2026-04-19, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnirfengnorfen
Flopp? Var ju inte så att vi var sämre än Djurgården. men att GAIS får en av få allsvenska spelare med en realistisk VM-trupp chans märks såklart och det är ju inte enda skadan. I bästa fall kan vi nå en mittenplats. Sådana skador drabbar också oss mer än andra lag med bredare och jämnare trupper. Man får ju se lite till orsakerna. Dessutom har vi nog de senaste säsongerna maximerat utdelningen samtidigt som andra lag svikit. I mittenskiktet spelar detta stor roll.
Håller med om allt du skriver.
Citat:
Ursprungligen postat av AnthonyJohnson
Nä, det såg verkligen inte bra ut för Mjällby, målvakten långt från Törnkvistnivå och backlinjen känns osäker. Mycket kommer hänga på Stroud de närmsta matcherna. Kjaer måste också komma tillbaka från skadan snart. På högerkanten finns inget som helst hot, Granath kass igår och Max Nielsen inget vidare mot ÖIS, Att slänga in Stavitski helt meningslöst, i bästa fall superettanklass på den killen. Här måste nog någon värvas in i sommar, någon ny Herman lär de ju aldrig få, mem något bättre än vad laget har idag behöver komma in. Kommer Mjällby topp 8 i år så får de nog vara nöjda.
Stavitski bidrar inte med mycket. Backlinjen ser osäker ut men står även för högt så att varje kontring av motståndaren blir livsfarlig. Jag vill ge Nielsen, Granath, Samuelsson, Adewale mer tid att komma in i spelet. Vi brukar lyckas med värvningarna men det tar alltid lite tid.

Ja, jag sänker också förväntningarna på säsongen rejält tre omgångar in. Bättre än åtta hoppas jag dock på.
Citera
2026-04-19, 13:51
Medlem
Nån svacka plus att en bärande offensiv spelare säljs i sommar räknar jag med, men chanserna att gå över 50 pinnar ser bra ut. Gillar chanserna att vinna 11-12 matcher hemma i år. Bortaspelet är ett lite blankare blad.

När alla snackar Bjerkebo så tycker jag främst backlinjen varit otroligt bra i inledningen på säsongen. Fyra gubbar som dels är rätt bra individuellt men som framförallt kompletterar varandra. Anker har fått en ordentlig höjning av att få Soumah bredvid sig som har vilopuls i alla sina aktioner.
Citera
2026-04-19, 16:30
Medlem
QuantumQuills avatar
Pontus Jansson korsbandsskadad.
Citera
2026-04-19, 16:39
Medlem
ZlatanManias avatar
Positivt: Vi vann.

Negativt: Typ resten.

Lite jämnar det ut sig efter poängtappet i måndags mot BP och att vi vinner är huvudsaken. Gott så
Citera
2026-04-19, 16:46
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Lite jämnar det ut sig efter poängtappet i måndags mot BP och att vi vinner är huvudsaken. Gott så
Menar du att 2-2 mot BP var orättvist eller vadå "jämnar ut sig"?
Citera
2026-04-19, 16:47
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Menar du att 2-2 mot BP var orättvist eller vadå "jämnar ut sig"?
Jag menar att vi hade extrem oflyt som släppte in 2-2 i matchens absoluta slutskede å nu hade vi flyt som fick med oss tre poäng
Citera
2026-04-19, 16:58
Medlem
Citat:
Stackare och vilken katastrof för Sverige och speciellt MFF. Skadad av att ha blivit nickad på knät. Maximal otur.
Citera
2026-04-19, 16:59
Medlem
St..appvipans avatar
Citat:

Och Gringårdarna sitter och grupprunkar i sitt stängda forum på SF.

Usch
Citera
2026-04-19, 17:25
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
En riktig smäll för MFF. Blir tufft att blanda sig i toppstriden nu.
Citera
2026-04-19, 17:47
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
”Hyllning”
?
Citera
2026-04-19, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Stackare och vilken katastrof för Sverige och speciellt MFF. Skadad av att ha blivit nickad på knät. Maximal otur.

Ja det var en extremt märklig situation.

Trodde på sin höjd att det var en fraktur eller bara en "smäll" som skulle vara färdigläkt på ett par veckor.

Där ser man hur förrädiska fotbollsskador är...

Kanske skulle man spela 90 min. Sen ha en paus på några minuter och sen köra förlängningen. Numera är det ju inte ovanligt att domaren lägger till 10 min.
Citera
2026-04-19, 18:02
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St..appvipan
Och Gringårdarna sitter och grupprunkar i sitt stängda forum på SF.

Usch
Det existerar nog inte en vidrigare pöbel än Dif i grupp. Aldrig varit med om maken till självömkande, bölande och verkligen vidriga supportrar. Det är inte bara en liten klick när det kommer till Dif. Inget annat lags supportrar hade suttit och jublat åt en korsbandsskada på någon spelare oavsett vem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in