2026-04-21, 22:01
Medlem
Tranquility Bass avatar
Så länge det var hans katt så ser jag inte problemet, folk tillagar alla möjliga djur i närheten av barn.
Citera
2026-04-21, 22:04
Medlem
UltraSlinkys avatar
Varför kokade han inte ett baaoorrrn istället när han ändå skulle laga mat på en lekplats, måste vara mer kött på ett baaoorrrn än en sketen katt?
Citera
2026-04-21, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Det är exakt samma sak.

oavsett om man äter kor,kycklingar,hundar,katter eller grisar så är alla lika mycket (eller lika lite) värda.

Det är nästan humanare att äta en hund eller katt för dom som gillar kött eftersom de fått vara fria hela sina liv medans de andra djuren fått lida och leva i fångenskap ofta i trångbodda skitställen dessutom.

i schweiz äter man också katt och hund till högtider.

Alla är djur och det är kött som kött.

Det blir varken mer eller mindre humanare om du dödar en ko med din kniv i halsen eller med en bultpistol i huvudet eller om du dödar en katt eller en hund på samma sätt och tar av skinnet,ögonen,inälvorna osv med dina händer.

Ja det är extrem skillnad och grejen är med Schweiz att det är ett kulturellt fenomen eller man kan kalla det importerat , inte på ngt sätt normalt i alla fall
Citera
2026-04-21, 22:29
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-Tron
Negrer tuggar khat, det är sen gammalt.

Framgår det om han hade någon god tomatsås till? Eller en liten slurk vin, kanske? Han är ju trots allt italienare nu. Han både beter sig som och ser ut som en italienare. Magisk jord är grejer det!

Det är förresten inte första gången det här händer. Här har vi ett äldre exempel på en kattsvulten neger i Italien:

https://x.com/matteosalvinimi/status/1277998788221771778
Det har jag missat. Men för kattilldåd behöver man inte gå längre bort än hit
(FB) Kattunge våldtagen vid migrantläger i Rom

Vilket är värst? Döda eller våldta katt?
Citera
2026-04-21, 22:52
Medlem
Blaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallopsen
Varför skulle det vara fel att göra sig mat av katt eller hund när vi gör det av exempelvis gris och ko?

Givetvis är det helt oacceptabelt att döda någon annans djur och tillaga det vid lekparken i fullt dagsljus. Det måste du väl ändå hålla med om? I våran världsdel bör väl tilläggas.
Citera
2026-04-21, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Givetvis är det helt oacceptabelt att döda någon annans djur och tillaga det vid lekparken i fullt dagsljus. Det måste du väl ändå hålla med om? I våran världsdel bör väl tilläggas.
Bättre om man gör det lite ljusskyggt och hemmavid?
Denna tok till man har nog inte många rätt, men han kanske ville ha kat, och inte katt - misstog sig?
Vi har oceaner mellan länder av vissa orsaker, att man uppfann båtar och annat är bara dumt, visar det sig nu
Citera
2026-04-21, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallopsen
Det kanske inte är vanligt nej, men det är i grunden lika rätt/fel som att tillaga andra djur. Det är bara trams och dubbelmoral att västvärlden valt ut vissa specifika djur att "dessa djur är minsann värda något" men "dessa djur däremot är inte värd ett skit, så dessa är okej att massplåga till döds och förtära".

Västvärlden? Du har alltså helt ignorerat tidigare inlägg som till exempel pekade på att det inte skulle ha setts nådigt på om en svensk tex åkte till Indien och slaktade sig en ko för att äta också.

Men säg att de käkade människor i Nigeria. Skulle du då tycka att det var ok och bra att en Nigerian kom hit och slaktade din mamma för att tillaga och äta på en lekplats?
Citera
2026-04-21, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
Men vart är din källa?
Din trovärdighet är 0

Snälla du
Orkar du inte ens kolla så enkla saker själv?

https://www.humaneworld.org/en/campaign/ending-chinas-dog-and-cat-meat-trades
Citera
2026-04-21, 23:29
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Vet du vad? Det kan du få tycka. Men han som åt upp katten, säg mig, var det HANS katt? Hade han gått förbi Djurens vänner och lagligt adopterat en katt? Eller var det NÅGON FAMILJS KATT?

Trillar poletten ner NÅGON gång?!

Har du en iphone? Jag tar den av dig då du inte tror på det här med ägodelar.

Du kan få min iPhone...

Men jo, det är motbjudande om någon dödar en annan människas katt. Skulle någon med vilje döda min katt skulle jag skada dem.
Citera
2026-04-21, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Västvärlden? Du har alltså helt ignorerat tidigare inlägg som till exempel pekade på att det inte skulle ha setts nådigt på om en svensk tex åkte till Indien och slaktade sig en ko för att äta också.

Men säg att de käkade människor i Nigeria. Skulle du då tycka att det var ok och bra att en Nigerian kom hit och slaktade din mamma för att tillaga och äta på en lekplats?

Många i indien äter kokött precis som folk i schweiz äter katt och hundkött till högtider och folk i kina,thailand osv äter katt,hund,orm och allt möjligt.
djur som djur.

Alla är värda lika mycket(eller lika lite) och kan ätas av de som gillar kött.

Äger du kon i indien så e de bara slakta på i nån lagerlokal eller hemma sålänge du köpt kon.

Folk som äter människor kallas kannibaler och är nog inte accepterade nånstans förutom i nån liten del av papua nya guinea.
Citera
2026-04-21, 23:59
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Du kan få min iPhone...

Men jo, det är motbjudande om någon dödar en annan människas katt. Skulle någon med vilje döda min katt skulle jag skada dem.
Gulligt. Men jag citerade Kallopsen, inte zombie-nation...
Citera
2026-04-22, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Kunde han inte ätit en banan istället?

Han var sugen på katt kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto