Citat:
Ursprungligen postat av
EngelbertEggfjert
Jag förespråkar ingenting, jag konstaterar att iranierna gör det bättre.
Haha men sluta sura. Det är varken du eller jag som har gjort Irans eller USAs filmer, vi kan ha en nykter diskussion angående vilken sida som får bäst genomslag med sin humorpropaganda.
Bryr mig ingenting om varken Erika Kirk eller mammorna till Trump och Elon. Det finns värre saker än att hånas dock. Tillexempel att dödas, av flygbomber typ.
Nämen nu vet jag inte längre? 😂 Vad händer? Jag tycker Irans filmer är mer effektiva, vad har det med änkor och mammor att göra? Klarar man inte av att ta lite hån ska man kanske inte starta krig? Pågår värre saker än det, som sagt.
Exakt. Och någon respekt för iranska regimen har jag inte heller. Däremot kan jag också se objektivt på det hela, och mediekampen vinner dom. Stort. Militärt har dom inte en sportmössa. Så är det bara.
Citat:
Ursprungligen postat av
EngelbertEggfjert
men den är långt ifrån lättsmält och rolig på samma sätt som iraniernas LEGO-klipp
...
regim att branda sig själva som rätt sköna.
Nu klippte jag hårt i ditt inläg där du skrev om lego filmerna. Du benämnde de som lättsmälta, roliga och som fick regimen att framstå som rätt skön.
Det lät ju annars som det var din åsikt.
Så jag uppfattade dig som om du tycker att man är rätt skön när man hånar en änka, och de rena dagdrömmeri filmerna som roliga och lättsmälta.
Jag står fast i min åsikt. Det är helt ok att Trump åter postar satir där man gör sig rolig över honom och som inte är gjord och bekostad av Trump. Som exempel att han skulle göra en jätte guld staty av sig själv i Gaza eller flyg bombar demonstranter med skit. Även om det var satir mot honom, var han ändå stor nog att se humorn i det.
Däremot har jag svårt för en regim som betalar för att håna kvinnor, bara för att de är kvinnliga familjemedlämar.
Jag skrattar själv åt dessa lego filmer inte för att de i sig själv är roliga, men för att de är så många och enbart handlar om att Iran krossar USA militärt, när sanningen är att på de fältet är de chans lösa. De faktum att de gör det är roligt.
Sedan marknadsför Iran dessa filmer så hårt att det är omöjligt att gå ut på nätet utan att lägga märke till dem. Bara det måste kosta jätte mycket.
Inflationen i Iran ligger på 70%!!
Iranierna skämtar om att det finns mat i affärerna enbart för att ingen har råd att köpa den. Regimen har precis gått ut med att de vill att folket börjar spara på el och att de samtidigt ska bete sig som om allt är bra. Vattnet behöver vi inte ens gå in på.
När folket har de så, lägger regimen så mycket pengar på att hårt marknadsföra dessa lego filmer. Det får de att verka sköna, dina ord.