Citat:
Ursprungligen postat av
xxCoolestKidxx
Kan någon person ens nämna en sak som miljöpartiet infört som påverkat deras vardag något större? Jag kan iallafall inte det. Ändå så hatar folk här på flashback jätttemycket på miljöpartiet. Vad beror det på? Är det deras image? Diskutera
Ja, det verkar som hatet här är ganska tydligt mot MP.
Det de varit med och påverkat (fick ta hjälp av AI, eftersom jag också blev osäker)
Detta är vad de fått genom, men med kompromiss:
Klimat & energi
Klimatlag + mål om nettonoll 2045
Viss utbyggnad av förnybart
Kärnkraften kvar (ingen snabb avveckling)
Transport
Flygskatt (men relativt låg)
Bonus–malus (men urvattnat över tid)
Mer pengar till järnväg, men inga stora höghastighetsbanor byggda
Migration
Tillfälligt mycket stram politik efter 2015
(MP tvingades acceptera detta – gick emot deras linje)
Vissa lättnader, t.ex. gymnasielagen
Miljö & natur
Mer skydd av natur, men inte i den omfattning de velat
Plastpåseskatt (men senare sänkt/ändrad)
Jag tror inte att deras partiprogram är genomförbart eller positivt för sverige. Jag tycker också att de borde ha större fokus på miljö än migration, mest för att de då kanske kunde få fler samarbeten och lyckas med något som faktiskt är viktigt för miljön.
Så som de är nu så är det inget partis jag hoppas blir med I regering.