Citat:
alexkiing|94891959
Hade du någon ytterligare fråga till just mig om den saken som du önskar att just jag besvarar?
Hade du någon ytterligare fråga till just mig om den saken som du önskar att just jag besvarar?
Jag har lite frågor och analyser att komma med och tänker att du får nog backa bandet lite och läsa din egen text utifrån, för som det ser ut nu är det mer partsinlaga än analys. (misstänker ai)
Du slänger dig med "det är bevisat" gång på gång, men det enda du faktiskt visar är en selektiv SMS-konversation och din egen tolkning av den. Det är inte vad bevisat betyder. Det är din version.
Hela inlägget är dessutom fullproppat med värdeladdade ord som: sinnessjuk, äcklig gubbe, stalker, vilket mest signalerar att du redan bestämt dig och sedan fyller på med argument som passar den bilden. Det är inte direkt självständigt tänkande, det är confirmation bias 101. (googla)
Du avfärdar Axels version som "ologisk" rakt av, men du gör inget seriöst försök att faktiskt gå igenom den eller hitta svagheter på ett sakligt sätt. Du bara konstaterar att den är orimlig och förväntar dig att folk ska köpa det. Vi som följer Axel vet att han inte är orimlig.
Samma sak med dessa påståenden som du kallar för lögner, du radar upp punkter och kallar dem lögner, men flera av dem är tolkningar eller ord mot ord snarare än evidence grundad fakta. Att du upprepar att det är "bevisat" gör det inte mer sant.
Kort sagt: det här läser man mer som att du försvarar en sida än att du försöker förstå vad som faktiskt hänt. Vill du bli tagen på allvar behöver du skala bort känsloargumenten och börja skilja på vad du vet, vad du tror och vad du tycker.
Till sist: Vem fan e horbarn, vi är alla horbarn!