Citat:
Ursprungligen postat av
Springbank78
Någon journalist lär fråga honom om detta. Merz har rätt men frågan är varför det tog sån tid för vinden att vända bland toppolitiker i Europa? Nästan så att Trump kan bete sig hur han vill och ändå sitter dom tysta så länge som möjligt bara för att det är USA.
Min bild är att många av Europas ledare har agerat som om de har trott att det går att smickra Trump till att bli välvillig; inte minst Rutte har ju lagt sig så platt inför Trump som han har kunnat.
Jag tror heller inte att Trump tar in eller processar information från pressträffar; han reagerar aggressivt men jag tror att han är så djupt inne i sin egen värld där all data som motsäger hans egen bild är falsk, att han bara konstaterar att ”där kom ännu en falsk fråga baserad på falska premisser från falsk media.”.
Men Trump har ju helt uppenbart hamnat i underläge gentemot Iran, vad han än säger själv. Det finns gott om mullor som kan ersätta de som har dött, så det enda Trump har gjort är att öka incitamenten för Iran att faktiskt skaffa kärnvapen.