2026-04-25, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Klart? Sirius är tydliga guldfavoriter just nu.

Haha men lägg ner.

Hammarby, MFF är större guldfavoriter fortfarande. Elfsborg ska man nog inte räkna bort heller, de tar sina poäng. Sirius har ett sommarfönster framför sig och alla överpresterar just nu, lugn i backarna. När det har gått 15 omgångar och om de är fortsatt 1a, då är de tydliga guldfavoriter.
Citera
2026-04-25, 14:07
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlockholmes1989
Haha men lägg ner.

Hammarby, MFF är större guldfavoriter fortfarande. Elfsborg ska man nog inte räkna bort heller, de tar sina poäng. Sirius har ett sommarfönster framför sig och alla överpresterar just nu, lugn i backarna. När det har gått 15 omgångar och om de är fortsatt 1a, då är de tydliga guldfavoriter.
Skulle inte säga att MFF är guldfavoriter
Citera
2026-04-25, 15:09
Medlem
Citat:
Haha men lägg ner.

Sirius är otvivelaktigt bäst just nu och har inget Europaspel som kan störa heller.
Vad säger att de inte kan behålla sina spelare i sommar precis som Mjällby gjorde?

Varken Malmö eller Elfsborg är jag så orolig för, speciellt inte ett Malmö utan sin bästa spelare nu.
Hade jag gissat hur Allsvenskan ser ut i november hade jag svarat:
1. Sirius
2. Bajen
3. Djurgårn
Citera
2026-04-25, 15:20
Medlem
Kundalinis avatar
Oddsfavoriterna, nu, på Unibet för att vinna Allsvenskt guld är Bajen, Sirius, MFF.
Citera
2026-04-25, 15:47
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Haha men lägg ner.

Kan bara instämma. Sirius har i stort sett samma spelare som i fjol, minus deras klart bäste (Leo Walta) och de har ju inte plötsligt blivit så oerhört mycket mer talangfulla. Däremot är de mer samspelta och har en spelidé som funkar. Dock saknar de fortfarande en stabil målvakt. Jag hoppas så klart att de kan vara med där uppe hela säsongen, men topp 6 är för mig fortfarande en mer rimlig målsättning, topp 3 vore en stor framgång.
Citera
2026-04-25, 18:36
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Kan bara instämma. Sirius har i stort sett samma spelare som i fjol, minus deras klart bäste (Leo Walta) och de har ju inte plötsligt blivit så oerhört mycket mer talangfulla. Däremot är de mer samspelta och har en spelidé som funkar. Dock saknar de fortfarande en stabil målvakt. Jag hoppas så klart att de kan vara med där uppe hela säsongen, men topp 6 är för mig fortfarande en mer rimlig målsättning, topp 3 vore en stor framgång.
Ska vi vara helt ärliga har dom fått bollen att studsa rätt hittills också. Har svårt att se att det ska räcka hela vägen.
Citera
2026-04-25, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Ska vi vara helt ärliga har dom fått bollen att studsa rätt hittills också. Har svårt att se att det ska räcka hela vägen.

Ja, men saken är att för flera andra lag har bollen studsat väldigt fel inte minst för oss i GAIS även om jag inte såg oss som Guldfavoriter så i alla fall kunna slåss om Europa, men nu är det överlevnad som gäller. Säg att Bajen får skador på Besara och Hahn för att ta ett par exempel så försvagas de avsevärt.

Jag ser inte Sirius göra en Mjällby dvs ta 75 pinnar men det finns ju jämna AS där flera lag kan hamna kring 55-60 och då kan man ju mycket väl hamna bland dessa och med flax vara först.
Citera
2026-04-25, 20:13
Medlem
Irmschers avatar
Konstigt att vara guldfavorit, ingen eller åtminstone väldigt få i våra led som har oss som favoriter, allt detta kommer utifrån.
Citera
2026-04-25, 20:17
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irmscher
Konstigt att vara guldfavorit, ingen eller åtminstone väldigt få i våra led som har oss som favoriter, allt detta kommer utifrån.

Det är en psy-op.

Stockholmsmedia försöker få era spelare att fokusera på fel saker.
Citera
2026-04-25, 20:36
Medlem
Vet inte riktigt vad som åsyftas med sommarfönstret framför sig men inget lag med en rimlig chans att vinna Allsvenskan i år kommer sälja spelare bara för att. Kan sälja =/= behöver sälja.
Citera
2026-04-25, 22:29
Medlem
cokehyenas avatar
Bajen är alltid guldfavoriter.

Läser ni inte tidningen?
Citera
2026-04-25, 22:35
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena