2026-04-16, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountBuster
Ja, rätt komiskt. Men samtidigt lite synd om honom. Han är ju en riktig person. Måste haft en jäkligt skev uppväxt för att hamna där. Inte konstigt alls att proppskåpet small.

Det låter ju typ som en tragisk svart komedi. Som nån karikatyr av vänsterblivenhet.

Det är inte ett dugg synd om det här kräket. Han har sagt så mycket fientligt skit mot vita och svenskar att det är omöjligt för mig att tycka synd om honom. Han har dessutom bland annat utövat våld mot ett litet barn på en buss för att han upplevde att barnet var rasistisk mot honom.

Citat:
Att känna eller t.o.m. tycka att den vita rasen är underlägsen på alla upptänkliga plan är naturligt med tanke på dess historia och nuvarande handlingar. Låt den vita rasens västerland gå under i blod och lidande. Leve det mångkulturella, rasblandade och klasslösa ekologiska samhället! Leve anarkin!

Bara i ett vänsterextremistiskt och sinnessjukt land som Sverige kan en sådan här efterbliven dåre vara forskare och undervisa på ett universitet.
Citera
2026-04-16, 01:50
Medlem
IceEyess avatar
Hübinette är onekligen en säregen karaktär, som numera har degenererats till en tragikomisk parodi av sig själv.

Istället för att ideligen göra sig till offentligt åtlöje så kanske han borde emigrera till någon avlägsen avkrok (tänk Grums, Olofström eller Sorsele) och ta ett anständigt knegarjobb.
Citera
2026-04-16, 01:59
Medlem
HBTQislamisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Det är nog bara en tidsfråga innan han dödar någon.

Han har alltid varit ett mentalt ärkevrak och nu verkar det som att han har nått en helt ny nivå av galenskap.

Fast det kanske han redan har gjort? Som jag skrev tidigare så är det inte helt otänkbart att det var han som mördade Anders Gustafsson (Fryshusmordet).

(FB) Tobias Hübinette åtalas efter trakasserier (2026-04-15)

Fria Tider: "Jag är misstänkt för ett mord" – möt Expo-grundaren som blev regeringens expert på rasism
"Ni vet alla att jag är misstänkt för ett mord på en 16-årig nazist för över tio år sedan; han fick ansiktet söndermosat, kroppen sönderslagen och handen avhuggen...", skrev Hübinette.

Dagen därpå släpade han ut sin före detta hustrus kläder på balkongen, satte eld på dem och lämnade lägenheten. Därefter anlade han en brand i hans exfrus nya pojkväns postfack och sprutade tändvätska över hans dörr.

Hübinette greps av polis och anhölls senare samma dag. Fyra dagar senare häktades han, på sannolika skäl misstänkt för mordbrand.
Senast redigerad av HBTQislamism 2026-04-16 kl. 02:16.
Citera
2026-04-16, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTQislamism
Fast det kanske han redan har gjort? Som jag skrev tidigare så är det inte helt otänkbart att det var han som mördade Anders Gustafsson (Fryshusmordet).

(FB) Tobias Hübinette åtalas efter trakasserier (2026-04-15)

Fria Tider: "Jag är misstänkt för ett mord" – möt Expo-grundaren som blev regeringens expert på rasism
"Ni vet alla att jag är misstänkt för ett mord på en 16-årig nazist för över tio år sedan; han fick ansiktet söndermosat, kroppen sönderslagen och handen avhuggen...", skrev Hübinette.

Dagen därpå släpade han ut sin före detta hustrus kläder på balkongen, satte eld på dem och lämnade lägenheten. Därefter anlade han en brand i hans exfrus nya pojkväns postfack och sprutade tändvätska över hans dörr.

Hübinette greps av polis och anhölls senare samma dag. Fyra dagar senare häktades han, på sannolika skäl misstänkt för mordbrand.

Det är väl inte osannolikt att sådana händelser kan ligga som ett tungt osynligt ok över en människas liv. År efter år gnager det på psyket.

Att ingen har undersökt den kopplingen i detalj.
Citera
2026-04-16, 02:52
Medlem
Tavastehuss avatar
Angående Karin Hübinette som jobbat på SVT så har jag för mig att de är släkt på något sätt. Ett vagt minne säger mig att hon inte programledde den gången Tobias var gäst i Agenda. Men jag kan vara ute på tunn is också.

Finns nog delar av vänstern som vill kasta honom under bussen nu, om man inte redan gjort det. Jag vill inte frikänna honom från vänstern, men nog är han ordentligt insnöad på identitetspolitik? Det är en typ av akademisk vänsterliberalism som är lätt att minneshåla när skiten träffar fläkten. Vi ser ju hur vänstern i denna tråd försöker som bäst i varje sina inlägg.

Ja, som Ratad nämnde; vilket slags porr är det Hübbie grävt ner sig i? Den feministcertifierade varianten? Det här kan komma att bli en rejäl skrattfest för folk i tråden - om det läcker ut.

Hur gick dopet/välkomstceremonin till för barnet tror ni? Hur förklarade Tobias för släkt och vänner att han inte själv befruktat sin fru utan låtit hennes gaykompis stå för säden?

Något man för övrigt aldrig diskuterar är Sydkoreas skuld i att så många barn adopterades bort till främmande länder. Istället är det Sverige och de rasistiska svenskarna som får hela bördan.
Citera
2026-04-16, 03:14
Medlem
Herregud när ska den människan söka hjälp för sina uppenbara psykiska problem?
Citera
2026-04-16, 05:22
Medlem
Denna vedervärdiga människa ska va otroligt glad att inte riksmedia skriver om detta …
Citera
2026-04-16, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Ja, det är ju bara rasistattacker i aftonbladet vi ska ta för givet lögner brukar vara vänsterns modus operandi men klart det är en "random högerextrem" som fantiserar ihop det. Inte att den enklaste lösningen är troligast (utdrag ur FUP) utan att christian sitter och klipper och klistrar och gör ett manus på 10 sidor chatt. Ok.. Nu har dagens etc skrivit om det, då kanske du blir nöjd vänsternolla? Märkligt hur ni alltid ska skjuta budbäraren, allt till vänstrr ska litas blint på däremot. särskilt märkligt då just "alternativmedia" ljuger betydligt mer sällan än slaskmainstreammedia..

Jag hade varit lika misstänksam om det hade varit vänsterfolks våta dröm som gick i uppfyllelse och sen bara rapporterades av en enskild vänsterextrem ”journalist” som hade allt källmaterial bakom en betalvägg. Jag förstår inte hur simpel källkritik kan vara svårt för så många av er. Det kanske är för komplicerat, att tänka i flera led? Här verkar jag helt klart haft fel, men jag tar hellre det än att lita blint på en eller annan tjomme på nätet.
Citera
2026-04-16, 06:22
Medlem
Karlastars avatar
Vänsterns guldgosse.

Fascinerande hur hårt denna man skyddas. Att han får vara i närheten av unga studenter är anmärkningsvärt.
Citera
2026-04-16, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backadalen
Denna vedervärdiga människa ska va otroligt glad att inte riksmedia skriver om detta …
Kommer dom att ha något val när domen faller?
Citera
2026-04-16, 06:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Meeku
Jag hade varit lika misstänksam om det hade varit vänsterfolks våta dröm som gick i uppfyllelse och sen bara rapporterades av en enskild vänsterextrem ”journalist” som hade allt källmaterial bakom en betalvägg. Jag förstår inte hur simpel källkritik kan vara svårt för så många av er. Det kanske är för komplicerat, att tänka i flera led? Här verkar jag helt klart haft fel, men jag tar hellre det än att lita blint på en eller annan tjomme på nätet.

Låter mer som att du sprider orimligt tvivel av något skäl.

Målnummer har grävts fram, Stockholms tingsrätt har vägrat skicka FUP digitalt till pöbels (oss) på sedvanligt sätt, men stämningsansökan kommer läggas upp under dagen.

Heil!
Citera
2026-04-16, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backadalen

Jag vet att hans kontaktnät till stor del består av mediamänniskor.

Han är kompis med de som skriver och publicerar. Jag tror att de skyddar honom.

Men med tanke på all uppståndelse på X och här så tror jag att ingen som vet vem han är har missat detta.

Fyfan vilken situation han skapat för sig själv. 🤣

Riks-cucken måste verkligen haft en rejäl melt down.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in