2026-04-29, 22:01
Medlem
Någon som vet mer? Vem? Hur? Varför? Gärningsman? ”Gärningskvinna”

Misstänkt mord: Kvinna hittad död i bostad – område avspärrat
29 april 2026 21:05
En kvinna i 75-årsåldern har hittats död i en bostad i Karlskrona kommun på onsdagen.
En kvinna i 35-årsåldern har anhållits misstänkt för mord.

https://www.sydostran.se/nyheter/stor-polisinsats-avsparrningar-i-bostadsomrade/
Citera
2026-04-29, 22:02
Medlem
Gissningsvis hennes dotter me tanke på åldern
Citera
2026-04-29, 22:09
Medlem
Detta framstår som en rimlig tolkning. Området beskrivs som socialt utsatt, där det inte är ovanligt att personer med svag förankring på bostadsmarknaden bor, ibland genom placeringar via socialtjänsten.
En möjlig förklaring är därför att det kan röra sig om en individ i en sådan livssituation som har avlidit. Vidare kan tidpunkten, i anslutning till löne eller pensionsutbetalning vara av betydelse, då ökad alkoholkonsumtion ibland observeras i samband med detta är min tanke.
Citera
2026-04-29, 22:25
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Rubrik justerad.

/Moderator
Citera
2026-04-29, 22:28
Medlem
Körde förbi på väg hem från jobbet.
Borde vara bokvägen? Isåfall finns där en kvinna 75 år.
Citera
2026-04-29, 22:30
Medlem
Taufatts avatar
Nävragöl är ett väldigt litet samhälle med stor socialutsatthet. Många missbrukare och halv/hel kriminella svenskar, inte invandrare. Man kör bara igenom om man ska till Holmsjö eller vidare norrut, inget ställe normala stannar i.
Sorgligt om en gammal tant blivit bragd om livet.
Citera
2026-04-29, 22:35
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taufatt
Nävragöl är ett väldigt litet samhälle med stor socialutsatthet. Många missbrukare och halv/hel kriminella svenskar, inte invandrare. Man kör bara igenom om man ska till Holmsjö eller vidare norrut, inget ställe normala stannar i.
Sorgligt om en gammal tant blivit bragd om livet.
Jag körde lite Google Maps runt i samhället och någonstans utmed Bokvägen så hittade jag några riktigt ruffliga radhuslägenheter med persiennerna på svaj, såg inte ut som alla var bebodda. Så det finns nog en del soc där. Finns det även runt Orrefors - Gullaskruv mm
Citera
2026-04-29, 22:43
Medlem
Taufatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jag körde lite Google Maps runt i samhället och någonstans utmed Bokvägen så hittade jag några riktigt ruffliga radhuslägenheter med persiennerna på svaj, såg inte ut som alla var bebodda. Så det finns nog en del soc där. Finns det även runt Orrefors - Gullaskruv mm
Undantar man Kungsmarken som är utanförskap med invandrare så är nog Nävragöl det det mest socialt utsatta området/orten i Karlskrona kommun.
Citera
Igår, 11:49
Medlem
Något nytt än? Är det bokvägen 3 det gäller?
Citera
Igår, 12:30
Medlem
Taufatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F0gelholk
Husnummer vet jag inte men är precis där man svänger mot Tving. Två lägenheter avspärrade, inte mor och dotter vad jag förstått, så grannar kanske.
Citera
Igår, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F0gelholk

Ja brottsoffer sägs vara,
Christin* Johansso*
e. n

Också kallad Tin* Tross*
a. ö

Boende på bokvägen 3.
Citera
Igår, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skridskorkillen
Ja brottsoffer sägs vara,
Christin* Johansso*
e. n

Också kallad Tin* Tross*
a. ö

Boende på bokvägen 3.

Misstänkte det. Är det så att I*abella P*ssling är G.M då kanske?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in