2026-04-23, 07:48
Medlem
Pungsvings avatar
Det är OK för han förväntas rösta på något vänsterparti. Importerad.
Citera
2026-04-23, 08:05
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
3% många, nåja.

Schweiz har drygt nio miljoner invånare så om 3% av dessa äter katt betyder det att runt en kvarts miljon människor bara i lilla Schweiz äter katt. Det tycker jag är definitionen av många. Däremot tror jag att själva siffran i sig själv är rent hittepå från den där djurrättsföreningen som anges som källa i länkad artikel. Det är standard för aktivister att dra siffror ur röven för att väcka opinion. Vill man hitta storskalig produktion och slakt av katt får man gå till Kina som bevisligen har det på menyn i flera regioner. Negrer är inte storkonsumenter av kattkött, men eftersom de är opportunister till sin natur finns det såklart en uppenbar risk att de äter sådant de får tag på.
Citera
2026-04-23, 08:58
Medlem
Mytenlegendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Mer bevis, det är ju samma katt. Går inte ihop, du säger att i Schweiz äter man katter, men kan inte vara vita européer som slaktar djur.
Nu åter igen så förnekar du att människor som inte kommer ifrån Europa kommer upp hit och gör såna saker - även fast du har bevis framför din näsa.

Det är här propagandan och hjärntvätten kickar igång för dig där du bara viftar bort det som är sant "det kan ju ha vart vita" - när det är bevisat om och om igen. Du förnekar verkligheten.

Vilka är det som stjäl djur för att använda dom som mat? Jo, invandrare ifrån Afrika och Mellanöstern. Ett mönster som syns i hela väst. Det är inte invandrare från öst asiater så som Kineser, Japaner, Koreaner eller sydamerikaner så som Chilenare, Argentinare, Ecuador som gör det här, det är inte svenskar eller vita Europer heller.

Det här är verkligheten - Människor ifrån de fattigare delarna av världen, Mellanöstern, Afrika, Haiti äter djur som inte du äter. Dom har en helt annan syn på djur och vad man kan äta och inte.
Citera
2026-04-23, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mytenlegende
Nu åter igen så förnekar du att människor som inte kommer ifrån Europa kommer upp hit och gör såna saker - även fast du har bevis framför din näsa.

Det är här propagandan och hjärntvätten kickar igång för dig där du bara viftar bort det som är sant "det kan ju ha vart vita" - när det är bevisat om och om igen. Du förnekar verkligheten.

Vilka är det som stjäl djur för att använda dom som mat? Jo, invandrare ifrån Afrika och Mellanöstern. Ett mönster som syns i hela väst. Det är inte invandrare från öst asiater så som Kineser, Japaner, Koreaner eller sydamerikaner så som Chilenare, Argentinare, Ecuador som gör det här, det är inte svenskar eller vita Europer heller.

Det här är verkligheten - Människor ifrån de fattigare delarna av världen, Mellanöstern, Afrika, Haiti äter djur som inte du äter. Dom har en helt annan syn på djur och vad man kan äta och inte.
Har inte förnekat att några från andra världsdelar kan stjäla djur. Du blandade in Schweiz.
Citera
2026-04-23, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Varför har det betydelse? Mindre intelligenta djur är alltså mindre värda enligt dig? Mindre intelligenta människor är även mindre värda än mer intelligenta människor? Låter i mina öron som att du gör skillnad på djur och djur, när du samtidigt klumpar ihop precis alla djur i en enda kategori. Bör alla djur behandlas lika eller bör de inte det? bestäm dig.

Det är verkligheten att svenskar/nordbor inte gillar idén att hundar och katter äts. Det är endast ett konstaterande. Sedan att du gnäller om det och tycker det är konstigt är en helt annan sak.
Detta hände inte i Norden.
Citera
2026-04-23, 09:29
Medlem
Citat:
Visst, men britter står rätt nära oss när det gäller det här.
Citera
2026-04-23, 10:28
Medlem
Mytenlegendes avatar
Citat:
Har inte förnekat att några från andra världsdelar kan stjäla djur. Du blandade in Schweiz.

Men du förnekar att dom äts upp av dom.

Ja, jag blandade in Schweiz för att att ge dig exempel på ställen där man äter katt för att berätta för dig att folk faktiskt äter katt där ute i världen - oavsett vilka delar du är i världen av olika skäl. Något som du förnekar att folk faktiskt gör det - som exempelvis äta katt på Haiti, något som görs av kulturella, överlevnad och religiösa skäl.

Det är som att dom kan äta hund där borta ibland också även fast det är tabu, av ren svart magi men också för att det ibland inte finns någon mat.

Dom äter människor där borta med av ren svart magi och gäng-skäl. Det gör man i Afrika med - och även i västvärlden inom extrema religiösa grupper och de psycho seriemördare/gängmedlemmar.

Världen där ute är konstig, Så att sitta och säga att "sånt där förekommer inte" "det kan dom aldrig göra" - det är att vara okunnig om världen, förneka och blunda för verkligheten.

Ja, araber, muslimer och afrikaner kidnappar djur och slaktar dom. Hundar, katter, kor, får, ankor, änder, svanar - vad dom nu får tag på. Det är inte alla som gör det, vilka djur dom har som mål är olika och en del är oftare än andra - men det händer - och finns massor av bevis för det för det händer i hela väst, men också i deras hemländer (Där det inte heller är populärt).

Ingrid - det här är något du måste förstå, den enda anledningen till varför du förnekar deras brott är för att du har blivit hjärntvättad och kommit till ett slutet av ditt tänkande där propagandan automatiskt kickar in och tar över ditt huvud och sinne. För notera här - du erkänner enbart hälften av verkligheten, att dom själ andras djur men du förnekar den andra hälften av att dom blir uppätna.

Acceptera verkligheten, börja läsa på om världen. Förstå att dessa människor faktiskt finns där ute som gör såna här saker av flera olika själ.

Kan säga såhär och det är säkert fler än bara jag som har upplevt det hela: Där jag växte upp fanns det ett område med olika djur så som kaniner, får, getter med mera för barn att gå och klappa och lära sig av - detta fick man ta bort för det var någon som snodde kaniner, får och getter varav man hittade ett slaktat får där en kväll och efter det så tog man bort kaninerna, fåren och getterna eftersom det hela tiden var stölder av dessa djur.

Var det svenskar tror du som snodde dessa? Nej, man tog invandrare varje gång. Det här kallas kulturkrock, för i deras värld så är det ok att ta dessa djur - för det är mat. Dom är ju bara där, då kan man ta dom.
Senast redigerad av Mytenlegende 2026-04-23 kl. 10:31.
Citera
2026-04-23, 10:29
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Schweiz har drygt nio miljoner invånare så om 3% av dessa äter katt betyder det att runt en kvarts miljon människor bara i lilla Schweiz äter katt. Det tycker jag är definitionen av många. Däremot tror jag att själva siffran i sig själv är rent hittepå från den där djurrättsföreningen som anges som källa i länkad artikel. Det är standard för aktivister att dra siffror ur röven för att väcka opinion. Vill man hitta storskalig produktion och slakt av katt får man gå till Kina som bevisligen har det på menyn i flera regioner. Negrer är inte storkonsumenter av kattkött, men eftersom de är opportunister till sin natur finns det såklart en uppenbar risk att de äter sådant de får tag på.

Det får du tycka. 3% är dock bara 3%. Sen som du säger är det säkert i verkligheten inte ens det.
Citera
2026-04-23, 10:57
Medlem
Citat:

Det som man kan anmärka på är också att även fast kineserna äter kattkött och hundkött, så kommer du aldrig hitta en kines som slaktar och grillar en katt i en lekpark i våra länder. Dessa har högre IQ och förstår att detta inte är accepterat här, de är anpassningsbara till andra kulturer och länder.

Nu säger jag inte att jag vill ha massa kineser här heller för det vill jag inte, men det är skillnad på olika folkgrupper i beteenden. Att slakta och grilla en katt utan konsekvenstänk i länder där detta går mot normen det agerandet tillhör människor från grupper som har lägre IQ.
Citera
2026-04-23, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mytenlegende
Men du förnekar att dom äts upp av dom.

Ja, jag blandade in Schweiz för att att ge dig exempel på ställen där man äter katt för att berätta för dig att folk faktiskt äter katt där ute i världen - oavsett vilka delar du är i världen av olika skäl. Något som du förnekar att folk faktiskt gör det - som exempelvis äta katt på Haiti, något som görs av kulturella, överlevnad och religiösa skäl.

Det är som att dom kan äta hund där borta ibland också även fast det är tabu, av ren svart magi men också för att det ibland inte finns någon mat.

Dom äter människor där borta med av ren svart magi och gäng-skäl. Det gör man i Afrika med - och även i västvärlden inom extrema religiösa grupper och de psycho seriemördare/gängmedlemmar.

Världen där ute är konstig, Så att sitta och säga att "sånt där förekommer inte" "det kan dom aldrig göra" - det är att vara okunnig om världen, förneka och blunda för verkligheten.

Ja, araber, muslimer och afrikaner kidnappar djur och slaktar dom. Hundar, katter, kor, får, ankor, änder, svanar - vad dom nu får tag på. Det är inte alla som gör det, vilka djur dom har som mål är olika och en del är oftare än andra - men det händer - och finns massor av bevis för det för det händer i hela väst, men också i deras hemländer (Där det inte heller är populärt).

Ingrid - det här är något du måste förstå, den enda anledningen till varför du förnekar deras brott är för att du har blivit hjärntvättad och kommit till ett slutet av ditt tänkande där propagandan automatiskt kickar in och tar över ditt huvud och sinne. För notera här - du erkänner enbart hälften av verkligheten, att dom själ andras djur men du förnekar den andra hälften av att dom blir uppätna.

Acceptera verkligheten, börja läsa på om världen. Förstå att dessa människor faktiskt finns där ute som gör såna här saker av flera olika själ.

Kan säga såhär och det är säkert fler än bara jag som har upplevt det hela: Där jag växte upp fanns det ett område med olika djur så som kaniner, får, getter med mera för barn att gå och klappa och lära sig av - detta fick man ta bort för det var någon som snodde kaniner, får och getter varav man hittade ett slaktat får där en kväll och efter det så tog man bort kaninerna, fåren och getterna eftersom det hela tiden var stölder av dessa djur.

Var det svenskar tror du som snodde dessa? Nej, man tog invandrare varje gång. Det här kallas kulturkrock, för i deras värld så är det ok att ta dessa djur - för det är mat. Dom är ju bara där, då kan man ta dom.
Nu slutar vi, jag har inte skrivit det du citerar, och det enda jag förnekat är att några kor i England bevisar att Trump hade rätt om haitier och katter i USA. Går inte att påstå att något aldrig händer, inte heller att det alltid händer.
Citera
2026-04-23, 12:05
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Visst, men britter står rätt nära oss när det gäller det här.
Det hände i Italien.
Citera
2026-04-23, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Detta handlar inte om att vissa djur är mindre värda. Det handlar om att just hundar och katter är våra livskamrater. Dessa äter vi inte upp.

Vi gillar dock även andra djur som grisar, får, kor, hästar och många andra. Svenskar är ett bondefolk och har höga värderingar även för dessa djur då vi har levt jämsides med dessa djur under väldigt lång tid. Men vi äter också får, kor och grisar. Sverige har för övrigt ett av de mest omfattande djurskyddslagstiftningarna i världen. Varför tror du det är så? För att vårt folk vill ha det på det viset. Det är vår kultur.

Det är exakt vad det handlar om.
Att du värderar kor,får och grisar,kycklingar som lägre stående djur så att du inte ska ha dåliga känslor när du tar en kniv och sätter den i halsen på dom och sprättar upp dom och äter dom medans du tror att hunden och katten är högre upp bara för att du har dom i hemmet och inte vill se dom som mat bara för att de haft turen att få en sötare approach med en fin päls och lagom storlek så att du kan styra den halvkorkade hunden mer.

Många vet att även kycklingar,kor,grisar,hästar osv är smarta och är också livskamrater för många och de tycker det är helt otänkbart att du ska få utnyttja dom och sno mjölk från dom som är för deras bebisar (människokroppen slutar spjälka mjölkprodukter efter cirka 3års ålder och är den enda som dricker mjölk från andra mammors tuttar även i vuxen ålder)och de vill inte att du ska döda dom djuren bara för att du av gammal vana vill äta korv och hamburgare,stek.

Djuren lever ofta skitigt eller halvskitigt även i sverige inlåsta och trångt inomhus största delen av året och på det så finns det massor med bönder som plågar dom och slår dom och låter dom trampa i sin egen skit och mydigheterna gör sällan nåt mer än att de aviserar efter flera påtryckningar att de kommer att göra ett besök till och informerar bonden om det så att de kan ha det snyggt och fint dagen de kommer och inpekterar en andra gång.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Det får du tycka. 3% är dock bara 3%. Sen som du säger är det säkert i verkligheten inte ens det.
Folk slaktar katter och hundar i smyg i schweiz och många föder även upp hundar precis som kor och grisar bara för att slakta dom och sälja dom till högtider.

Även schweisiska tidningar och engelska tidningar har skrivit om dessa saker.

Säg att vi har runt 8miljoner vita i sverige
Det motsvarar över cirka 250000 vita svenskar i sverige som skulle äta hund och katt.

Eller en mindre svensk stad med 50tusen vita invånare där 1500 personer i den stan äter hund och katt vid 3%.
Det är rätt så mycket.
Senast redigerad av Blatteman 2026-04-23 kl. 14:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in