2026-04-18, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xxCoolestKidxx
Kan någon person ens nämna en sak som miljöpartiet infört som påverkat deras vardag något större? Jag kan iallafall inte det. Ändå så hatar folk här på flashback jätttemycket på miljöpartiet. Vad beror det på? Är det deras image? Diskutera
Nedstängda kärnkraftverk kanske.....
Citera
2026-04-18, 07:26
Medlem
Citat:
Kan någon person ens nämna en sak som miljöpartiet infört som påverkat deras vardag något större? Jag kan iallafall inte det. Ändå så hatar folk här på flashback jätttemycket på miljöpartiet. Vad beror det på? Är det deras image? Diskutera

För att dom är helt galna
Citera
2026-04-18, 07:41
Avslutad
Citat:
Oj 😳

Jag vet såklart att det finns alltför många som går oupplysta i det här landet. Men är det verkligen såhär illa?

Jag förmodar att du är högutbildad också, dvs gjort en ordentlig hjärntvätt bakom skolbänken.
Citera
2026-04-18, 07:48
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
För att göra den breda cykelbanan ännu bredare.
https://www.mitti.se/nyheter/trots-protester--ikvall-klubbas-palsundet-6.27.149915.febbdad6a3

Tack och lov stoppades det, inte tack vare MP.

Men "stänga Pålsundet" var väl aldrig aktuellt?
De har hållt på och markarbetat där länge, men är klara nu.
Citera
2026-04-18, 08:02
Medlem
Citat:

Ja, det verkar som hatet här är ganska tydligt mot MP.

Det de varit med och påverkat (fick ta hjälp av AI, eftersom jag också blev osäker)
Detta är vad de fått genom, men med kompromiss:
Klimat & energi
Klimatlag + mål om nettonoll 2045
Viss utbyggnad av förnybart
Kärnkraften kvar (ingen snabb avveckling)
Transport
Flygskatt (men relativt låg)
Bonus–malus (men urvattnat över tid)
Mer pengar till järnväg, men inga stora höghastighetsbanor byggda
Migration
Tillfälligt mycket stram politik efter 2015
(MP tvingades acceptera detta – gick emot deras linje)
Vissa lättnader, t.ex. gymnasielagen
Miljö & natur
Mer skydd av natur, men inte i den omfattning de velat
Plastpåseskatt (men senare sänkt/ändrad)

Jag tror inte att deras partiprogram är genomförbart eller positivt för sverige. Jag tycker också att de borde ha större fokus på miljö än migration, mest för att de då kanske kunde få fler samarbeten och lyckas med något som faktiskt är viktigt för miljön.

Så som de är nu så är det inget partis jag hoppas blir med I regering.
Senast redigerad av C4sand 2026-04-18 kl. 08:04.
Citera
2026-04-18, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C4sand
Ja, det verkar som hatet här är ganska tydligt mot MP.

Det de varit med och påverkat (fick ta hjälp av AI, eftersom jag också blev osäker)
Detta är vad de fått genom, men med kompromiss:
Klimat & energi
Klimatlag + mål om nettonoll 2045
Viss utbyggnad av förnybart
Kärnkraften kvar (ingen snabb avveckling)
Transport
Flygskatt (men relativt låg)
Bonus–malus (men urvattnat över tid)
Mer pengar till järnväg, men inga stora höghastighetsbanor byggda
Migration
Tillfälligt mycket stram politik efter 2015
(MP tvingades acceptera detta – gick emot deras linje)
Vissa lättnader, t.ex. gymnasielagen
Miljö & natur
Mer skydd av natur, men inte i den omfattning de velat
Plastpåseskatt (men senare sänkt/ändrad)

Jag tror inte att deras partiprogram är genomförbart eller positivt för sverige. Jag tycker också att de borde ha större fokus på miljö än migration, mest för att de då kanske kunde få fler samarbeten och lyckas med något som faktiskt är viktigt för miljön.

Så som de är nu så är det inget partis jag hoppas blir med I regering.
Plastpåseskatten var väl ej mp's förslag ens?
Citera
2026-04-18, 08:29
Medlem
De är ironiskt nog det parti som tänker minst på miljön. De förstår inte heller att det kommer en dag imorgon också.

En kommentar som sammanfattar miljöpartiet otroligt bra, och ger exempel på varför de inte bryr sig om miljön:

Citat:
Ursprungligen postat av Stormivattenglas
Dom var drivande i att stänga vårat mest säkra och trygga elsystem, kärnkraften, vilket gjorde att vanligt folk fick elräkningar på tiotusentals kronor och dom driver fortfarande på för mer vindkraft som förstör omgivningen för både människor och natur och gör elen oplanerbar och dyr.

Dom höjde och vill fortfarande höja drivmedelspriserna galet mycket för att bekämpa ett påstått klimathot vilket gör att vanligt folk blir ruinerade när det är dags att tanka bilen. Sveriges globala utsläpp är någon promille, helt försumbart, och ändå ska vi straffas hårdast enligt MP.

Dom är för helt öppna gränser och konsekvenserna med massinvandring och mångkultur behöver jag väl inte ens nämna för det vet alla redan.

Miljöpartiet är folkets största fiende. Majoriteten av MP-väljare bor väl i Stockholm där man inte ens behöver bilen för att ta sig någonstans och dom verkar strunta i folket utanför dessa storstäder, det är helt uppenbart.
Citera
2026-04-18, 08:34
Medlem
Dom gör allt för att förstöra Sverige! Så fler borde hata dom
Citera
2026-04-18, 08:35
Medlem
Månsans avatar
Kort svar:
därför att MP, dessa gränslöst enfaldiga kräk, kostat varje heltidsarbetande svensk enorma summor i förslösade skattekronor. Därtill varit drivande i vansinnesprojektet massimport av jordklotets mest problematiska och brottsbenägna avskrap till människor.
Citera
2026-04-18, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Plastpåseskatten var väl ej mp's förslag ens?

De var bidragande eftersom det infördes under S+MP regering. Men det var ett förslag från L.

De har ju aldrig haft makt att få genomföra egen politik i sin helhet. Sen tycker jag inte det viktigaste är vem som kommer på idén, utan de som driver genom den. Det är många stolliga idéer och teorier, men de som driver genom de politiskt som bär ansvar.
Citera
2026-04-18, 09:26
Medlem
Det är sant att man knappt märker något direkt påverkar i vardagen av Miljöpartiet på samma sätt som s‑, t‑ eller m‑politik. Det gör att de ofta uppfattas som mer ideunga politiker än något som verkligen ändrar något i livet.
Mycket av deras miljö‑ och klimatlösningar har dessutom varit kompromisspolitik där de backat ur egna profiler. Det ger en känsla av att de pratar mycket om miljön men levererar lite konkret.
Citera
2026-04-18, 09:39
Medlem
Gugugagas avatar
Skithögarna skulle terrorstämplas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in