Citat:
Ursprungligen postat av
Kent-Ronny
Eftersom jag är redo att dö för Sverige hoppas jag att ukrainska män i min ålder är redo att dö för sitt i kampen mot tyranni.
Citat:
Ursprungligen postat av
annica, sthlm
Jag visste inte att kriget handlade om en ukrainsk vilja till att 'smocka till ryssen' jag hade fått för mig den ukrainska kampen (där visserligen en del ryssmockande ideligen sker) rör sig om ukrainskt motstånd och ovilja till att ockuperas av främmande makt...
Om jag- med min ringa förmåga, skulle bli kallad till vårt rikes försvar är det min plikt och skyldighet som medborgare att ansluta och det vare sig jag vill eller inte. Det samhällskontraktet har jag och de allra flesta här i Sverige att förlika oss med. Jag skulle finna det märkligt om det annorstädes vore annorlunda...
Er kämpaglöd imponerar!
Den mycket inflytelserike geopolitiske tänkaren Brzezinski fastslog i att Ukraina är en "geopolitical pivot" av helt avgörande betydelse för både Ryssland och Väst. "Without Ukraine, Russia ceases to be a Eurasian empire" enligt Brzezinski.
Av just den anledningen är EU och Washington beredda att offra Ukrainas unga män till sista man. Ukraina är en mycket viktig bricka i det geopolitiska schackspelet, inget annat. Spelar ingen roll om Ukraina förstörs och 1 miljon ukrainare dör.
Både Putin och globalisterna i Bryssel och Washington är mycket medvetna om detta...