Citat:
Håller med om allt du skriver.
Flopp? Var ju inte så att vi var sämre än Djurgården. men att GAIS får en av få allsvenska spelare med en realistisk VM-trupp chans märks såklart och det är ju inte enda skadan. I bästa fall kan vi nå en mittenplats. Sådana skador drabbar också oss mer än andra lag med bredare och jämnare trupper. Man får ju se lite till orsakerna. Dessutom har vi nog de senaste säsongerna maximerat utdelningen samtidigt som andra lag svikit. I mittenskiktet spelar detta stor roll.
Citat:
Stavitski bidrar inte med mycket. Backlinjen ser osäker ut men står även för högt så att varje kontring av motståndaren blir livsfarlig. Jag vill ge Nielsen, Granath, Samuelsson, Adewale mer tid att komma in i spelet. Vi brukar lyckas med värvningarna men det tar alltid lite tid.
Nä, det såg verkligen inte bra ut för Mjällby, målvakten långt från Törnkvistnivå och backlinjen känns osäker. Mycket kommer hänga på Stroud de närmsta matcherna. Kjaer måste också komma tillbaka från skadan snart. På högerkanten finns inget som helst hot, Granath kass igår och Max Nielsen inget vidare mot ÖIS, Att slänga in Stavitski helt meningslöst, i bästa fall superettanklass på den killen. Här måste nog någon värvas in i sommar, någon ny Herman lär de ju aldrig få, mem något bättre än vad laget har idag behöver komma in. Kommer Mjällby topp 8 i år så får de nog vara nöjda.
Ja, jag sänker också förväntningarna på säsongen rejält tre omgångar in. Bättre än åtta hoppas jag dock på.