2026-05-02, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Du ser inga tecken på att Ryssland undergräver sin egen ekonomi?
Ett tecken på det skulle i så fall vara att dom börjar rejält med kärnvapen.
Citera
2026-05-02, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Han fortsätter samma spel som de sista 4 åren, tror han kan trötta ut Ukraina och Europa.

Idioten tror väl att han spelar 5-d schack precis som trump.
Jo det är just det han gör och Europa ligger ju så illa till nu så dom måste låna för stödet till Ukraina.
Citera
2026-05-02, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Eh, utarmas? Från min utsiktspunkt lever européerna sina liv precis som vanligt. Folk går på krogen, köper bilar och hem som vanligt. EU’s pengar räcker så oändligt mycket längre än Rysslands, det är ett som är helt säkert.

Har din egen ekonomi försämrats så väldigt mycket alltså?
Ja nu måste ju eu låna för att kunna fortsätta med stödet och effekten av det kommer ju att dröja lång tid, men den kommer var så säker.
Citera
2026-05-02, 13:13
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Jo det är just det han gör och Europa ligger ju så illa till nu så dom måste låna för stödet till Ukraina.
Dägerdom det på RT till dig, din stackare.
Citera
2026-05-02, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
Ja, såklart att både “väst” och Ryssland drar Ukraina i armen åt varsitt håll. Men Ryssland startade allt, så det är lite löjligt att skylla på EU.
Kul att Ukraina verkar vinna den här skiten, jävlar vad jag kommer skratta åt er rysstroll snart.
Men hallå vad är det för fantasier att Ukraina skulle kunna vinna detta. Hur ska Ukraina kunna vinna mot världens största kärnvapennation
Citera
2026-05-02, 13:30
Medlem
Citat:
Men hallå vad är det för fantasier att Ukraina skulle kunna vinna detta. Hur ska Ukraina kunna vinna mot världens största kärnvapennation
USA var världens största kärnvapennation under Vietnamkriget.

Sovjetunionen förlorade i Afghanistan på 80-talet.

Frankrike förlorade i både Indokina och Algeriet.

Kärnvapen vinner inte krig där motståndaren försvarar sin egen mark. Och att vinna för Ukraina behöver inte betyda att marschera till Moskva. Det räcker att Ryssland tvingas dra sig tillbaka eller acceptera ett fredsavtal på ukrainska villkor.
Citera
2026-05-02, 14:16
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ja nu måste ju eu låna för att kunna fortsätta med stödet och effekten av det kommer ju att dröja lång tid, men den kommer var så säker.

Mm, men inte så européerna känner av någon minskad levnadsstandard eller hur
Citera
2026-05-02, 14:23
Medlem
Citat:

Vad har då den psykotiske dvärgen i kremls tre-dagars "defensiva fredsbevarande försvars-invasion" av Ukraina (a.k.a. "militär specialoperation" som nu är inne på sitt femte år) "resulterat" i hitintills? Hundratusentals människor har mördats (och hundratusentals ryssar har avlivats). Kloaken ryssland har "fått" LÄNGRE gräns mot putains störsts skräck och nemesis; försvarsalliansen Nato. FLER länder har sökt, och fått, medlemskap i försvarsalliansen Nato. Den civiliserade världen är enad mot den psykotiske dvärgen i kreml... "Winning"?
Citera
2026-05-02, 14:29
Medlem
Men är du sinnessjuk på riktigt? Vad tror du händer om Ryssland använder kärnvapen? Tror du världen kommer ta bort sanktioner då? Vad vinner Ryssland på att använda kärnvapen? Svara på det är du snäll.
Citera
2026-05-02, 14:40
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Haha, mertext skriver sina noveller i ett patetiskt försök att få folk att byta sida.

Jupp, och går som vanligt Off Topic med sina sagor.

Vad som är inte sagor är att bilden av puttefnask inne i rysseriet krackelerar.
Atmosfären i Ryssland har förändrats radikalt, och det bådar inte gott för Kreml och Vladimir Putin.
Det säger Alexander Baunov, senior forskare vid Carnegie Center i Berlin, i en omfattande essä publicerad av Meduza.
Enligt Baunov har Putin förlorat sin auktoritet och bilden av en stark ledare som byggdes upp före kriget i Ukraina har nu rasat samman.
Medborgarna ser nu en "böjd (har inget bra svenskt ord här, min anm.) och panikslagen gamling" vars tal har blivit förvirrat och verklighetsfrämmande.

- Putin är inte längre stålmannen som skyddar vanliga människors intressen. Han är mer rädd för drönare och internet än den genomsnittliga medborgaren.

- Han är förvirrad och kan inte längre inge förtroende ens bland representanter för den styrande eliten. Garanten blir en börda, analyserar Baunov.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/5603c746-f919-488a-a302-c9f1fc2e1d67

Och vi alla vet vad det innebär att vara en börda bland boljsevistutbildade maffiaarslen i rysseriet och resultatet av detta. Få se om putte gör som den här snubben inom kort:
Rysslands tidigare biträdande miljöminister Denis Butsayev har flytt landet av rädsla för en brottsutredning. Han tros befinna sig i USA.
[...]
Bakgrunden är en brottsutredning mot ledningen för det statliga avfallshanteringsbolaget REO. Butsayev ledde företaget från 2020 till 2025.
I december kritiserade Rysslands president Vladimir Putin företaget för dess misslyckande med det miljardbelagda projektet för avfallsförbränningsanläggning.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/758b4ebc-823a-4c47-9079-e5f67b44633b

Undra om det blir Kina eller Mordkorea boljsevistfittan kan tänkas fly till samt om denne tar med sig både Al-assad och Janukovitj från träsket.

#Återställ våtmarker - omvandla Petrograd och Moskva tillbaka till det träskmark de var en gång i tiden.
Senast redigerad av Silfverrygg 2026-05-02 kl. 14:44.
Citera
2026-05-02, 14:48
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ett tecken på det skulle i så fall vara att dom börjar rejält med kärnvapen.

Du menar att Putin strävar efter att överta Hitler som historiens mest avskydda person?

Ja, kärnvapen verkar i nuläget vara det enda alternativet för seger mot Ukraina. Ryssland håller på att förblöda rent bokstavligt där.
Citera
2026-05-02, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Mm, men inte så européerna känner av någon minskad levnadsstandard eller hur

Du anar inte... Jag har fått sluta äta guldhamstrar och gå över till vanliga hamstrar. Helt bedrövligt. Och snart måste jag nog sälja mina silverbestick och börja använda bestick av (isch!) stål. Huuuu!

Vi måste nog komma överens med bajsdvärgen snart. Vi här i väst äääääälskar ju våra husdjur. Speciellt tillsammans med pommes frites och en fräsch sallad.

Hur ska jag rädda det här? Det kan jag nog inte men jag tänker i alla fall försöka.

Just levnadsstandard kommer upp då och då. Precis som att det skulle vara en definierande faktor i kriget. "Europa fryser och äter sina husdjur, alltså vinner vi kriget.". (Här är det över 20 grader och jag sitter med nästan 39 graders feber så fryser gör jag definitivt inte.)

Det har varit ganska lugnt här sedan Victor den fete förlorade valet men nu börjar trollen dyka upp igen. Tyvärr med gammal skåpmat som statskuppen som inte var någon statskupp. Alla vet det men de fortsätter tjata. Jag tror inte att de tror på sig själva längre men fortsätter gör de.

Det är något maniskt över tjatandet om hur dyrt kriget är för Europa och hur vi absolut inte kan ha råd. Vi är många fler än ryzzarna och vi har mer pengar än de har så naturligtvis har vi råd. Dessutom hade alternativet varit mycket, mycket dyrare. Jag antar att om man har levt hela sitt liv i fattig misär så är det väl naturligt att anta att alla andra har det likadant. Europas stöd kommer inte att upphöra och USA har reducerats till en vapenleverantör som ingen längre bryr sig om annat än att de faktiskt levererar det de har lovat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in