Citat:
Ursprungligen postat av
FedorEmelianenko
jo bedrägligt beteende har utsatt andra människor för ekonomisk fara [...]
Jag kan förstå ditt tankesätt. I princip har du rätt. Samtidigt handlar det om ett banklån till en vakt som skulle låna till ett bostadsköp. Om man slår ut det på en hel banks utlåning så är det knappast något som banken går i kull för. Om banken går i kull för en enda låntagares bostadsköp så är det delvis banken det är fel. på.
Faran för dig som eventuell delägare i banken eller kund hos banken var nog försumbar. Däremot ska självklart sådana konstiga bluffaffärer beivras och förebyggas, eftersom det blir ett reellt hot om många gör samma sak. Detta uppdagades ju också så man kan hoppas att banken i fråga har skärpt sina rutiner.
Citat:
Ursprungligen postat av
FedorEmelianenko
enligt skribenten HugoStieglitz har hon aldrig utsatt andra för fara [...]
Hon har för fan utsatt hela landet för fara inklusive hennes valboskap
Om vi bortser från livvaktsskandalen så har hon ju knappast utsatt någon för ekonomisk fara alls av dignitet. Någon chokladkaka och lite p-böter är inte jordens undergång - även om det förstås är fel.
Hon hade ett antal ministerposter genom åren, men bortsett från att hon var vice statsminister i ett år så var det mest lättviktsposter som hon hade. Jag tror inte att hon kunde påverka så mycket i rollen som vice statsminister, den rollen har bara varit relevant en gång som jag vet. Det var när Ingvar Carlsson hastigt fick ta över ratten i samband med Palmemordet. Hon var aldrig migrationsminister eller justitieminister. Hon kunde inte bestämma över vilka som skulle få komma in i landet eller vilka brott som skulle dömas ut.
I sin roll som integrationsminister uttalade hon sig klart plumpt och svenskfientligt, men hennes påverkan på vilka som kom hit och begick brott här var ytterst begränsad. Det var Barbro Holmberg (S) som vek ned sig för MP:s allt mer aggressiva krav på amnestier för flyktingbarn som spelade apatiska. Detta satte sedan ribban för en migrationsdebatt där media länge utgick från att alla som ifrågasatte asylskäl var inhumana, rasister etc. Justitieminister vid samma tid var Thomas Bodström (S).
Jag tror att många bl.a. störde sig på Mona Sahlin för att hon dels gjorde konstiga uttalanden, dels att hon lät som en tonåring när hon pratade och framstod som inkvoterad pga. sitt kön. Att hon lät sig fotograferas med slöja bidrog troligen också, trots att uttalandet om att muslimerna skulle bli en majoritet i framtiden tillhör Jens Orback (S). Det var väl här som hon blev känd som Måna Muslim hos den växande opinion av ffa. LHS-män som sökte sig till SD.