2026-05-01, 22:43
Medlem
Drozds avatar
Ukrainska arméns rekryterare i TCC är inte jättepopulära bland alla ukrainare. Märkligt...

TCC-man får en ofrivillig åktur bakom bil av ukrainare som är sur för att hans bror tvångsrekryterats:
https://www.bitchute.com/video/ET3K9uMtqnnm

Ingen hjälper TCC-man skadad i bilolycka, men han blir däremot filmad:
https://www.bitchute.com/video/w4Sh0nOydeSl
Citera
2026-05-01, 23:00
Medlem
Kent-Ronnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Ukrainska arméns rekryterare i TCC är inte jättepopulära bland alla ukrainare. Märkligt...

TCC-man får en ofrivillig åktur bakom bil av ukrainare som är sur för att hans bror tvångsrekryterats:
https://www.bitchute.com/video/ET3K9uMtqnnm

Ingen hjälper TCC-man skadad i bilolycka, men han blir däremot filmad:
https://www.bitchute.com/video/w4Sh0nOydeSl

Din poäng är? Smiter man undan en inkallelseorder under ett pågående krig så blir man gripen. Tror du det skulle se annorlunda ut i Sverige om Ryssland angriper oss och du vägrar infinna dig vid en inkallelse? Som tur är så får Ryssland kompanistryk på daglig basis nu när vi är inne på år fem i ett tredagarskrig.
Citera
2026-05-01, 23:08
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Ronny
Din poäng är? Smiter man undan en inkallelseorder under ett pågående krig så blir man gripen. Tror du det skulle se annorlunda ut i Sverige om Ryssland angriper oss och du vägrar infinna dig vid en inkallelse? Som tur är så får Ryssland kompanistryk på daglig basis nu när vi är inne på år fem i ett tredagarskrig.

Ja vad fan vet jag? Kan ju möjligen vara så att ukrainska män inte är fullt lika entusiastiska som eliterna i Bryssel och Washington över konceptet "till sista ukrainare" för att smocka till ryssen...?

Vad hade du själv tyckt om du vore ukrainsk man i värnpliktsålder?
Citera
2026-05-01, 23:30
Medlem
Kent-Ronnys avatar
Citat:
Ja vad fan vet jag? Kan ju möjligen vara så att ukrainska män inte är fullt lika entusiastiska som eliterna i Bryssel och Washington över konceptet "till sista ukrainare" för att smocka till ryssen...?

Eftersom jag är redo att dö för Sverige hoppas jag att ukrainska män i min ålder är redo att dö för sitt i kampen mot tyranni.
Citera
2026-05-02, 00:20
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Jag visste inte att kriget handlade om en ukrainsk vilja till att 'smocka till ryssen' jag hade fått för mig den ukrainska kampen (där visserligen en del ryssmockande ideligen sker) rör sig om ukrainskt motstånd och ovilja till att ockuperas av främmande makt...

Om jag- med min ringa förmåga, skulle bli kallad till vårt rikes försvar är det min plikt och skyldighet som medborgare att ansluta och det vare sig jag vill eller inte. Det samhällskontraktet har jag och de allra flesta här i Sverige att förlika oss med. Jag skulle finna det märkligt om det annorstädes vore annorlunda...
Citera
2026-05-02, 01:02
Medlem
Citat:

Vem i Washington pratar du om?
Citera
2026-05-02, 01:05
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Ronny
Eftersom jag är redo att dö för Sverige hoppas jag att ukrainska män i min ålder är redo att dö för sitt i kampen mot tyranni.

Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Jag visste inte att kriget handlade om en ukrainsk vilja till att 'smocka till ryssen' jag hade fått för mig den ukrainska kampen (där visserligen en del ryssmockande ideligen sker) rör sig om ukrainskt motstånd och ovilja till att ockuperas av främmande makt...

Om jag- med min ringa förmåga, skulle bli kallad till vårt rikes försvar är det min plikt och skyldighet som medborgare att ansluta och det vare sig jag vill eller inte. Det samhällskontraktet har jag och de allra flesta här i Sverige att förlika oss med. Jag skulle finna det märkligt om det annorstädes vore annorlunda...

Er kämpaglöd imponerar!

Den mycket inflytelserike geopolitiske tänkaren Brzezinski fastslog i att Ukraina är en "geopolitical pivot" av helt avgörande betydelse för både Ryssland och Väst. "Without Ukraine, Russia ceases to be a Eurasian empire" enligt Brzezinski.

Av just den anledningen är EU och Washington beredda att offra Ukrainas unga män till sista man. Ukraina är en mycket viktig bricka i det geopolitiska schackspelet, inget annat. Spelar ingen roll om Ukraina förstörs och 1 miljon ukrainare dör.

Både Putin och globalisterna i Bryssel och Washington är mycket medvetna om detta...
Senast redigerad av Drozd 2026-05-02 kl. 01:12.
Citera
2026-05-02, 01:21
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Er kämpaglöd imponerar!

Den mycket inflytelserike geopolitiske tänkaren Brzezinski fastslog i att Ukraina är en "geopolitical pivot" av helt avgörande betydelse för både Ryssland och Väst. "Without Ukraine, Russia ceases to be a Eurasian empire" enligt Brzezinski.

Av just den anledningen är EU och Washington beredda att offra Ukrainas unga män till sista man. Ukraina är en mycket viktig bricka i det geopolitiska schackspelet, inget annat. Spelar ingen roll om Ukraina förstörs och 1 miljon ukrainare dör. Både Putin och globalisterna i Bryssel och Washington är mycket medvetna om detta...
Din, Bryssels och Washingtons medvetenhet har väl rimligtvis ganska litet att göra om huruvida det ukrainska folket/staten finner sig i att angripas av annan stat, vad annan vet förtar inte det rimliga i att Ukraina mobiliserar och inkallar krigsföra kvinnor och män till sitt försvar av sin konstitution och hela rike. Jag ser inte din poäng...
Citera
2026-05-02, 01:25
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InkontinentKent
Vem i Washington pratar du om?

"Deep state", inte Trump. Att Trump gjort en globalstrategisk u-sväng har inte på något vis att göra med att Washington övergett sina ambitioner att krossa Ryssland, det beror på att USA har katastrofalt låga lager av Patriot-robotar, Himars och liknande.
Senast redigerad av Drozd 2026-05-02 kl. 01:54.
Citera
2026-05-02, 01:26
Medlem
Yays avatar
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1t1778l/tuapse_everything_is_fine/

Typisk dag i Tuapse
Citera
2026-05-02, 01:42
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Din, Bryssels och Washingtons medvetenhet har väl rimligtvis ganska litet att göra om huruvida det ukrainska folket/staten finner sig i att angripas av annan stat, vad annan vet förtar inte det rimliga i att Ukraina mobiliserar och inkallar krigsföra kvinnor och män till sitt försvar av sin konstitution och hela rike. Jag ser inte din poäng...

Om du på allvar inbillar dig att USA och EU slänger in hundratals miljarder USD bara för att hjälpa några tandlösa bondtölpar i Ukraina får du gärna tro det. Gulligt.
Senast redigerad av Drozd 2026-05-02 kl. 01:45.
Citera
2026-05-02, 01:54
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Om du inbillar dig att USA och EU slänger in hundratals miljarder USD bara för att hjälpa några tandlösa bondtölpar i Ukraina får du gärna tro det. Gulligt.
Du slirar iväg från vårt samtal- du skrev här ovan något om det orättvisa i att ukrainska myndigheter söker upp mönstrade män som inte infunnit sig efter inkallelseorder. Ukraina mobiliserar för motstånd och kamp mot inkräktare. Så gör vilket land som helst och det har inget att göra med huruvida EU, USA eller andra bistår ekonomiskt eller med militär utrustning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in