Det senaste så har sömnen varit allt annat än optimal, så för några månader sedan så minskade jag min volym och frekevens till vad jag trodde att min kropp skulle klara av att återhämta sig från, men ack vad fel jag hade. Under de senaste 3 veckorna så har flera senor börjat bråka (båda brachioradialis, triceps och quads), så nu kommet en bli en räka lagom till sommaren.
Av vad jag har läst mig till så rör det sig om en s.k. reaktiv tendinopati, alltså ingen tendinos där de har blivit degenererade, då smärtorna kom pang på, och inte gradvis. Så jag är nyfiken, har någon här drabbats av detta? Om så, hur lång tid tog det innan ni kunde köra som normalt igen? Hur rehabiliterade ni? Litteraturen är lite vag nör det kommer till just reaktiva senor, en del säger vila, andra lätt belastning som inte förvärrar det som gradvis ska ökas. Enligt AI så får en räkna med 3 månader, men den kan inte ge mig någon källa som habdlar om reaktiva senor, främst tendinos. Jag har haft otaligt många skador under mina 16 år, men detta är nytt.