Citat:
Du är 150år off ungefär. Josef var från Galilee.
Omdöpningen skedde senare till Syria Palaestina ,då kallades det oftast Judea, även i romersk och grekisk skrift ,det var dock den romerska provinsen som Galilee "låg bredvid", eller ertz Israel (om du frågade någon vart du var i bredare termer där.)
Vi har dock lite bättre ordning (och knappast ett imperium att administrera) så klart simplare att kalla in folk för skat och bidragskontroll.
Citat:
Han kom ju inte från Perserriket för att lura till sig bidrag i Romarriket.
Nej, men det kan endå ha funnits en poäng (om ej aplicerat på josef med familj just då) av en händelse fanns där.... låt oss kalla det föregångaren till... "barnbidraget" (och inga barn... antibidraget ,tack kejsare augustus antar jag)
Lex Julia (18 f.Kr.) och Lex Papia Poppaea (9 e.Kr.)
Citat:
Svenska myndigheter skulle behöva omfattande reformer och utrensning av politiska aktivister. Men jag tror också tekniken hjälper för någon IT-nörd kan sätta upp AI-assisterade kontrollsystem som gör jobbet så de anställda måste agera utifrån det. De anställda fattar inte teknik så de skulle inte kunna manipulera systemen.
Svenska myndigheter skulle behöva omfattande reformer och utrensning av politiska aktivister. Men jag tror också tekniken hjälper för någon IT-nörd kan sätta upp AI-assisterade kontrollsystem som gör jobbet så de anställda måste agera utifrån det. De anställda fattar inte teknik så de skulle inte kunna manipulera systemen.
Undrar vad Doge gänget gör, kanske tillbaks på kollege, men de borde funka som sommarjobb.