Citat:
Ursprungligen postat av
krimboden
I sverige döms man av pöbeln och så har det alltid varit. Man kan ju fråga sig varför inte tiktokpoliserna GF och PT har lagt ut om detta när det hände i augusti. På toktokpolisen GF's insta så står det om någon solfilm och en lastsäkring men han skriver inte om detta som är Sveriges i särklass mest högprofilerade fortkörning som hans egna kollegor gjorde. Inte heller fick pressen reda på ett skit förrän nu 8 månader senare, hade en vanlig dödlig gjort detta så hade det stått på max 1 timme i NSD/Kuririen.
FUP + Stämning håll till godo:
https://we.tl/t-EQfOhLLks3b7emTN
https://wetransfer.com/previews/6c462c912dd1d1b47a8389a9e507c0b720260416162948/65835b
Tack! Alltid kul läsa.
Verkar vara en tuff förhörsledare, eller så känner hon sig kanske irriterad över att en polis gör så här.
Citat:
Men vet du, Erik, det finns ju inte tid för dig att vara i Skellefteå och Luleå på en och en
halv timme och sen hinna låna ut din motorcykel. Varför hittar du på den här storyn? Jag
påstår att du hittar på den.
Jo, jag förstår, men jag kan ju bara säga som jag minns det.
Så du minns det som att en kompis här på Kallaxrondellen har lånat din motorcykel och
åkt runt, inte fullt en timme?
Nej, absolut inte.
Så hur fort har du kört då i sådana fall på E4 om du ska hinna fram till Kallaxrondellen
från Skellefteå så att din kompis ska hinna åka någonstans under en timme med din
motorcykel? Medans du står och väntar vid den här parkeringsfickan?
Jag har ju inte kört där, så jag kan inte svara på...
Ljuger du för oss?
Nej.
Hur har du hunnit från Skellefteå klockan 12.36, sa jag va?
Mm.
Och sen hinner du till Kallaxrondellen, lånar ut din motorcykel.
Mm.
Mindre än en timme lånar din kompis motorcykeln.
Det kunde bara ha tagit tio minuter. Fem minuter, jag kommer inte ihåg. Hur länge hann jag
låna ut motorcykeln?
Men lik förbannat så handlar du på Circle K i Luleå, Stationsgatan 14.09.
Mm.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hirmas142
Fler som lagt märke till hur allt fler poliser döms för både det ena och andra sedan kraven och kvotering justerats? Hmm
Ja jag har också tänkt på att man läser om allt fler snattande poliser, knarkande poliser, stjälande poliser, poliser med kriminella kontakter, de som gör olovliga slagningar, plus de som blir bestraffade pga grov oskicklighet (som att glömma tjänstevapen på toaletten ).
När man läser deras förhör slås man också av att de helt enkelt verkar vara korkade.