2026-01-17, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sirtheblo
Fast att få barn i 25-/26-årsåldern är väl inte så sent i livet. Finns kvinnor som får barn när de är i 40-årsåldern.

Nej det är verkligen inte sent.
Citera
2026-01-17, 20:30
Medlem
Citat:
Varför har du ett så stort intresse för fallet? 🤔
Helt sjukt hur okända ska gotta sig i andra folks olyckor och sprida lösa rykten på den här sidan.

Varför inte bara beklaga sorgen för mordoffrets släkt och vänner och respektera dem i stället för att hänga ut?
Vad fick dig att gå in på flashback och tråden?
Citera
2026-01-18, 14:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kingofpool
Vad fick dig att gå in på flashback och tråden?

Jag tillhör kategorin mordoffrets släkt och vänner och vad som hänt angår snarare mer oss än utomstående, anser jag.

Jag fann denna tråden vid Googling på vad som hänt och berörs självklart av folks skriverier och spekulationer. Det är respektlöst!

Än du själv, då? Vad gör du här?

Gissar att du också är ett av dessa nyfikna nättroll som inte har något bättre för dig än att ägna dig åt lösa spekulationer och ryktesspridning som går ut över oss som sörjer över denna händelse.

Media går inte ut med namn och respekterar sekretess.

I vissa tv-program, som t ex "Det okända" lämnar de inte ut namn på personer vid sina efterforskningar, av respekt till anhöriga till offret som dött.

De flesta vet och visar respekten att INTE hänga ut personer med namn och personuppgifter, av hänsyn till offrets släkt och vänner, och bemärk väl att bara för att några personer beter sig illa, avvikande och begår brott så ska det inte gå ut över hela släkten och alla dras över en kam!
Citera
2026-01-18, 15:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Nej det är verkligen inte sent.

Mordoffret var 26 år när hon fick denna dotter, har jag kommit fram till, så inte jättegammal ålder, men helt klart är det en bra fråga varför man isolerar ett barn hemma och inte tillåter barnet att utvecklas till en vuxen självständig individ.

Kände personerna för flera år sedan innan de flyttade till Norberg. Har inte haft någon kontakt med dem senare och vet inget om deras liv i Norberg eller vad som ligger bakom händelsen, så man blir självklart chockad och i sorg och det kommer mycket tankar och minnen.
Citera
2026-01-18, 21:50
Medlem
Citat:
Jag tillhör kategorin mordoffrets släkt och vänner och vad som hänt angår snarare mer oss än utomstående, anser jag.

Jag fann denna tråden vid Googling på vad som hänt och berörs självklart av folks skriverier och spekulationer. Det är respektlöst!

Än du själv, då? Vad gör du här?

Gissar att du också är ett av dessa nyfikna nättroll som inte har något bättre för dig än att ägna dig åt lösa spekulationer och ryktesspridning som går ut över oss som sörjer över denna händelse.

Media går inte ut med namn och respekterar sekretess.

I vissa tv-program, som t ex "Det okända" lämnar de inte ut namn på personer vid sina efterforskningar, av respekt till anhöriga till offret som dött.

De flesta vet och visar respekten att INTE hänga ut personer med namn och personuppgifter, av hänsyn till offrets släkt och vänner, och bemärk väl att bara för att några personer beter sig illa, avvikande och begår brott så ska det inte gå ut över hela släkten och alla dras över en kam!
Jag är här av nyfikenhet men inte för att gotta mig åt andras olycka. Det ger mer svar att läsa här, oftast, än vad det gör att sitta och spåna helt utan aning.
Jag har ett antal gånger i trådar sett duktiga flashbackare delge info som vidare lett till både pusselbitar och lösningar.
När en anhörig mördades så bad jag min familj att hålla sig härifrån för att inte skadas mer än nödvändigt känslomässigt av det som utspelades här.
Jag var här. Följde fallet för att vara motpol om det började spåra ur.
Därav min fråga till dig.
Menade inget illa. Det är så annorlunda när man är känslomässigt berörd djupare än med medmänsklighet.
Här råder inte den sekretess som media behöver rätta sig efter.
Var rädd om dig!
Citera
2026-03-04, 17:48
Medlem
SVT.se Åtal väckt för mord

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/kvinna-i-norberg-misstanks-ha-slagit-ihjal-sin-mamma-atalas

Enligt åtalet har BO utsatts för mycket omfattande och kraftigt våld mot huvud och överkropp, vilket orsakade frakturer och blödningar som offret avled av.
Dottern förnekar brott.
Citera
2026-03-05, 17:18
Medlem
Någon som har FUP eller vet aktnummer hos tingsrätten?
Citera
2026-03-05, 19:30
Medlem
upplysas avatar
Stämningsansökan
Västmanlands tingsrätt
B 49-26
Västmanlands TR B 49-26 Ab22 Stämningsansökan
Citera
2026-04-16, 12:41
Medlem
Någon vänlig som vill dela FUP:en?