2025-09-12, 17:31
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Fatta att leva med och att ha på sitt samvete, att man har slagit ihjäl två vita barn med en hammare.

Stackars barn. De måste ha känt en fruktansvärd skräck när slagen kom.
Så sjukt bestialiskt och äckligt.

Det finns många vidriga brott i Sveriges historia. Men detta är absolut med på topp fem. Jag undrar vad hennes anhöriga tänkte när de förstod att hon faktiskt var skyldig. Att veta att ens dotter eller syster har gjort någonting så fruktansvärt och sjukt.
Tror inte alls att hon har något samvete. En del har faktiskt inte det och hon lär ju inte behövt droga sig för att klara av göra det hon gjorde, hon var vid sina rubbade sinnens fulla bruk.

Stör mig lite på att det inte finns bra bevisning och trodde nog inte att hon skulle dömas. Hon har ju bevisligen rest ner till Arboga tidigare utan att begå mord och kan ha gjort det igen eller agerat hjälpreda. Skyldig till 99,5% och mycket av det baseras på hennes uppträdande under rättegången.

Jag var en av dom som tittade på obduktionsbilderna. Det värsta jag någonsin sett men ångrar det ändå inte.
Citera
2025-09-12, 17:34
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Tror inte alls att hon har något samvete. En del har faktiskt inte det och hon lär ju inte behövt droga sig för att klara av göra det hon gjorde, hon var vid sina rubbade sinnens fulla bruk.

Stör mig lite på att det inte finns bra bevisning och trodde nog inte att hon skulle dömas. Hon har ju bevisligen rest ner till Arboga tidigare utan att begå mord och kan ha gjort det igen eller agerat hjälpreda. Skyldig till 99,5% och mycket av det baseras på hennes uppträdande under rättegången.

Jag var en av dom som tittade på obduktionsbilderna. Det värsta jag någonsin sett men ångrar det ändå inte.

Eller så är det, att så länge man inte säger det högt kan man konstruera lögner som man till slut tror på själv.

I detta fall att hon är oskyldig.

Men någonstans måste man sakna delar av ett samvete för att kunna slå ihjäl två små barn. Oavsett motiv.
Citera
2025-10-09, 17:24
Medlem
Någon som har ocensurerad fup?
Citera
2025-10-09, 22:21
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinkpineapple
Någon som har ocensurerad fup?
(FB) Diskussioner om dubbelmordet i Arboga
Citera
2025-10-10, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger

Tack
Citera
2026-01-19, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger

Är där ocensurerade bilder..? Vill inte råka se
Citera
2026-01-19, 15:46
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElectricT
Är där ocensurerade bilder..? Vill inte råka se
Ja, mellan sida 341 och 386. Skippa dessa.
Citera
2026-01-27, 11:25
Medlem
Lyssnade precis på Förhörsrummet! Christine är lugn och skicklig i sitt ljugande och förnekande. Sen är hon djupt störd. Mycket intressant lyssning.

https://poddtoppen.se/podcast/1612827862/forhorsrummet
Citera
2026-01-28, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Lyssnade precis på Förhörsrummet! Christine är lugn och skicklig i sitt ljugande och förnekande. Sen är hon djupt störd. Mycket intressant lyssning.

https://poddtoppen.se/podcast/1612827862/forhorsrummet

Du vet väl om att rösten inte är hennes utan skådespelaren Anna Lu Franz?
Citera
2026-04-01, 01:00
Medlem
När släpps Christine ut? Någon som vet?

Sista nyheten om henne var för över 7 år sedan.
Citera
2026-04-03, 16:49
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypermannen
När släpps Christine ut? Någon som vet?

Sista nyheten om henne var för över 7 år sedan.

Vem säger att hon släpps ut?
Nej men det verkar väl vara att hon sitter en 8 år till eller nåt iaf.
Citera
2026-04-18, 21:08
Medlem
Nu har det blivit år 2026 och i sommar fyller Christine Schürrer jämna 50 år. Då blir det säkert fest på anstalten vechta frauengefängnis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in