2026-04-20, 14:00
  #73
Medlem
Vadå inte kan köra ihjäl sig på Gotland? Det sker ju uppenbarligen med jämna mellanrum...

Vi kan diskutera hur mycket vi vill om hastigheter, direktionen i bilen eller utanför bilen etc. MEN grejen med olyckor är just att det är en jävla olycka. Man vet inte när eller varför, det är ett som kännetecknar en olycka.

Att utgå från att tjejen skulle vara eller gjort det ena och det andra ger liksom ingenting annat än en dålig smak i munnen.

All respekt till de anhöriga i denna svåra tid
Citera
2026-04-20, 14:05
  #74
Medlem
Almighty1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Det tror jag med. Det var gryning och det är då många djur är aktiva som älg, rådjur och grävling.

Hon har sett ett djur över vägen och det enda hon tänkte på var att svänga undan och bromsa så hårt hon kunde för att inte köra på djuret och inte hamna i diket men det gick för fort så hon hann inte svänga upp på vägen igen.
Det finns väl inte älg och rådjur på Gotland?
Men det är väl kanske någon skjutglad jägare som placerat ut dom iså fall😆
Citera
2026-04-20, 14:33
  #75
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Almighty1
Det finns väl inte älg och rådjur på Gotland?
Men det är väl kanske någon skjutglad jägare som placerat ut dom iså fall😆

Finns hur mycket Rådjur som helst. Trots intensiv jakt.

Över 200 olyckor om året. Har själv klippt ett rådjur på Klinteberget för 3 år sedan.
Citera
2026-04-20, 14:51
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Namnet är bekant men jag kopplar det till Eksta , inte Stånga.
Samma familj ?
Hemse och Stånga.
Hemse, där bilen är registrerad nu.
Stånga, föregående två ägare. Och registrerad bostadsort för föraren.
Citera
2026-04-20, 15:35
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Han har ju rätt. Hon har säkert suttit och pillat på mobilen och blåst av vägen. Kvinnor är betydligt sämre förare än män, det finns det vetenskap på. Varför ska man respektera någon som kört ihjäl sig? Är det något avundsvärt?

Vad har detta med kvinnor och deras bilkörning och göra? Senast jag kollade så är unga vuxna män överrepresentativa i trafikolyckor pga övermod och dåligt konsekvenstänk.

Spekulera inte vad som hänt, oavsett hur eller vad som hänt, är det tragiskt och vi medmänniskor behöver visa respekt för den sorg de anhöriga går igenom just nu.
Citera
2026-04-20, 16:18
  #78
Avstängd
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodansikte84
Vad har detta med kvinnor och deras bilkörning och göra? Senast jag kollade så är unga vuxna män överrepresentativa i trafikolyckor pga övermod och dåligt konsekvenstänk.

Spekulera inte vad som hänt, oavsett hur eller vad som hänt, är det tragiskt och vi medmänniskor behöver visa respekt för den sorg de anhöriga går igenom just nu.
Varför ska vi inte spekulera? Det är det som nätforum är till för. Syftet är inte att skriva styrkekramar och hur våra tankar är hos de anhöriga. Vi struntar i de anhöriga, vi vill veta vad som hänt. En ung person kör bara inte av vägen hursomhelst i april månad på ett sådant ställe. Det var varken halt eller snö. Höll hon för hög hastighet? Drabbades hon av en medicinsk åkomma? Var hon påverkad av något? Styrde hon medvetet av vägen? Det är var den här diskussionen handlar om. Vill du snyfta med de anhöriga får du skriva på hennes minnessida på Fonus.
Citera
2026-04-20, 17:50
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Finns hur mycket Rådjur som helst. Trots intensiv jakt.

Över 200 olyckor om året. Har själv klippt ett rådjur på Klinteberget för 3 år sedan.

Sist jag såg en siffra var det över 700 olyckor med rådjur på ön!
Citera
2026-04-20, 17:56
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Skenregistrerad bil, alltså?
Bilden klarnar.

Väldigt många unga har bilar registrerade på sina föräldrar för att det är avsevärt billigare
Citera
2026-04-20, 18:07
  #81
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krabbsaltarn
Vadå inte kan köra ihjäl sig på Gotland? Det sker ju uppenbarligen med jämna mellanrum...

Vi kan diskutera hur mycket vi vill om hastigheter, direktionen i bilen eller utanför bilen etc. MEN grejen med olyckor är just att det är en jävla olycka. Man vet inte när eller varför, det är ett som kännetecknar en olycka.

Att utgå från att tjejen skulle vara eller gjort det ena och det andra ger liksom ingenting annat än en dålig smak i munnen.

All respekt till de anhöriga i denna svåra tid

Inte heller någon aning om vad det gafflar om.
Man kan dö av att halka på en isfläck. Allt beror på vart man blir träffad och hur.
Hittills finns inget som säger varken bä eller bu om hur det gått till med säkerhet.

Hört massa rykten idag om att hon ska ha varit på en fest och varit jätte påverkad och bara velat hem.
Men det är också bara rykten. Inte från någon som känt henne eller var där den kvällen.
Så lägger verkligen ingen vikt vid det, ville dock oavsett skriva att de ryktet går.
Citera
2026-04-20, 19:20
  #82
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scopami
Inte heller någon aning om vad det gafflar om.
Man kan dö av att halka på en isfläck. Allt beror på vart man blir träffad och hur.
Hittills finns inget som säger varken bä eller bu om hur det gått till med säkerhet.

Hört massa rykten idag om att hon ska ha varit på en fest och varit jätte påverkad och bara velat hem.
Men det är också bara rykten. Inte från någon som känt henne eller var där den kvällen.
Så lägger verkligen ingen vikt vid det, ville dock oavsett skriva att de ryktet går.

Sa ju det

Citat:
Ursprungligen postat av Finurlig34
Sluta smutsa ner tråden med dynga. Självklart är det inte självmord, väja rakt ut på en åker. Förmodligen har hon väjt för vilt och kansks haft för hög hastighet. Alternativt hållt på med telefonen. Vi vet inget. Anhöriga har ett helvete nog utan att man behöver göra saker värre.

Well well...
Citera
2026-04-20, 19:53
  #83
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Kör man lagligt på Gotland så borde det i princip vara omöjligt att dö i en singelolycka. Hur olagligt körde tjejen?

Både ja och nej. Den högsta hastigheten på ön är 90 på några kvarvarande sträckor, annars 80. Vägarna är i hyfsat skick och ganska förlåtande vid avåkningar eftersom marken är platt. Dock är många småvägar smala och kurviga.

Nu var det ett bra tag sedan jag körde där, men som jag minns så var den största faran att folk körde så otroligt illa. Dålig hastighetsanpassning (vissa håller gärna 57 km/h på 80-väg utan att titta på bilkön i backspegeln) och usel placering i vägbanan (vingla mellan mittlinjen och kantlinjen). Fordonen var också av låg kvalitet, gamla och av underliga bilmärken så de saknar förmodligen det mesta av modern säkerhet.
Citera
2026-04-20, 20:23
  #84
Medlem
Såg platsen verkar som hon gått ner i kanten och överreagerat när hon skulle räta upp bilen,fått bredsladd och voltat. Vanligt bland ovana bilförare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in