2026-05-01, 14:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ludvig.Rudolf
Hahaha, man blir ju mörkrädd när man tänker på att folk faktiskt röstar på denna korkade kärring

Folk röstade på Stefan Löfven!
Den stora massan är ungefär lika smarta som honom, du har för stora förväntningar på svenskar
Citera
2026-05-01, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetOrvar
Tycker bara det är sunt att hon inte har koll på en massa meningslösa kändisar. Det är inte kändiskunskap som avgör om man är lämplig att styra ett land. Då är det betydligt värre att Annie Lööf inte visste vem Gustav II Adolf var. En viktig person som har haft enorm betydelse för Sverige.
Visste hon inte det? Skandal. Då ska man utvisas och bli av med medborgarskapet.
Citera
2026-05-01, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Helt världsfrånvänd med andra ord. Till och med mina gamla föräldrar vet vem Brad Pitt är, eller åtminstone hur han ser ut.

Är det normalt i Magdalena Anderssons ålder att vara så oallmänbildad när det gäller populärkultur?

https://www.svt.se/kultur/magdalena-andersson-vem-ar-brad-pitt

https://www.svtplay.se/video/KqPPyzX/fordomsshowen/magdalena-andersson

Hon vet vem han är, kunde bara inte koppla honom till rätt ansikte. Ser inget problem med det.
Citera
2026-05-01, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Brad Pitt har varit med i så mycket filmer att någon i Magdalena Anderssons ålder måste nog ha varit ganska avskärmad från populärkultur för att inte veta vem han är.

Har hon verkligen aldrig sett en film med Brad Pitt är det ytterst underligt eller så är något fel på hennes minne...

Thelma & Louise? En vampyrs bekännelse? Fight Club? Hur kan hon ha missat?

Ursäkta mig ,jag är en 84 årig trogen Moderat
Har inte en blekaste aning om Brad Pitt
men många som skriver här är ju tydligen
fixerade vid pitt
Nirvana , va fan är detta
Citera
2026-05-01, 15:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Borasare1980
Känner man varken till Nirvana eller Brad Pitt är man totalt efterbliven eller uppväxt inlåst i källare utan TV och internetuppkoppling. Borde finnas krav på grundläggande allmänbildning om man ska vara folkvald politiker. Politiskt hjärntvättade sektmänniskor ska inte sitta vid makt.

Brad Pitt och Nirvana har ingenting med Sverige att göra. En svensk politiker behöver inte veta vem som är hot or not in Hollywood.
Citera
2026-05-01, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
Man är inte korkad för att man aldrig kollar på film.

Jag hade en kollega förr som inte ägde någon TV och visste inte vem Wolverine var. Han var inte korkad för det.

Wolverine? Vem är det? Ps. Jag är inte heller korkad.
Citera
2026-05-01, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olikasmakeravbajs
Brad Pitt och Nirvana har ingenting med Sverige att göra. En svensk politiker behöver inte veta vem som är hot or not in Hollywood.
Nej verkligen inte. Vem bör öht bry sig? Kände en tjej för trettio år sedan som gjorde. Det var så jag blev varse. Men det tillhör verkligen inte allmänbildning att veta vem han är. Betvivlar att få i yngre generationer vet vem Paul Newman var.
Citera
2026-05-01, 15:36
Medlem
Citat:
Jag gillar verkligen inte kossan men tycker det är positivt hon inte vet vem Pitt och Nirvana är.

Det tyder på, att hon inte är lika amerikaniserad/fördummad som vanliga svenskar.
Man behöver inte vara fördummad för att veta vad amerikaniseringen innebär, att inte ha koll på vad man är emot är bubbelbeteende som sekter pysslar med. Den som inte känner till sin fiende förlorar.
Citera
2026-05-01, 15:41
Medlem
Amsvartners avatar
Otroligt korkad, men politiker lever i sin egna lilla bubbla och det bekräftar ju detta.

Nirvanas sångare är ju ok att inte veta men va fan..Bred Pitt..vafan Maggan.
Citera
2026-05-01, 15:46
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Det är inte basala saker att veta vem Brad Pitt och Nirvana är.

Bara dumma lågutbildade wt människor bryr sig om Hollywood och amerikansk junk kultur.
Att inte känna till Nirvana eller Brad Pitt när man är 59 får anses vara en bragd.
Citera
2026-05-01, 15:46
Medlem
Gubbens avatar
Och Carl Bildt trodde Elfsborg var ett hockeylag...
Citera
2026-05-01, 15:52
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Trots jag inte gillar haggan Maggan kan jag ändå förstå henne. Jag vet inte hur Zara Larsson låter. Säkert hört det men har ingen aning, såg henne i morse i tidningen men skulle inte kunna peka ut henne bland 10 andra blonda bimbos.
...

Jag tänkte faktiskt i samma banor (fast jag gillar "haggan Maggan"... ). Har långt över 2000 "skivor" i cd-hyllan och dessutom lådor med LP:n på vinden, men jag skulle tammefan inte känna igen en låt med Zara Larsson, eller Taylor Swift för den delen. Inte en enda "orten"-rappare och inte nåt "K-pop" o.dyl. heller...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in