2026-04-24, 10:11
Medlem
RomernasKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Här har vi ju igen den där övernitiskheten från Migrationsverket, där man undrar om inte deras målsättning är att försöka sänka det för nuvarande regering med att utvisa sådana som bidrar, skapar arbetstillfällen och har integrerat sig, samtidigt som man ändå ger medborgarskap till folk som aldrig lär göra någon som helst nytta för landet.
Att bli utvisad pga tre fortkörningsböter är snudd på hur det var innan -74 och man införde asylinvandringen.

Hur många väljare som röstat Tidö blir så pass förfasade över detta att dom byter sida? Kanske några vänsterliberaler som redan lämnat vänsterut ändå. Det är möjligt att beslutet är hårt och kanske slår lite skevt men folk vill se många utvisningar på högerkanten oavsett.

Ger man medborgarskap till folk som aldrig gör nytta är det ett separat problem som bör lösas.

När indiern kör fort så ökar sannolikheten att han kör på folk och orsakar skada och i värsta fall död. Fortkörning bör icke trivialiseras.
Citera
2026-04-24, 10:14
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldner.Spessart
De är nya och utvidgar i Lund vilket förstås drar ned vinsten. Omsättningen har dock stigit kraftigt från 0,8 till 3,8 mkr på två år och de har flera anställda. Med framgångsrik ska väl förstås i invandringssammanhang att de gör skillnad här i Sverige, inte främst att de gör stora vinster som ägare.
De är inte nya alls, varför tar de inte med konkursen sedan tidigare, kan man undra.
Citera
2026-04-24, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
De är inte nya alls, varför tar de inte med konkursen sedan tidigare, kan man undra.
Jag ser att du inte har några andra invändningar mot det jag skrev.
Citera
2026-04-24, 10:17
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldner.Spessart
Jag ser att du inte har några andra invändningar mot det jag skrev.
Jag skrev precis att de var ej nya. Så det går väl ändå på tvären emot vad du påstår om nya.
Citera
2026-04-24, 10:32
Medlem
LKKINGENs avatar
Tycker man borde utvisa icke vite för den minsta förseelse tex nedskräpning borde räcka.
Men eftersom vi nu har det idiotsamhället vi har så vill jag uttrycka att det känns märkligt att Hamid som knullar hjälplösa 90 åringar på hemmet får stanna men indiern får åka.
Fast nu är ju stackars Assad flykting och flytt fr krig och elände så inte kan vi skicka tillbaks honom. Om inte annat kommer han säkert dra sitt strå till stacken när det kommer till islamiseringen av Sverige.
Citera
2026-04-24, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Jag skrev precis att de var ej nya. Så det går väl ändå på tvären emot vad du påstår om nya.
Jo, men inte det andra jag skrev.
Citera
2026-04-24, 10:38
Medlem
Fraga: ar det utvisning som eventuellt foreligger, eller ar det att permanent uppehallstillstand inte kommer att ges?
Citera
2026-04-24, 10:51
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Tar tillbaka det jag skrev, ingen som direkt bidrar till samhället, så hej då!
Jag kan i någon mån ha (begränsad) förståelse för att vissa företag har svårt att hitta viss kompetens och därför tar in en indier som arbetskraftsinvandrar. (Fast jag tror det mest handlar om att försöka hålla nere löner.)

Men jag är absolut emot att vi ska släppa in indier som anställer sig själva för att driva kiosker, öppna en pizzeria, köra Foodora, Wolt, o.s.v. Det konkurrerar med redan existerande företagare och redan existerande invandrare. Vi som land behöver inte den invandringen.

Finns säkerligen flera hundra miljoner indier som vill ta sig in i ett vitt land; i Europa, USA, Kanada, Australien, o.s.v. Men det är inte vita länders jobb att se till att indier får högre levnadsstandard i Väst.
Citera
2026-04-24, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blimp
Fraga: ar det utvisning som eventuellt foreligger, eller ar det att permanent uppehallstillstand inte kommer att ges?
Ur artikeln:

”Rajas ansökan om att få permanent uppehållstillstånd i Sverige har stött på patrull hos Migrationsverket. ...
Migrationsverket vill återkomma med en kommentar i ärendet”.

Så det är väl lite oklart om det blir utvisning eller ej.
Citera
2026-04-24, 11:13
Medlem
halvarvinkels avatar
Vad är det för värde man menar att dessa skapar för Sverige?
Det är inte så att det importerar råmaterial, förädlar det och sen exporterar det.

Det här ger noll värde för Sverige utan fyller endast deras egna fickor och de landsmän de anställer.

Tvärtom är det en vinst att skicka tillbaka dessa så fort som möjligt.
Citera
2026-04-24, 11:13
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Angående diskussionen om vad vinsten är;

Huvudfrågan är väl vad de tar ut i lön? Jag antar att det påverkar vinsten i bolaget.
Citera
2026-04-24, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvarvinkel
Vad är det för värde man menar att dessa skapar för Sverige?
Det är inte så att det importerar råmaterial, förädlar det och sen exporterar det.

Det här ger noll värde för Sverige utan fyller endast deras egna fickor och de landsmän de anställer.

Tvärtom är det en vinst att skicka tillbaka dessa så fort som möjligt.
Antagligen ett visst värde för de som bor i närheten och gillar asiatisk matlagning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in