2026-04-18, 19:49
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Ja, det är nån form av "gaslighting" han ägnar sig åt. Det är i alla fall intrycket jag får av chattarna. Med det sagt är det varken ok eller försvarbart på något sätt. Han lider av psykisk ohälsa ända in i märgen men om det beror på mindervärdeskomplex för han är född korean eller bara nåt vänsterrelaterat vet jag inte. Kanske en kombination som fick topplocket att till slut ryka.

Nej det är inte alls ok. Måste ha varit skrämmande för de andra.
Citera
2026-04-18, 19:50
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Vilket mord tänker du på?

Han är ingen mördare. Det här är ren lögn. Risk för förtal så skärpning.
Citera
2026-04-18, 19:50
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mearshimer
Jag kan ge en personlig anekdot.

Efter en lång dag på jobbet så drog ut för att gå på aw.
Hon måste ha knaprat antidepp eller nåt för när ölen slog till så gav hon hela arbetslaget en lång föreläsning om varför feminism är svaret på alla problem och hur vita män är rasister.

Sen gick hon över till krogen och raggade på en blond snubbe, de gick på toa och drog tjack ihop, och sen följde han med henne hem.
Vilken etnicitet är Daphne?

bögens kommentar i chatten:
Det här är inte en miljö jag vill att min dotter växer upp i.
Lite sent att tycka så nu. Kanske inte borde inseminerat en knäpp aktivistkvinna.

Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Ett mycket grovt brott. Oftast förödande för den kvinna eller man eller barn som blir utsatt för det.
Det är inte våldtäkt när det är ens fru. Hon har inte anmält Tobias "brott".
Citera
2026-04-18, 19:52
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Han är ingen mördare. Det här är ren lögn. Risk för förtal så skärpning.
Han har ju hotat folk på jobbet med att det var han som mördade och högg handen av en nazist.
Citera
2026-04-18, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre

Det är inte våldtäkt när det är ens fru.

Det är så jävla mycket våldtäkt även om det är din fru.

Tror du att du får slå din fru? Våldta henne? Hälla syra över henne? För hon är ju din fru?
Citera
2026-04-18, 20:03
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
Han har ju hotat folk på jobbet med att det var han som mördade och högg handen av en nazist.

Och han blev avskriven som misstänkt. Mannen tar ju i från tårarna och hotar när han inte mår bra men någon mördare är han inte.
Citera
2026-04-18, 20:05
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Vilken etnicitet är Daphne?

bögens kommentar i chatten:
Det här är inte en miljö jag vill att min dotter växer upp i.
Lite sent att tycka så nu. Kanske inte borde inseminerat en knäpp aktivistkvinna.

Det är inte våldtäkt när det är ens fru. Hon har inte anmält Tobias "brott".

Är du allvarlig? Klart man kan våldta sig fru/make/partner. Det är där se flesta våldtäkterna sker. Och av bekanta vänner etc. Inte överfallsvåldtäkt av okända.

Men, jag tror inte han våldtagit sin fru i detta fall.
Citera
2026-04-18, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Kanske blir det en ny hedersdoktorstitel på universitetet för detta svenskhatande svin?

Exakt. Han har aldrig haft något gott att prata om den svenske kärnfamiljen. 🤬
Citera
2026-04-18, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Broks
Vissa saker är han själv inte skyldig till, som att han blev bortförd som litet spädbarn från sitt hemland Korea till Sverige. Särskilt dessa dagar när man vet hur mycket mutor det varit kring dessa adoptioner.

Jag skulle inte bli helt förvånad om Tobias själv nu börjar förstå vilken vansinnig sekt dessa vänster-människor är, efter att ha varit med om detta.

Que? Så du ursäktar hans gränslösa beteende med att han hamnat i "fel sällskap".
Citera
2026-04-18, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Som jag förstår har Tobias varit med på att inte skaffa biologiska barn då han inte vet var han kommer ur. Han har ju lite strulig relation till sin identitet och biologi. Han beslutade därför tillsammans med sambon att hon skulle skaffa barn med någon passande biologisk far genom insemination. När sambon blev med barn insåg han dock att han verkligen ville ha ett biologiskt barn och bli biologisk far, men eftersom varken han eller sambon verkar må särskilt bra ville hon inte ha fler barn, varken hans eller någon annans.

Jag tycker det är helt fantastiskt att så många på Flashback som hatar Tobias Hübinette och annars skulle varit skadeglada och hånfulla direkt känner sympati och medlidande med honom just på grund av det här med att han inte får bli biologisk far. Hans sambo får bli mor, men inte åt hans barn. Det verkar vara många som känner väldigt mycket agg till henne och sympati med honom i den situationen.

Då har du nog inte läst hela tråden. Ser inte mycket sympati för TH. Med alla rätt. Extremt grova hot och kränkningar mot de övriga. Hans mental hälsa påverkar inte huruvida ett brått begåtts (olaga hot) förutom påföljden.

Tror att många dessutom övertolkar FUP:en och försöker "förstå sig på" de involverade och hela deras situation men detta är inte en vårdnadstvist utan ett fall gällande olaga hot. Det enda relevanta är om sms:en TH skrivit uppfyller kriterierna för just olaga hot. Vad målsägande sedan säger i förhör är enbart relevant för Polisen för att förstå om ett brott begåtts - inte som bakgrundmaterial för att kartlägga personernas karaktär och historik.
Citera
2026-04-18, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Broks
Här får du ett Citat från FUP, där Tobias skriver om förhållandet
"För två år sedan flyttade vi ihop och du ville verkligen ha barn med mig då du pratade så mycket om det och jag har ett bra jobb och jobbar extra så extremt mycket och har energi och ork mm och jag drar in ca 70-75 000
per månad och offrar alla pengar och all min tid på dig men trots det säger du nej till precis allt ett barn; ett kärleksliv; en framtid in till döden och vill att jag ska dö
så fort det bara går."

Om det är sant det han skriver så är det riktigt taskigt gjort, det är som psykologisk terror. Hon säger att dom tagit ett gemensamt bostadslån, sen framgår det också att hon inte klarar sig ekonomiskt utan Tobias

Han skriver också att han våldtagit sambon 80 gånger. Är det också sant då? Hur kan man överhuvudtaget lita på något han skriver?
Citera
2026-04-18, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Enligt DA:s redogörelse blev hon och TH ett par år 2013, men som särbor fram till att barnet föddes. Enligt ”bögpappans” (saknar bättre uttryck eftersom han är anonym) vittnesmål så ville inte TH bli pappa då, men däremot nu.

Så det kan ha gått till så att TH och DA blev ett par. DA ville få barn men inte TH, därav lösningen med facebookgruppen ”medföräldrar” och bögpappan. Så långt var kanske alla glada. Men sen efter att ha tagit hand om barnet så verkar TH ha ändrat sig, nu vill han bli pappa på riktigt.

Enligt TH:s redogörelse har DA lovat honom att de ska försöka få ett barn men nu blir det problem, DA är helt ointresserad av att ha sex med TH. DA kräver av någon anledning att TH ska gå åratal i terapi innan sex kan bli aktuellt.

Frustrationen hos TH växer och till slut får han ett utbrott.

Alltså, TH har stor skuld i detta. Varför gå med på den uppenbart dåliga idén att sambon skaffar barn med en annan man? Problem var lätt att förutse. Sen lever han vidare som en cuck i ett platoniskt förhållande med en sambo som inte vill att han tar på henne, däremot har han förpliktelser och försörjningssansvar.

Ingen har tvingat honom att stanna i detta dysfunktionella förhållande, han har sig själv att skylla.

Låter helt rimligt. Måste vara en svår sits för den biologiska pappan då som kanske inte räknade med att de skulle flytta ihop och att TH skulle tvärvända och helt plötsligt vilja bli pappa. Och varför inte nöja sig som det är, varför är han så besatt att få ett till - biologiskt - barn? Känns som att den som inte varit helt ärlig i det här är mamman, vad var hennes plan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in