2026-04-30, 21:37
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steelclaw
Falken och Pierre har varit en längre stund i skellefteå-båset. Skellefteå känns som ett självspelande piano i år så en förrymd chimpans från Furuviksparken hade nog kunnat göra samma jobb.

Du menar att ni är sämre än en chimpans från furuviksparken?

Men du har en viss poäng, som jag ser det, det handlar det om organisationen, inte nödvändigtvis vem som är tränare.
Sen handlar det förstås om spelarna

För Luleå handlar det mer om tränaren. Därför tar man ett guld var trettionde år.
Senast redigerad av EnCarte 2026-04-30 kl. 21:40.
2026-04-30, 21:39
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Fast han överdriver. det är Everberg och Zaar som är borta bara.

Du nybörjaren

Tror du inte 3-4 i laget spelar med skador

Tänka att man hatar dig mer än den värsta motståndaren.

DU
Är EN
SKAM
2026-04-30, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Du nybörjaren

Tror du inte 3-4 i laget spelar med skador

Tänka att man hatar dig mer än den värsta motståndaren.

DU
Är EN
SKAM

Vem spelar med skador då? Du som verka ha insider info.

Du är en sån mupp faktiskt.
2026-04-30, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Du är ju baised i denna frågan eftersom du håller på Luleå
Nä absolut inte... Jag skulle säga att jag är till 90% obrydd vem som vinner guldet i den här serien men sista 10% hade önskat Rögle ett bättre öde än att torska final igen med 4-1. Så jag håller en halv tumme för Rögle även om du och framförallt Perry gör det svårt mellan varven 🙂
2026-04-30, 21:41
Medlem
klemenzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
De har ju 4-5 allvarliga skador
Har fått köra hårt pga att de kom 4a... Vi skulle satsat på topp 2 å fått möta Malmö o Frö eller lätta Brynäs

Vad satsade ni på? Om inte top 2, varför och hur?
Medlem
SPORTNERD888s avatar
Ja jösses vad intressanta talanger Sverige har på gång. JVM var bara försmaken!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Du menar att ni är sämre än en chimpans från furuviksparken?

Men du har en viss poäng, som jag ser det, det handlar det om organisationen, inte nödvändigtvis vem som är tränare.
Sen handlar det förstås om spelarna

För Luleå handlar det mer om tränaren. Därför tar man ett guld var trettionde år.
Jag ger dig 1/3 rätt på den posten...
2026-04-30, 21:46
Medlem
klemenzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Du förstår dig inte på hockeykultur. Rögle är en förbannat fin klubb oavsett titlar.

Jag tycker mig förstå jättemycket om hockeykultur. Men jag är alltid öppen för att lära mig mer så upplys mig gärna om det jag eventuellt missat. Gärna som ett svar på detta inlägg i punktform. Jag lovar att jobba på det.

Det sagt så har fina bandyklubben endast en titel.
2026-04-30, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klemenza
Jag tycker mig förstå jättemycket om hockeykultur. Men jag är alltid öppen för att lära mig mer så upplys mig gärna om det jag eventuellt missat. Gärna som ett svar på detta inlägg i punktform. Jag lovar att jobba på det.

Klemenza jag tro rögle tar sitt första guld innan 2030 men i år va det inte menat.
2026-04-30, 21:54
Medlem
Ezzelinos avatar
Skellefteå har nu elva segrar på de fjorton slutspelsmatcherna denna säsong, två övertidsförluster och en förlust på ordinarie tid.
2026-04-30, 21:55
Medlem
EnCartes avatar
Citat:

Jag tycker inte man ska nedvärdera en klubb bara för att det inte har ett guld. Om nu Skellefteå skulle ta guld, så är det ändå imponerande av Rögle att ta sig till en final. Speciellt som de är det enda lag som vänt en 0-3 förlust i matcher till seger 4-3.

Det är kanske enda gången det kommer att hända för dem och något de kommer att prata om länge och därmed hålla drömmen till liv och ha en möjlighet att komma igen.

Skellefteå spelade i allsvenskan i 16-år, men drömmen om guldet 78 och till viss del hatet mot Löven, höll den drömmen vid liv. Och man kom igen.
Senast redigerad av EnCarte 2026-04-30 kl. 21:57.
2026-04-30, 21:58
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Men de har kämpat på. Och publiken finns där oavsett.
Rögle är en fin klubb.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in