2026-04-30, 10:20
Avstängd
sanningenskrigare2s avatar
Det är lite kämpigt att byta mobiltelefon. Du vill tanka hem en app till din Apple-mobil.
Logga in står det. Trodde i din enfald du var inloggad.
Men du glömde lösenkoden, hur är det tänkt att du ska hålla koll?
Glömt lösenord.
Återställ lösenord
.
Sen skickar den en kod per SMS.
Därefter måste du ta emot en kod per e-post.
Men öppnar du e-posten försvinner hela förfarandet med återställandet av kontot i App store. Då måste du börja om.
Du är inne på ditt femte försök. Det är hopplöst. Ville bara ha hem Bank-id. Och Alltid öppet-appen. För annars har du ingen plats i samhället.
Man måste faktiskt kunna tanka hem appar utan att bli frustrerad? Eller vill alla andra också skära sig med en kniv i ansiktet i vredesmod när de glömt lösenkoden igen och det inte går så bra att återställa? Nej, alla andra tycker mobiltelefoni är så smidigt. Kivra, har de säkert också installerat.
Nej, då är det bättre att försöka leva utanför systemet. Eller ska du få plats i samhället som alla andra? Får du finnas?

Logga in på Apple-konto.
Ange lösenordet för [din e-post] för att auktorisera transaktionen.
Glömt lösenordet.
Bekräfta telefonnummer.
Koden till ditt Apple-konto är: [kod] Dela den inte med någon.
Sen fyller du verifieringskoden.
Ange verifieringskoden som skickats till din e-postadress.
Öppnar e-posten för att taga emot din andra verifieringskod.
En förfrågan om att nollställa ditt lösenord eller låsa upp ditt konto har gjorts för ditt Apple-konto. Slutför processen du att ange koden nedan för verifiering: [kod]
Sen öppnar du App store igen. Och då är rutan för att fylla i andra koden borta. Då måste du börja om med att logga in på Apple-konto.
Glömt lösenordet.
Bekräfta telefonnummer.
En förfrågan om att nollställa ditt lösenord eller låsa upp ditt konto har gjorts för ditt Apple-konto. Slutför processen genom att ange koden nedan för verifiering: [kod]
Sen öppnar du App store igen. Och då är rutan för att fylla i andra koden borta. Då måste du börja om med att logga in på Apple-konto.
Glömt lösenordet.
Bekräfta telefonnummer.
En förfrågan om att nollställa ditt lösenord eller låsa upp ditt konto har gjorts för ditt Apple-konto. Slutför processen genom att ange koden nedan för verifiering: [kod]
Sen öppnar du App store igen. Och då är rutan för att fylla i andra koden borta. Då måste du börja om och om igen.

Du läste att pryltokiga Adam Alsing bytte mobil en gång i halvåret. Nu är han död så han kan inte hjälpa till. Kan ni hjälpa? Du tappar fattningen. Morrar rakt ut 2 ggr. Man kan inte ha dig i en lägenhet, i möblerade rum, i civilisationen alls, tror du. Du vill straffa någon, men vet inte vem.

Du kör en Iphone 5. Tror ni att biblioteket kan hjälpa till? Kurs? Behöver din mobil snarast med bank-id, annars blir det ingen deklaration och sen straffavgift och inkasso och straffräntor. Tänk vilken revansch att köra ut en cementblandare till Apple-butiken i Täby centrum och hälla ut på golvet så de fastnar i cementen (hör inte hit). Snälla någon, hjälp till. Det är en nödsituation.
Citera
2026-04-30, 11:30
Medlem
dude2ks avatar
Jo, fast det är bra att Apple har bra säkerhetssystem. Du får se det så. Ungefär det enda företag som tar det på allvar.
Citera
2026-04-30, 11:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dude2k
Jo, fast det är bra att Apple har bra säkerhetssystem. Du får se det så. Ungefär det enda företag som tar det på allvar.

Jag blir behandlad som en tjuv. Inte roligt alls. Det är lite hjälplöst, jag kan förstås inte ge upp för räkningarna måste betalas. Men jag kommer inte längre än så här. Det går inte.
Citera
2026-04-30, 11:53
Avstängd
Hur bär ni er åt?
Citera
2026-04-30, 12:03
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanningenskrigare2
Hur bär ni er åt?

Använder Pixel med android. Fungerar jättebra. Bytte just mobil igår. Det tog iofs nån timme.
Citera
2026-04-30, 12:08
Medlem
dude2ks avatar
Jag var i samma situation för ett tag sen.. mitt Apple konto hade låsts och jag hade glömt lösenordet. Fick hålla på lite och sen vänta drygt en vecka (?) för att de skulle låsa upp kontot.
Citera
2026-04-30, 15:31
Medlem
systems avatar
Varför går du omkring och glömmer ditt, kanske viktigaste, lösenord då?

Skriv upp det på en lapp då detta löst sig. Sedan gömmer du lappen någonstans som du kommer ihåg.
Citera
2026-05-01, 02:10
Medlem
Du kan öppna e-posten på din dator.
Citera
2026-05-01, 08:41
Moderator
Chantres avatar
Utgången rubrik: App Store

Ny rubrik: Svårigheter vid byte av mobiltelefon med App Store

/Mod
Citera
2026-05-01, 12:22
Medlem
Raggarspinns avatar
Jag har inga svårigheter att byta mobil. Varför skriver ni "du" då problemet tycks vara handhavandefel hos TS.
Citera
2026-05-03, 11:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av system
Varför går du omkring och glömmer ditt, kanske viktigaste, lösenord då?

Skriv upp det på en lapp då detta löst sig. Sedan gömmer du lappen någonstans som du kommer ihåg.

Löjeväckande att påstå att App store är mitt viktigaste lösenord. Vem håller Apple App store-kontot som sitt viktigaste?

Viktigare lösenord i mitt liv:
Bank-id
Bankkortet
Laptoppen
E-mejl
Molntjänsten
Bibliotekskortet
TV4 play
SVT duo-appen
Tv6 play
Flashback
Frimurarlogen
Kan nämna fler lösenkoder som betyder mer för mig än App store. Din kommentar hjälper inte.
Citera
2026-05-03, 11:23
Medlem
Raggarspinns avatar
Lösenordet till Appstore kontot är inte så viktigt. Lösenordet till Apple-ID (som också används för appstore) är däremot mycket viktigt att komma ihåg då detta ger dig tillgång till övriga sparade lösenord, dina kontokort, flashback, molntjänsten, dina köpta appar och tjänster.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in