Citat:
Ursprungligen postat av
adina
Det är du som fantiserat ihop att E plötsligt kunnat med ren vilja klarat av att få i sig hela näringsbehovet genom att äta så att hon kan få komma hem , och detta utan att drabbas av smärtor med behov av ordentlig smärtlindring vilket hon när hon bodde hemma tom fick intravenöst ibland .
E har ätit mer än vad det sagts och därför snabbt kunnat övergå till få all näring genom mat utan att långsamt behöva vänja tarmen att arbeta .
Nu har tydligen umgänget utökats och sker utan övervakning med hela dagars umgänge vilket lutar åt att det kommer att bli växelvis boende framöver
Det är inte jag som fantiserar. Det är Elsas egna brev som berättar historien.
Men din egen argumentation faller på sig själv igen.
Du säger att Elsa ätit mer än vad som sagts hela tiden. Om det stämmer om hon faktiskt åt tillräckligt hemma hos mamman, varför var hennes tillstånd då så allvarligt att det krävdes ett LVU?
Antingen åt hon för lite hemma och vårdens feldoserade läkemedel är förklaringen.
Eller också åt hon tillräckligt hela tiden och då fanns det ingen omsorgsbrist.
Du kan inte ha det både sätten.
Och att umgänget nu utökats och sker utan övervakning med hela dagars umgänge, tack för den informationen. Det bekräftar ju exakt det jag sagt.
Om mamman verkligen var farlig för Elsa skulle umgänget aldrig utökas till oövervakade hela dagar. Att det sker bevisar att även socialtjänsten i praktiken vet att mamman inte utgör någon risk.
Men LVU:et kvarstår ändå.
Varför? För att systemet inte kan erkänna att det hade fel.
Precis som jag sagt hela tråden.
Och det är inte unikt för just detta fall, utan så här för tusentals drabbade familjer när socialtjänsten missbrukar sin makt.