2026-05-03, 14:17
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Polisen borde beordras att gå stenhårt fram med detta vänsterslödder. Det svenska NATO-medlemskapet är guld värt i dessa tider.
Ja jätte guldvärd när alla vet att det är en papperstiger. Inte ens Trump tror på NATO.
Citera
2026-05-03, 14:18
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FB-konto
Buhhuuu testa och demonstrera i Ryssland, Kina, Iran så kan vi snacka sen om du fortfarande är i livet. Idiot!

Tänker att han du svarar på vill säga samma sak: Att vi INTE bor i Ryssland, Kina eller Iran och att få demonstrera är en del av våra gemensamma rättigheter vi inte ska vifta bort.
Citera
2026-05-03, 14:21
Medlem
Citat:
Buhhuuu testa och demonstrera i Ryssland, Kina, Iran så kan vi snacka sen om du fortfarande är i livet. Idiot!
Så ditt argument är alltså: I diktaturer blir du skjuten om du demonstrerar, därför ska vi i Sverige hålla käften?

Att du ens drar upp Ryssland/Kina/Iran är bara en billig avledningsmanöver för att slippa diskutera sakfrågan. Klassiskt NPC: Men tänk om du gjorde det i Iran!.....
Citera
2026-05-03, 14:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Tänker att han du svarar på vill säga samma sak: Att vi INTE bor i Ryssland, Kina eller Iran och att få demonstrera är en del av våra gemensamma rättigheter vi inte ska vifta bort.

Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Så ditt argument är alltså: I diktaturer blir du skjuten om du demonstrerar, därför ska vi i Sverige hålla käften?

Att du ens drar upp Ryssland/Kina/Iran är bara en billig avledningsmanöver för att slippa diskutera sakfrågan. Klassiskt NPC: Men tänk om du gjorde det i Iran!.....

Nu är det ju inte som att jag har lobbat för nåt förbud mot demonstrationer? Det jag anfört är ju endast det faktum att de förväntade kravallerna är riggade av terrorstaterna Ryssland och Iran via palestinarörelsen m.fl. terroristbejakande vänsterslödder.

Fattar du skillnaden eller ska jag rita en teckning med gubbar och pratbubblor?
Citera
2026-05-03, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Kan du peka ut alla dessa inlägg i tråden som kräver demonstrationsförbud? Forumet har en citatfunktion av en anledning. Att man sedan tycker att säkerhetstjänsten bör förhoppningsvis sålla ut de utländska agenterna bland de nyttiga idioterna är inte samma som att kräva demonstrationsförbud.

Sedan finns det ingen intellektuell lättja med att påtala att utländska makter som Ryssland (tidigare Sovjetunionen) använder sig av dessa ”fredsrörelser” för att försöka försvaga och demoralisera västländerna, samt har gjort det sedan 80 år tillbaka:

https://en.wikipedia.org/wiki/Soviet_influence_on_the_peace_movement

Edit: Det jag citerade från den länkade sidan i trådstarten är väl dessutom mer sakpåståenden än åsikter:

Antingen begår NATO folkmord i Palestina, samt bedriver krig i Venezuela och Iran, eller så gör man det inte. Det är väl ändå mer ett sakpåstående än en åsikt?
Du gör en klassisk auktoritär glidning: “inte förbud”, bara stämpla folk som nyttiga idioter, prata om “agenter” och att normalisera Säpo-sållning. Det är så man kväver opposition utan att skriva ordet förbud.
Javisst, Sovjet påverkade fredsrörelser. Men att dra upp den länken som standardförklaring år 2026 är bara intellektuell lättja: allt du ogillar blir “Ryssland”. Ibland är det så enkelt att folk är NATO-kritiska helt på egen hand. Och det verkar störa dig.
Citera
2026-05-03, 14:37
Medlem
Tyvärr så kommer denna demonstration kapas av de vanliga misstänkta, AFA, palestina, iranälskare, muslimer, rysstroll, hbtkuk-aktivister.

Så tråkigt nog så kommer ingen normalt begåvad gå i det tåget och visa sitt missnöje med NATO.

Vi kan väl förvänta oss att de är,
Maskerade,
Beväpnade,
Kastar sten/flaskor,
Skriker antisemitiska slagord,
Viftar med alla flaggor utom den Svenska

Lyckas dom sköta det snyggt utan kravaller ser jag inga problem, skulle det ändå urarta så hoppas jag att polisen inte snålar med pepparspray och batongslag
Senast redigerad av Svensklord 2026-05-03 kl. 14:41.
Citera
2026-05-03, 14:45
Medlem
Citat:
Nu är det ju inte som att jag har lobbat för nåt förbud mot demonstrationer? Det jag anfört är ju endast det faktum att de förväntade kravallerna är riggade av terrorstaterna Ryssland och Iran via palestinarörelsen m.fl. terroristbejakande vänsterslödder.

Fattar du skillnaden eller ska jag rita en teckning med gubbar och pratbubblor?
Du vill inte ha förbud. Du vill bara kalla all opposition ‘terrorism’ och ‘utländska agenter’ så du slipper argumentera.
Det där är inte analys, det är NPC-krigspropaganda: Ryssland/Iran så fort någon tänker själv.
Rita på du. Du är inte smart, bara lydig.
Citera
2026-05-03, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Du vill inte ha förbud. Du vill bara kalla all opposition ‘terrorism’ och ‘utländska agenter’ så du slipper argumentera.
Det där är inte analys, det är NPC-krigspropaganda: Ryssland/Iran så fort någon tänker själv.
Rita på du. Du är inte smart, bara lydig.

Nej då. Du fultolkar som den kork du är. I det aktuella fallet med Nato så vet vi redan att ryssarna och mullorna i Iran jobbar sig harmynta med att rigga kravaller och fula sig på alla upptänkliga sätt mot Sverige.

Du kanske är en anti-svensk som gillar sånt?
Citera
2026-05-03, 15:07
Medlem
Kämpendahls avatar
Jag minns EU-kravallerna i Göteborg 2001 där polisen pucklade på demonstranter och till och med sköt en kille som slängde gatsten. Undrar om det kan bli någon repris på det?
Citera
2026-05-03, 15:15
Medlem
Gaupes avatar
Åååh nej, inte kravallturism! Hur ska snutarna i Helsingborg kunna hantera 100 tyska universitetsbögar? Det kommer ju att bli en total massaker, blodet kommer flöda på gator och torg när "Queers against climate change", ickebinära furries mot fascism och hamas-anhängare krokar arm och bryter sig igenom både militär och polis.
Jag vet att våra studentprotester ännu inte är riktigt lika löjliga som amerikanernas men kom igen. Det kommer vara en salig blandning av skummisar, hälften handikappade, vars enda mål är att bli varsamt omfamnade och ivägburna av snuten.

Jag kan ha fel, men tror att det är höga odds på att det skulle bli Göteborgskravallerna igen.
Citera
2026-05-03, 15:18
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Ja jätte guldvärd när alla vet att det är en papperstiger. Inte ens Trump tror på NATO.

Trump är ett lika stort hot mot Europa som Putin. Europa bör ha ett gemensamt NATO-anslutet försvar som inte dansar efter vare sig USAs, Kinas eller Rysslands toner.

Ser på din posthistorik att gråt och gnäll är din melodi, förslag på lösningar lyser dock med sin frånvaro. Så hur blir Sverige bättre utan NATO?

Ska du ut och gnälla och gråta på NATO senare i månaden så hoppas jag att polisen ser till att lära upp dig ordentligt.
Citera
2026-05-03, 15:23
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag minns EU-kravallerna i Göteborg 2001 där polisen pucklade på demonstranter och till och med sköt en kille som slängde gatsten. Undrar om det kan bli någon repris på det?

Eh nej, det gör ju ont att bli skjuten? Dagens "våldsvänster" älskar snuten, de polisanmäler till exempel gärna sina motståndare för misshandel vid de få tillfällen de faktiskt vågar konfrontera varandra. Inte speciellt ACAB. Det är mycket bekvämare att bara sätta sig någonstans där man är jävligt ivägen, tex i trafiken, och sedan bli frihetsberövad och i bästa fall utsatt för "övervåld" om man sprattlar lite extra under bortförandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in