Citat:
Ursprungligen postat av
Clay Allison
Mm, men inte så européerna känner av någon minskad levnadsstandard eller hur
Du anar inte... Jag har fått sluta äta guldhamstrar och gå över till vanliga hamstrar. Helt bedrövligt. Och snart måste jag nog sälja mina silverbestick och börja använda bestick av (isch!) stål. Huuuu!
Vi måste nog komma överens med bajsdvärgen snart. Vi här i väst äääääälskar ju våra husdjur. Speciellt tillsammans med pommes frites och en fräsch sallad.
Hur ska jag rädda det här? Det kan jag nog inte men jag tänker i alla fall försöka.
Just levnadsstandard kommer upp då och då. Precis som att det skulle vara en definierande faktor i kriget. "Europa fryser och äter sina husdjur, alltså vinner vi kriget.". (Här är det över 20 grader och jag sitter med nästan 39 graders feber så fryser gör jag definitivt inte.)
Det har varit ganska lugnt här sedan Victor den fete förlorade valet men nu börjar trollen dyka upp igen. Tyvärr med gammal skåpmat som statskuppen som inte var någon statskupp. Alla vet det men de fortsätter tjata. Jag tror inte att de tror på sig själva längre men fortsätter gör de.
Det är något maniskt över tjatandet om hur dyrt kriget är för Europa och hur vi absolut inte kan ha råd. Vi är många fler än ryzzarna och vi har mer pengar än de har så naturligtvis har vi råd. Dessutom hade alternativet varit mycket, mycket dyrare. Jag antar att om man har levt hela sitt liv i fattig misär så är det väl naturligt att anta att alla andra har det likadant. Europas stöd kommer inte att upphöra och USA har reducerats till en vapenleverantör som ingen längre bryr sig om annat än att de faktiskt levererar det de har lovat.