2026-04-21, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Jo, det hade blivit rätt mycket ramaskri om han dödade en kyckling och tillagade den vid en lekplats.

Förmodligen inte en artikel i The Sun nej.
Citera
2026-04-21, 16:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Någon som vet mer? Synpunkter?

Hemskt! Vad kan sägas om området?
Citera
2026-04-21, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Ja, det är en lite knivig fråga det där. Är det moraliskt att döda djur? Vi är ju rovdjur som många andra djur, vi ger ju katten kött. Så i ett näringskejdeperspektiv är ju det riktigt.

Ja, men man är ju en idiot om man anser att döda grisar är okej men att det inte är okej att äta hund och katt.
Citera
2026-04-21, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
I våra samhällen köper man köttet i affärer. Man går inte och personligen slaktar djuret, som för övrigt inte tillhör dig, och sedan styckar grillar och äter upp det på en offentlig plats.

Man kan diskutera om det bör finnas katt och hundkött tillgängligt i affärerna, men det är inte vad detta handlar om.

Detta handlar om ett beteende som inte passar in i våra samhällen.

Ja, men jag tror bara inte det hade blivit en artikel i The Sun om han hade grillat en kyckling eller något, även om kycklingen var från bondgård som han stulit.

Jag tror många köttätare hade gnällt om man födde upp kullar av katter och hundar enbart för att ha ihjäl och äta upp dom.
Citera
2026-04-21, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldner.Spessart
Det är knappast dubbelmoral att göra skillnad på husdjur och mat.

Det som är husdjur för dig kanske är mat för en annan och tvärtom.
Citera
2026-04-21, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Nu ska det försvaras. Oavsett vad babbarna gör så är det ok. Helt otroligt.

Jag försvarar att äta katt och hund, men stjäla andras är inte okej givetvis. Det är bara det att det hade aldrig blivit en artikel i The Sun om det hade varit en stulen kyckling, således vill de moralisera kring det att äta katt.
Citera
2026-04-21, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallopsen
Förmodligen inte en artikel i The Sun nej.
Kanske, men det är väldigt spekulativt. Jag finner det inte alls osannolikt. Att slakta ett djur vid en lekpark är en rätt anmärkningsvärd händelse.

Men vad tycker du om agerandet?
Citera
2026-04-21, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Du får inte ta någon annans gris eller ko och döda den och försöka tillaga den på en lekplats.

Det är det enda felet i historian ja, men hade det handlat om en stulen kyckling hade det aldrig blivit en artikel om det i The Sun, det kan jag lova dig.

Således vill de bara moralisera kring att det var en stackars katt samtidigt som vi plågar grisar till döds och äter upp dom utan problem.
Citera
2026-04-21, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Kanske, men det är väldigt spekulativt. Jag finner det inte alls osannolikt. Att slakta ett djur vid en lekpark är en rätt anmärkningsvärd händelse.

Men vad tycker du om agerandet?

Nej jag tror inte det hade nått The Sun om det hade varit en kyckling, men visst, det är spekulativt.

Jag tycker det var fel att stjäla om det inte var hans katt.

Att slakta ett djur vid en lekpark är inte hela världen. Det är väl bra att barn får veta vad som äter och hur det faktiskt går till när djur dör för att vi ska äta kött?

I verkligheten kanske det är än mer traumatiskt, speciellt med tanke på hur vi gasar ihjäl grisar som för panik och extrem ångest innan dödsögonblicket.

I detta fall kanske katten var avrättad med endast ett slag, men detta vet vi ju inte förvisso.

Så egentligen är detta bara en stöld det handlar om. Och moraliserande kring att det var en katt, som gjorde att detta nådde tidningen.
Citera
2026-04-21, 16:20
Medlem
I Lund var det en som grillade igelkott i Stadsparken. Andra folk har inte samma seder och bruk som vi i väst. I Kina äter de hund.
Citera
2026-04-21, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Någon som vet mer? Synpunkter?

Nog bör ett civiliserat samhälle ta hand om dom svagaste.
Det är är en moralfråga..
Citera
2026-04-21, 16:23
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallopsen
Grisen eller kossan kanske var nåns gullegris också, men det brydde sig inte kattägaren om när den mumsade i sig bacon, korv och kebab.
Jag skulle nog tro att det bacon kattägaren mumsar på är från en bonde som fött upp djuret till mat och inte är som husdjur. Sen tror jag inte slaktaren som berett köttet gjort det mitt på dagen på en lekplats.

Sen handlar det ju om att förstå hur det samhället man befinner sig i fungerar. Man vore t ex korkad om man äter ko på sitt besök i Indien. I Sverige äter vi inte hund och katt, förstår man inte det får man stanna i sitt hemland!

Men visst det är lite dubbelmoral!
Senast redigerad av Reverend.Camden 2026-04-21 kl. 16:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in