2026-04-27, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Nej.

Klæbo kom inte på andra plats på 50 km fristil när han var 26 år. Det gjorde Linn.
​Före den här säsongen trodde alla att hon bara kunde prestera på toppnivå i klassisk stil. Nu har hon däremot inga svaga punkter.
Citera
2026-04-27, 23:24
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngryToni
Klæbo kom inte på andra plats på 50 km fristil när han var 26 år. Det gjorde Linn.
​Före den här säsongen trodde alla att hon bara kunde prestera på toppnivå i klassisk stil. Nu har hon däremot inga svaga punkter.
Du har uppenbarligen noll koll. Kläbo hade 46 VC-vinster när han var 25 år. Han är 29 år nu och och har över hundra stycken VC-vinster. Linn Svahn har totalt 20 st individuella VC-vinster. Linn tog fyra vinster denna säsongen, Kläbo tog 15 st. Säsongen när Kläbo var lika gammal som Linn, 26 år, tog han 20 individuella VC-vinster. Hon kommer aldrig att bli en kvinnlig Kläbo då Kläbo är i en helt egen division.
Senast redigerad av Artsoppamedflask 2026-04-27 kl. 23:32.
Citera
2026-04-28, 08:58
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Det är uppenbart att Linn Svahn kommer att dominera när det gäller mångsidighet under de kommande fyra åren.
​Om hon redan nu vinner 10 km och hamnar i topp tre på 50 km utan specifik träning, så är hon potentiellt en kvinnlig motsvarighet till Klæbo.

Jag ser det inte som en självklarhet att Linn kommer dominera över Jonna de närmaste säsongerna. Kolla bara på SM senast.
Citera
2026-04-28, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Ja, for ikke å snakke om Heidi. Hun har vel 50 andreplasser i VC, hvorav en drøs er bak de to "umulige" Hun hadde vel vært noe
i nærheten av en GOAT i kvinnelangrenn om det ikke hadde vært for de to.

Ja, Weng har 128 pallplatser (bara de två stora har fler), men "bara" 14 segrar. Utan de två skulle hon i alla fall vara i nivå med Kowalczyk och Välbe. Argumentet för Kowalczyk är att hon också har många andraplatser bakom Björgen, och för Välbe att hon hade en extremt hög segerprocent.
Citera
2026-04-29, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Du har uppenbarligen noll koll. Kläbo hade 46 VC-vinster när han var 25 år. Han är 29 år nu och och har över hundra stycken VC-vinster. Linn Svahn har totalt 20 st individuella VC-vinster. Linn tog fyra vinster denna säsongen, Kläbo tog 15 st. Säsongen när Kläbo var lika gammal som Linn, 26 år, tog han 20 individuella VC-vinster. Hon kommer aldrig att bli en kvinnlig Kläbo då Kläbo är i en helt egen division.

Svenskorna bryr sig inte om världscupen under säsonger med VM och OS. Det är en helt annan filosofi än norrmännens. Jag pratar bara om säsongens stora mästerskap.
Citera
2026-04-29, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Jag ser det inte som en självklarhet att Linn kommer dominera över Jonna de närmaste säsongerna. Kolla bara på SM senast.

Vem bryr sig om SM under en OS-säsong? Titta på Ebba och Frida – enligt din logik kommer de vara på samma nivå som Moa Lundgren under de kommande säsongerna, bara för att de var bleka skuggor av sitt vanliga jag i Umeå?
Citera
2026-04-29, 09:08
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Vem bryr sig om SM under en OS-säsong? Titta på Ebba och Frida – enligt din logik kommer de vara på samma nivå som Moa Lundgren under de kommande säsongerna, bara för att de var bleka skuggor av sitt vanliga jag i Umeå?

SM är inte en avgörande indikator, men det är ett tecken.

Men vi får helt enkelt se nästa säsong.
Citera
2026-04-29, 09:51
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Svenskorna bryr sig inte om världscupen under säsonger med VM och OS. Det är en helt annan filosofi än norrmännens. Jag pratar bara om säsongens stora mästerskap.
Det förändrar ingenting, Linn skulle aldrig kunna ta så många vinster i VC som Kläbo även om hon gick för det. hon kommer aldrig bli en kvinnlig Kläbo då Kläbo är på en helt annan nivå.
Citera
2026-04-29, 09:56
Medlem
katws avatar
Citat:

Folk tenderar att ha kort minne. Tror knappast Jonna dominerat SM om det gått i januari, exempelvis.
Citera
2026-04-29, 10:31
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Hela svenska A-landslaget var på plats vid SM. Maja stod över en tävling och Frida blev "sjuk". Annars var alla med på allt.

Att påstå att "ingen bryr sig om SM" känns som cope.
Citera
2026-04-29, 11:27
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Folk tenderar att ha kort minne. Tror knappast Jonna dominerat SM om det gått i januari, exempelvis.

SM i Borås 2025 i februari: Jonna deltog i två av tre tävlingar, tog guld i båda.

SM i Kalix 2025 i april: Jonna tog två guld och ett silver.

Så på fem SM-starter 2025 tog hon fyra guld och ett silver.

Så jag vet inte vem det är som har kort minne.
Citera
2026-04-29, 12:56
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
SM i Borås 2025 i februari: Jonna deltog i två av tre tävlingar, tog guld i båda.

SM i Kalix 2025 i april: Jonna tog två guld och ett silver.

Så på fem SM-starter 2025 tog hon fyra guld och ett silver.

Så jag vet inte vem det är som har kort minne.

Det var årets säsong som diskuterades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in