2026-04-24, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Hur lätt som helst om de vill. Genom det klassiska s.k ultimatum: Låta alla andra länder välja mellan dem och Spanien såklart.

Nato är ingenting utan USA.

NATO försvagas med Trump vid makten i USA – men Trump lever inte för evigt.
Citera
2026-04-24, 15:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Omelhor242
Alla militära experter som jag har hört säger samma sak, Europa behöver USA och NATO grundades för att USA skulle hjälpa Europa.

President Trump är en hjälte.

Europa är en kontinent utan män, potens och snart utan flygbränsle 😂😂😂

Fan vad jag älskar Trump!

Förhoppningsvis så kommer President Trump inleda ett djupare samarbete med Putin så att de fega, förrädiska europeiska politikerna lär sig en läxa 😁

🫡😍🇺🇸🇺🇸🇺🇸🇺🇸🇺🇸😍🫡

Vilka militära experter syftar du på? Källa, tack.

Förvånar mig inte att du även gillar krigsförbrytaren Putin. Du och din sort förtjänar allt förakt.
Citera
2026-04-24, 15:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Du är dum som ett skåp

https://www.stripes.com/theaters/europe/2026-04-02/spain-nato-rota-moron-trump-rubio-21259212.html

https://www.outono.net/elentir/2026/03/24/the-us-navy-shows-its-intention-to-remain-at-the-spanish-naval-station-of-rota/

För att du ska begripa vad som menas med substantial kan jag meddela att enbart moderniseringar av Rotabasen under 2000-talet uppgår till flera miljarder dollar. Enbart byggandet av en ny kaj för krigskepp som bekostas av Spanien har ett pris på runt 300 miljoner euro. Bara under 2020-talet har USA spenderat 100-tals miljoner dollar på basen.

Du är dummare än din mamma, och din mamma är en hjärndöd syfilishora.

Är du ens läskunnig? Inget av ditt dravel är relevant för min tidigare kommentar.

Med tanke på att det är val i Spanien nästa år och det finns en god sannolikhet att den kriminelle Perro sanchez inte blir omvald så förstår ju vem som helst att USA inte kommer ta några långsiktiga beslut baserat på den nuvarande regimens idiotier.

Perro sanchez kommer med all sannolikhet sitta i fängelse för korruption inom mindre än två år

Det är mer troligt att USA kommer använda diplomati och media för att sätta press på den nuvarande spanska islamo-marxist regimen. Påminna om Spaniens koloniala förflutna och få Marocko att öka pressen om Ceuta&Melilla.
Citera
2026-04-24, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batagare
Muppen Trump agerar på direktiv från husse Putin: söndra och förstör Nato.

Trump och Putin är arga över Spaniens starka stöd för Ukraina:

https://kyivindependent.com/spain-to-send-ammunition-100-armored-vehicles-to-ukraine/
Citera
2026-04-24, 15:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
När alliansen är bruten så kommer muppen Trump att börja göra stora affärer med massmördaren och diktatorn Putin. Sannolikt så kommer kinesen och muppen Trump att bilda handelsavtal och Europa riskerar att hamna utanför med dåliga avtal med alla.
Massmördaren Trump ser Kina som den stora rivalen så det kan du glömma. Även om han kanske gillar Putins ledarstil så finns inte mycket stora affärer för USA att göra med Ryssland.
Citat:
Detta öppnar också för massmördaren och diktatorn Putin att dra igång sina planer han varit öppen med i över 20 år. Att förgöra Europas ekonomi så han kan börja ge sig på vissa europeiska länder fysiskt.
Att förgöra vår ekonomi klarar vi så bra på egen hand. Putin har, om du missat det, kört fast i Ukraina. Han är knappast i position att ge sig på EU. Tvärtom är mer troligt att han skulle göra en charmoffensiv i hopp om att få igång handeln igen. Det är snarare EU som vill ha frysta relationer.
Citera
2026-04-24, 15:47
Medlem
Moobs avatar
Är det nån som är dum i huvudet är det Trump som inte begriper att Nato är en försvarsallians, och ingen attackallians. Usa är inte angripet. Inte en bomb har fallit i Usa (tyvärr)
Senast redigerad av Moob 2026-04-24 kl. 15:53.
Citera
2026-04-24, 15:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Vilka militära experter syftar du på? Källa, tack.

Förvånar mig inte att du även gillar krigsförbrytaren Putin. Du och din sort förtjänar allt förakt.

Det är pinsamt att du måste ställa den frågan, så vet jag att du inte har någon kunskap i frågan.

Men fråga Rutte, lyssna på SR, SVT eller sök på Google.

Pinsamt att du vill att jag ska mata dig med information som att du är en fågelunge och jag är din mamma.

Jag känner enbart förakt för Putin, Iran, macron, starmer, Perro Sanchez, Lula, Xi, mertz.

Trump sticker ut i den gruppen då han stundtals gör beundransvärda saker.
Citera
2026-04-24, 15:51
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Måste inte alla nato länder gå med på att skicka ut ett annat land ur nato? inget usa kan bestämma själv väl?

Inte ens då går det. Inget Natoland kan kastas ut ur alliansen även om en majoritet skulle vara för.
Jag vet inte vad som ska till, men så länge som ingen medlem begår allvarliga brott så kommer det nog inte vara på bordet att utesluta någon.

Trump kommer fortsätta så här framöver, det ska man nog räkna med tills att puckot är borta om några år.
Citera
2026-04-24, 15:52
Medlem
Ratads avatar
Dags att doktorn gör en demensundersökning på den oranga sociopaten. Detta beteende var tröttsamt redan förra gången han var landsfader.
Citera
2026-04-24, 15:57
Medlem
Moobs avatar
Jag önskar att Putin säljer lite kärnvapen till Iran, bara för att reta upp Trump pch Nettan. Vore en rolig utveckling. Behöver inte vara så stora misslier, bara lite lagom och kortdistans
Citera
2026-04-24, 15:58
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Exakt hur ska han göra verklighet av det? Såvitt jag vet finns det inget sätt att kasta ut en medlem i Nato.

varför tror du inte att man kan ändra på en skapelse?
Citera
2026-04-24, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimBall
varför tror du inte att man kan ändra på en skapelse?

Trump kan ändra sitt eget och USA:s beteende gentemot ett NATO-land, men han kan inte ändra beteendet och uppfattningen om NATO hos alla andra NATO-länder, såväl som militärt och politiskt bistånd mellan NATO-länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in