2026-04-17, 16:58
Medlem
Kan någon person ens nämna en sak som miljöpartiet infört som påverkat deras vardag något större? Jag kan iallafall inte det. Ändå så hatar folk här på flashback jätttemycket på miljöpartiet. Vad beror det på? Är det deras image? Diskutera
Citera
2026-04-17, 17:03
Medlem
De vill ha obegränsad massinvandring, avindustrialisera hela landet, att dieseln ska ska kosta typ 50kr/l, samt kommunism.

Jag kan nog inte komma på något annat parti som skulle påverka mitt liv så pass negativt som ifall miljötalibanerna fick egen majoritet.
Citera
2026-04-17, 17:05
Avstängd
One2Manys avatar
Innerstaden förvandlat till ett reservat för välbärgade medelklassflummare som tar sig fram med cykel samtidigt som alla som tvingas ta sig fram med bil i yrkestrafik sitter i oändliga bilköer till staden, från staden och i staden.

Den hysteriska nedläggningen av kärnkraften vilket påverkar alla som rövknullas av elräkningar.

Öppna gränser och medborgarskap i flingpaketet vilket lett till importerad kriminalitet, bidragsparasiter och enklaver i Sverige.
Citera
2026-04-17, 17:05
Medlem
Framförallt att drivmedel och energi blivit dyrare med deras förslag/beslut under tidigare regering, dessa priser drabbar även konsumenter indirekt via dyrare transporter, jordbruk mm vilket hamnar på konsumentpriset.
Citera
2026-04-17, 17:06
Medlem
litenbokstavs avatar
de är väl mer eller mindre kommunister? och vill ha ännu mer invandring så att kriminaliten ska öka?
Citera
2026-04-17, 17:08
Avslutad
Dom var drivande i att stänga vårat mest säkra och trygga elsystem, kärnkraften, vilket gjorde att vanligt folk fick elräkningar på tiotusentals kronor och dom driver fortfarande på för mer vindkraft som förstör omgivningen för både människor och natur och gör elen oplanerbar och dyr.

Dom höjde och vill fortfarande höja drivmedelspriserna galet mycket för att bekämpa ett påstått klimathot vilket gör att vanligt folk blir ruinerade när det är dags att tanka bilen. Sveriges globala utsläpp är någon promille, helt försumbart, och ändå ska vi straffas hårdast enligt MP.

Dom är för helt öppna gränser och konsekvenserna med massinvandring och mångkultur behöver jag väl inte ens nämna för det vet alla redan.

Miljöpartiet är folkets största fiende. Majoriteten av MP-väljare bor väl i Stockholm där man inte ens behöver bilen för att ta sig någonstans och dom verkar strunta i folket utanför dessa storstäder, det är helt uppenbart.
Citera
2026-04-17, 17:14
Medlem
VoktorDodkas avatar
Deras politik går ut på att förstöra och få alla andra att må lika dåligt som dom själva gör. Ingenting dom lobbar för fungerar, allt blir skit. Dom har kostat samhället enormt mycket med sin sinnessjuka politik som endast går ut på missnöjesaktivism. Så mycket som dom har fått igenom som förstört så mycket och ingenting har blivit bättre någonstans. Dom är även klimatet och miljöns största fiender pga att dom är så jävla korkade att dom inte begriper hur dumma dom och deras idéer är. Att vara miljöpartist är att stolt deklarera att man har hål i huvudet, inget annat än hål i huvudet, inte ens sågspån fuktat med piss för det vore en förbättring.
Citera
2026-04-17, 17:23
Medlem
Troligtvis har väl kapitalet misslyckas med att kontrollera detta parti, så det behöver karaktärsmördas i mainstreammedia, d.v.s. sociala medier.
Citera
2026-04-17, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
De vill ha obegränsad massinvandring, avindustrialisera hela landet, att dieseln ska ska kosta typ 50kr/l, samt kommunism.

Jag kan nog inte komma på något annat parti som skulle påverka mitt liv så pass negativt som ifall miljötalibanerna fick egen majoritet.
Men du kan inte komma på något konkret dom har gjort. Du säger bara att stora svepande saker som du känner att dom vill. Det känns mer som ditt hat mot dom är grundad i bilden av dom som du har målat upp i huvudet. Du måste ju själv höra hur löjligt "De vill ha obegränsad massinvandring, avindustrialisera hela landet, att dieseln ska ska kosta typ 50kr/l, samt kommunism." låter. Ja dom vill ha mer invadring än SD men dom vill inte ha öppna gränser, dom har inga sådana lagförslag. Dom vill inte avindustalisera riket och dom är ju inte kommunister. Enda av sakerna du nänmer som är förankrad i verkligheten är ju att dom vill ha dyrare bensinpriser.
Citera
2026-04-17, 17:31
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenbokstav
de är väl mer eller mindre kommunister? och vill ha ännu mer invandring så att kriminaliten ska öka?

Jag tror att varken kommunister eller miljöpartister skulle hålla med om den beskrivningen. Det är möjligt att de har gjort en liten skiftning åt vänster på senare tid, men de är huvudsakligen liberaler med särskilt fokus på miljöfrågor.
Citera
2026-04-17, 17:31
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn

skulle va intressant att se källor på dessa 3 påståenden jag ofta ser här på fb.

någon som kan hjälpa mig?
Citera
2026-04-17, 17:36
Medlem
ImNotGuiltys avatar
Miljöpartiet avskyr svenskar och framförallt Sverige och gör allt dem kan för att förstöra så mycket som möjligt innan dem typ terrorstämplas, därför avskyr normalbegåvade människor miljöpartiet och dem jävla flumtomtarna som röstar på dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in