Citat:
Ursprungligen postat av
Jultrollet
En groda, eller är det en padda när den inte hoppar?, ser ut att ha vaknat lite för tidigt och tar sig fram på snön. Det ser kallt och eländigt ut men den är väl åtminstone på väg åt rätt håll.
Läste förresten att de snart ska lägga ut mer kadaver vid Björnmyren. Något med tekniken stod det.
Ett par älgar går över näset nu.

Nehepp, de ångrade sig och gick tillbaka. Den där envetna fågeln skrämde dem vad det verkar.
Lyckades också få se den, som jag tror var en padda (de är väl större än grodor) det var dagens höjdpunkt för mig.
Först undrade jag om det var en sten ute i isen, ingen sten då "den" började röra på sig och på ett märkligt sätt Fick gå fram till TV:n för att se vad det var.
Fick tankar till Bambi på hal is, paddan var inte i sitt rätta element. Var nog för halt för att kunna få grepp med bakbenen och hoppa. Den fick kravla sig fram ett par meter sen stanna och hämta andan verkade det som. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta, tyckte lite synd om den. Vi fick inte se slutet då det skiftade till en kamera som (äntligen) fått syn på två älgar. Hoppas det gick bra för paddan, hade inte så många meter kvar till säker mark!
Ingen bild från Björnmyren än så länge idag, hoppas de får igång den snart.
En älg vid Utkiken nu.
Ytterligare en älg, vid Entren.