Citat:
Ursprungligen postat av
Stiffinger
Kanske man inte får äta lunchlådan i skolans matsal, men det finns väl fler platser.
Äh, fjanterier.
Varför bara se problem? Jag själv verkligen älskar god mat, och att laga god mat, och mest blir det animaliskt - Men det beror mest på att jag är dålig på vegetariskt, och jag gillar inte att gå efter recept.
Inga barn kommer att lida av att få vegetariskt minst en gång i veckan, det kanske till och med blir så att de får några nya favoriträtter, och inget barn kommer sakna några näringsämnen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stiffinger
Det är inte som så att man ska tvinga barn att bli vegetarianer på heltid, det handlar om en eller två luncher i veckan. Och hur klarar sig barnen under loven, när inte ens skolorna är öppna?
Nu handlar det ju definitivt inte om vegetariskt 1 gång i veckan - utan tvärt emot menar veganmyndigheten Livsmedelsverket att det skall vara
kött max 1 (en) gång i veckan och resten vegetariskt. Ser du problemet? Läste du ens trådstarten?
Citat:
Ursprungligen postat av
EttTillKonto2
Kött är generellt sett betydligt dyrare än vegetarisk mat. Men du är kanske okej med att vi höjer skatten för att ge eleverna dyrare mat med mycket kött i?
Vi åt kötträtter så gott som dagligen när jag gick i skolan på 90-talet - varför går det inte nu? Skatterna var inte mycket lägre då....
Klagar du dessutom på skatterna så kunde vi gott vräka ut en miljon bidragsmuslimer och somalier ur landet - så nog fan får vi råd med kött och annat utan att behöva höja några skatter, tvärt om...
Citat:
Ursprungligen postat av
triptyken
Jag tycker att det här gnället om skolmaten måste ta slut. Ungarna får mat maten följer Livsmedelsverkets rekommendationer och om.nån ängslig politiker eller förälder ska gnälla om att "lilla Tuva måste äta kött och bars sånt hon gillar och inga champinjoner!" då ska man bara sluta lyssna på dom.
Problemet är ju att Livsmedelsverket förvandlats till perversa klimatkommunister som menar att jorden går under om vi svenskar äter mer än 125
gram rött kött i veckan....