat vara intresserad av. En svensk blond kvinna som blev mördad när hon var 31 år, uppmärksammad i podcasts som gör krim. Eller så ser endast jag likheterna. Det är för övrigt totalt irrelevant oavsett om bara jag gör. För:

Bara för att jag tycker det är fel och jättemärkligt av Axel skicka AI bilder på detta sättet till ett telenummer man fått fram när man begär ut handlingar med uppgifter som enligt mig är att utnyttja istället för att nytta offentliglighetsprinpen, förtar det inte hur ondskefullt Rask betett sig.

Men, jag är ingen HYCKLARE, så i detta specifika fallet står jag på Fru Rasks sida.
Citera
2026-05-04, 15:58
Medlem
alexkiings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Det vet jag väl.

Men just detta jag påpekade kan antingen vara vara ren slump, men hur är direktiv till AI ren slump? Jag tänker prompten var "svensk kvinna ca 30 år som Rask skulle vara intresserad av" och AI hittade hans vidrigt respektlösa podcast så skapade ett ansikte Alex hade kunnat vara intresserad av. En svensk blond kvinna som blev mördad när hon var 31 år, uppmärksammad i podcasts som gör krim. Eller så ser endast jag likheterna. Det är för övrigt totalt irrelevant oavsett om bara jag gör. För:

Bara för att jag tycker det är fel och jättemärkligt av Axel skicka AI bilder på detta sättet till ett telenummer man fått fram när man begär ut handlingar med uppgifter som enligt mig är att utnyttja istället för att nytta offentliglighetsprinpen, förtar det inte hur ondskefullt Rask betett sig.

Men, jag är ingen HYCKLARE, så i detta specifika fallet står jag på Fru Rasks sida.

Okej, ja jag kan varken hålla med dig eller motsäga något av det du skriver om AI - jag vet inte hur bildmanipulation med hjälp av AI fungerar, jag känner dock till att det finns många bildmanipulerings-verktyg med AI-stöd samt att bilden har de klassiska mycket synliga tecknena på att AI har använts.
Citera
2026-05-04, 16:02
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -HoneyBadger-
High end information!👍
Bara för paret Medvikt att casha in 💰

Rask kan stämma Medvikt och Axel för förtal också, och han vinner om målet hamnar i rättegång.

Båda sidorna förtalar och stämmer varandra.

Dom kan stämma varandra och kräva summor av varandra, och båda sidor vinner eftersom båda sidor säger sanningen, om att den andra sidan förtalar.

Domstol borde rimligtvis fängsla hela bunten, för att ingen av dessa dårar kan sluta förtala, så länge det ger cash.
Citera
2026-05-04, 16:07
Medlem
alexkiings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Rask kan stämma Medvikt och Axel för förtal också, och han vinner om målet hamnar i rättegång.

Båda sidorna förtalar och stämmer varandra.

Dom kan stämma varandra och kräva summor av varandra, och båda sidor vinner eftersom båda sidor säger sanningen, om att den andra sidan förtalar.

Domstol borde rimligtvis fängsla hela bunten, för att ingen av dessa dårar kan sluta förtala, så länge det ger cash.

Alexander har en gång sagt att han väntar med att bestämma sig angående att stämma Heydari.
Han vill först invänta processen Joakim Lundell driver mot Heydari.
Den stämning Joakim lämnade in mot Heydari har, som jag har förstått, förändrats efter att Alexander uttalade sig om saken, så eventuellt har Alexander ändrat sig om saken nu.
Citera
2026-05-04, 16:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat

Är det något specifikt du tänker på, att Rask är dömd för förtal kanske? Vore ett kul case.

"Den brottsdömde förtalsmannen" i sig är väl ägnat att utsätta Rask för andras missaktning, tycker jag.

Jag vet att de återger det som ett citat från Rask själv, men å andra sidan gör de det också till namnet på en dokumentärsserie, inte insprängt i en timmes video.

PS. Rask, Anjo och Motvikts förtal av Medvikt, Axel och andra är "enklare" och därför inte så intressant att diskutera. Just do it, stäm dem.
Citera
2026-05-04, 16:55
Medlem
Borka88s avatar
Citat:
Med bevisat syftar jag i de flesta fall på att Alexander har bevisat det i någon av hans senaste videor.
Jag utvecklar gärna för dig om du pekar ut något enskilt exempel.

Jag utvecklar gärna djupare och mer ingående varför jag anser att Axels bortförklaringar är ologiska om du pekar ut något exempel som du önskar att jag förklarar "mer seriöst" och på ett mer sakligt sätt.

Peka gärna ut någon punkt som jag kallar lögn, som du anser inte är lögn, så kan jag vidareutveckla varför det är en lögn.

Okej du har väckt mitt intresse. Först skall du dock förklara för mig hur Alexander Rask kan för dig vara en förtrolig källa? Han som gång på gång påvisas med att fara med osanning och klippa klistra och manipulera sina videos. Innan jag sätter tänderna i din Ai-slafs.

Till sist: Nu jävlar!
Citera
2026-05-04, 17:02
Medlem
B´stards avatar
Extremt stor humor vilka krav Rask ställer på att man ska kolla upp om ett telefonnummer verkligen tillhör en viss person innan man skickar ett sms. Och vilka krav han ställer på att man ska analysera en bild, känna till vilka kedjor han äger och hur han bär dessa. (Den extra flärpen han tjatar om kommer troligen från kvinnans jacka för att de står så nära varandra)

Då ska man komma ihåg att att Rask hängde ut Joz som våldtäktsman (en video som fick hundratusentals visningar) enbart baserat på ett mail (där Anjo låg bakom det) Skilleras har inte gjort mer än skickat bilden till Rask...

Hyckleriet tar aldrig slut...
Citera
2026-05-04, 17:06
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Okej, ja jag kan varken hålla med dig eller motsäga något av det du skriver om AI - jag vet inte hur bildmanipulation med hjälp av AI fungerar, jag känner dock till att det finns många bildmanipulerings-verktyg med AI-stöd samt att bilden har de klassiska mycket synliga tecknena på att AI har använts.

Att bilden där Rask tar en selfie med en kvinna är AI, är nog inget många ifrågasätter. Jag vet inte hur axel eller Medviktarna bemött saken senaste dygnet eller så. Har de pudlat? Ingen aning.

Var det relevant skicka bilden på sms till _NÅGON_ av paret Rask? Jag vet inte, men har inte sett en rimlig förklaring. Rask har övertygat sin fru att den digitala polygamin han initierade bakom hennes rygg, är finaste sättet visa kärlek till familjen. Och att deras nygamla överenskommelse är EVERYTHING. Hon var ju VÄRRE än han.

Var förhoppningen att såra Fru Rask ännu mer efter att hon köpt den premissen eller vad? Varför, i så fall? Jag tycker bara hela grejen är ful. Från att Rask gaslightar sin fru, till ta sig an att det är ens mission att få henne att må så dåligt att hon lämnar honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in